חדשנות: ללמוד מהישראלים

629 מנהלים בכירים מסין ישתתפו השבוע בסדנת חדשנות בטכניון

62 מנהלי חברות מסין הגיעו אתמול לביקור בן חמישה ימים בארץ. במהלך הביקור ישתתפו המנהלים בסדנה Visit to Israel – An In-depth Journey to the World Innovation Factory , המתקיימת זו הפעם הראשונה בישראל. את הסדנה מקיים מרכז החדשנות בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, בראשות פרופסור מרים ארז.

האורחים ישמעו הרצאות בנושא חדשנות מפיהם של מומחים מהאקדמיה, וייערכו ביקורים בתעשייה הישראלית בחברות: ישקר, עמיעד מערכות מים, ביוסנס וובסטר, Stratasys, נען-דן-ג’יין וגילת.

“מדובר במנהלים ונשיאים של חברות בינוניות מכל רחבי סין, עם מחזור כספי של כ-10 מיליון דולר”, סיפרה פרופסור מרים ארז, כלת פרס ישראל, העומדת בראש המרכז לחדשנות. “החברות האלה מחפשות ערך מוסף בטכנולוגיה הישראלית, ונציגיהן הגיעו לסדנה כדי ללמוד את רזי החדשנות הישראלית.”

בטכניון קיבל את פני המשלחת נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, שסקר בפני חבריה את ההיסטוריה של הטכניון ואת תרומתו הרבה לכלכלת ישראל. “הגלובליזציה היא אחת מהמטרות האסטרטגיות של הטכניון,” אמר פרופסור לביא. “ב-2009 פתחנו בטכניון בית ספר בינלאומי, הקולט סטודנטים מצטיינים מכל העולם, ביניהם סטודנטים סינים רבים. יש לנו מעבדות בסינגפור, ובניו יורק פתחנו את ‘מכון טכניון-קורנל לחדשנות’. שיתוף הפעולה עם העם הסיני חשוב לנו.”

במהלך הביקור בארץ ייפגשו חברי המשלחת עם שגרירת סין בישראל, הגברת ג’או ינפינג, עם נציגי ממשל ואנשי עסקים בכירים מהארץ ועם נציגים מעיריית חיפה ומהחברה הכלכלית חיפה. הם ישמעו הרצאות של שר המדע לשעבר פרופסור דניאל הרשקוביץ, פרופסור שלמה מיטל, המדען הראשי לשעבר ד”ר אלי אופר ויזמים ומובילי חדשנות נוספים מהתעשייה הישראלית.

הסדנה מתקיימת בשיתוף עם חברת Shengjing מבייג’ינג, העוסקת בייעוץ עסקי.

בתמונה: נשיא הטכניון עם ראש המשלחת הסינית צ’ן יונג. צילום: שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון

יעניין אתכם גם: חדשנות, חדשנות טכנולוגית, חדשות טכנולוגיה, הייטק בישראל, חדשנות ישראלית, פיתוחים טכנולוגיים ישראלים