החלום הוא ללמוד בטכניון

כ-400 תלמידות תיכון מצטיינות מרחבי הארץ, מגבול הצפון ועד לערבה, השתתפו הבוקר באירוע TechWomen2024 בטכניון

כ-400 תלמידות תיכון מצטיינות מרחבי הארץ, מפארן ועין יהב שבערבה דרך שדרות ואשדוד ועד ינוח-ג’ת הסמוכה לגבול הצפון, השתתפו הבוקר באירוע TechWomen2024 בטכניון. באירוע, המתקיים זו הפעם התשיעית, הוצגו בפני התלמידות הלימודים בטכניון וההזדמנויות הגלומות בתואר אקדמי במדעים ובהנדסה.

רוזלין אוגוסט, התורמת שבזכותה מתקיימים מידי שנה בטכניון אירועי TechWomen, אמרה לתלמידות בברכה מצולמת ששלחה לאירוע כי “אני תומכת בתוכנית המיוחדת הזאת בליבי ובכספי כי אני רוצה להעצים נשים מבריקות כמותכן. יש כל כך הרבה אפלה בעולם הזה, והטכניון וההשכלה שתוכלו לרכוש בו מייצגים את האור. ראיתי כיצד נשים בטכניון משנות את העולם ואין לי ספק שבכוחכן לשנות את העולם ולהביא את האור.”

רוזלין אוגוסט

רוזלין אוגוסט

אירועי TechWomen, המתקיימים באדיבות הקרן להעצמת בנות ע”ש רוזלין אוגוסט, כבר הובילו תלמידות תיכון רבות להשקעה בלימודי מדע וטכנולוגיה ולבחירה בלימודים בטכניון. ירדן פלאש מקרית מוצקין, סטודנטית שחזרה לאחרונה לקמפוס משלושה חודשי מילואים, הייתה תלמידת תיכון כשבאה באה לפני שבע שנים לאירוע TechWomen2017. בעקבות הביקור היא בחרה ללמוד בטכניון והתקבלה לתוכנית העתודה היוקרתית “גבישים” בפקולטה למדע והנדסה של חומרים. לאחר שסיימה את התואר הראשון היא המשיכה לתואר שני בפקולטה ורק אתמול חזרה מכנס מדעי באוסטריה.

TechWomen 2024

TechWomen 2024

הילה ליטבק, שלמדה בתיכון אילון בחולון, הגיעה כתלמידה ל-TechWomen2018. לדבריה, “במיוחד השפיעו עליי השיחות עם סטודנטיות בפקולטות, והחלטתי ללמוד בטכניון. בחרתי במסלול הנדסת נתונים בפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות – לימודים קשים אבל גם מעניינים מאוד.”

דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן, שהשלימה את כל תואריה בטכניון, סיפרה על הקריירה האישית והאקדמית שלה. “בחרתי ללמוד הנדסה כדי שיהיה לי מקצוע פרקטי ומאתגר וכדי שתמיד אהיה עצמאית. כשהתחלתי ללמוד לא חשבתי על קריירה אקדמית, אבל החיים הובילו אותי לשם.” היא אמרה כי “העולם מוצף כיום בפייק ניוז, כלומר בטענות חסרות בסיס – למשל בתחום המזון, שבו אני עוסקת, הטענות השקריות שמונוסדיום גלוטמט הוא רעל ושאסור לטגן בשמן זית. חשוב מאוד ללמוד תמיד את העובדות ולקבל החלטות על פיהן.” היא הדגישה את המסר החשוב ביותר בעיניה ביום הזה: “תאמינו בעצמכן וביכולותיכן, ואתן מוזמנות ללמוד בהמשך בטכניון – הלימודים כאן יפתחו בפניכן דלתות רבות באקדמיה ובתעשייה. בהצלחה.”

דיקנית הסטודנטים פרופ' אילת פישמן

דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן

היום המיוחד החל בהתכנסות וארוחת בוקר ואחריהן התקיימה מליאת פתיחה בהנחיית ד”ר אפרת סבח מהפקולטה לפיזיקה. ד”ר סבח, אסטרופיזיקאית שגם היא השלימה את כל תואריה בטכניון, אמרה כי “דווקא בתקופה קשה כזאת, שבה אנחנו חשופים לכאב ולאבל ומייחלים לשובם של החטופים הביתה, משמח מאוד לראות אתכן, מאות תלמידות מצטיינות, מגיעות לאירוע הזה מהערבה, משדרות, מאשדוד, מבאקה אל גרביה, ממע’אר, מפרדס חנה ועוד.” היא ציינה כי הטכניון חוגג 100 שנה לפתיחת שעריו, הציגה את הפקולטות השונות וסיפרה קצת על עצמה. “כילדה הייתי סקרנית,” היא סיפרה, “ובגיל 12 החלטתי שאהיה פיזיקאית. פיזיקה היא מדע שמסביר הכל – מהדברים הכי קטנים ועד היקום כולו. ככה הגעתי לפקולטה לפיזיקה בטכניון, שבה עשיתי את הדוקטורט באסטרופיזיקה בהנחיית פרופ’ נועם סוקר.”

ד"ר אפרת סבח

ד”ר אפרת סבח

הדוקטורנטית דניאלה בר-לב מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב והדוקטורנטית יעל הרשקוביץ פולק מהפקולטה להנדסת כימית ע”ש וולפסון סיפרו על דרכן באקדמיה ועל מחקריהן הנוכחיים. מחקרה של דניאלה עוסק במערכות אחסון מידע מבוססות DNA בהנחיית פרופ’ טובי עציון ופרופ’ איתן יעקבי והיא זכתה לאחרונה בפרס שמידט לפוסט-דוקטורט. יעל עוסקת, בהנחיית פרופ’ חוסאם חאיק, בתקשורת בין תאי גוף בהקשר של מוות תאי מתוכנן באמצעות מולקולות אורגניות נדיפות, זאת במטרה לפתח טיפולים ממוקדים לסרטן.

 

לימור סחייק, רכזת שכבה ורעיה אטיאס מורת המגמה ממקיף כללי ע”ש גוטוירט בשדרות הגיעו עם 27 תלמידות ואמרה כי “קיבלו אותנו כאן בזרועות פתוחות. האירוח היה נהדר והתלמידות חוו חוויה מצוינת, במיוחד במעבדות בפקולטות.”

מאי אלמוג, אריאל אבוחסירה, נועם מדינה וליאן גבאי באו בקבוצה של 34 תלמידות ממקיף ז’ אשדוד, וזו הפעם הראשונה שלהן בטכניון. הן לומדות בתיכון ביולוגיה, ביוטכנולוגיה, פיזיקה, ביולוגיה והנדסת תעשייה וניהול בתמהילים שונים, ולדבריהן “החלום הוא ללמוד בטכניון”.

TechWomen 2024

TechWomen 2024