הטכניון – במקום השמיני בעולם בהנדסת אווירונוטיקה

מדד שנחאי: בשלושה תחומים מדורג הטכניון בין 50 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם

הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל

הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל

הטכניון מדורג במקום השמיני בעולם בהנדסת אווירונוטיקה ובין 50 המוסדות המובילים בעולם בשלושה תחומים. כך על פי נתונים מוקדמים המתפרסמים על ידי ARWU  – הגוף המפרסם מדי שנה את מדד שנחאי, המדד המוביל בדירוג העולמי של מוסדות אקדמיים (Academic Ranking of World Universities).

מדד שנחאי מתפרסם במלואו בכל שנה בחודש אוגוסט, אך השנה פורסמו נתונים מוקדמים בנוגע לתחומי מחקר ספציפיים. בפרסום זה נכלל הטכניון ב-TOP 50 בשלושה תחומים: מקום 50 באוטומציה ובקרה, מקום 37 בהנדסת חשמל וכאמור מקום 8 בעולם בהנדסת אווירונוטיקה – מעל אוניברסיטאות נודעות ובהן סטנפורד, טוקיו, קיימברידג’, סיאול, בייג’ינג וקולומביה.

כמו כן, בתחום הפיזיקה רק הטכניון הצליח להתברג לרשימת 500 האוניברסיטאות המובילות כשדורג בין המקומות 150-200

דיקן הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון, פרופ’ יעקב כהן, אמר בתגובה לפרסום: “אנו נרגשים וגאים מאוד על דירוגנו במקום השמיני על פי מדד שנגחאי, בצמרת הפקולטות המובילות בעולם בתחום הנדסת אווירונוטיקה וחלל. אנו חלק מתרבות טכניונית רבת שנים שבה החתירה למצוינות  מוטמעת, נבחנת, מוערכת ומיושמת באופן שוטף. ברגע מרגש זה אני רוצה להודות לאבות המייסדים של הפקולטה שהתוו את הדרך והחזון, לסגל המופלא שלנו ולסטודנטים שהם משפחתנו.”

מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים אובייקטיביים ובהם מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים אחרים המשוקללים יחסית לגודלה של האוניברסיטה.

מדד שנחאי המלא התפרסם לאחרונה ב-15 באוגוסט 2016 ודירג את הטכניון במקום ה-69 בעולם בדירוג הכללי. בכך התמקם הטכניון במקום הראשון בין המוסדות האקדמיים בישראל.

למדד המלא היכנסו: https://goo.gl/yx8yQf