שגריר ארצות הברית בישראל, ג’ייקוב ג’ לו, ביקר בטכניון

שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ייקוב ג' לו, ביקר בשבוע שעבר בטכניון עם נציגי השגרירות.

 המשלחת נפגשה עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, עם המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ עודד רבינוביץ’, עם המשנה לנשיא למחקר פרופ’ נעם אדיר ועם פרופ’ עדי זלצברג, סגנית הנשיא לגיוון והכללה.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון עם השגריר ג'ייקוב ג' לו

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון עם השגריר ג’ייקוב ג’ לו

נשיא הטכניון הציג לחברי המשלחת את ההיסטוריה של הטכניון ואת השפעתו יוצאת הדופן על מדינת ישראל. הוא הוביל אותם בסיור במרכז המבקרים ע”ש דיויד וג’נט פולק והציג להם כמה מהתגליות המרכזיות של חוקרי הטכניון ובהן אלה שהובילו לזכיות בפרסי נובל.

הנהלת הטכניון עם השגריר ופמלייתו

הנהלת הטכניון עם השגריר ופמלייתו

השגריר לו (Lew), יליד 1955, השלים שני תארים במשפטים באוניברסיטת הרווארד ובאוניברסיטת ג’ורג’טאון. לתפקיד השגריר בישראל הוא הושבע ב-2 בנובמבר 2023, לאחר שכיהן בממשל האמריקאי כשר האוצר, כראש הסגל בבית הלבן וכראש משרד הניהול והתקצוב. מלבד תפקידיו בממשל הוא כיהן בין השאר כשותף-מנהל בחברת ההשקעות לינדזי גולדברג, כמשנה לנשיא אוניברסיטת ניו יורק וכחבר סגל באוניברסיטת קולומביה.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון עם השגריר ג'ייקוב ג' לו בסיור במרכז המבקרים של הטכניון

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון עם השגריר ג’ייקוב ג’ לו בסיור במרכז המבקרים של הטכניון


לשאלת השגריר על התמורות ביחסים בין הטכניון למוסדות האקדמיים בעולם בעקבות אירועי 7 באוקטובר השיב נשיא הטכניון פרופ’ סיון כי “דברים מסוימים אומנם השתנו, אבל מוקדם לקבוע אם מדובר בשינויים ארוכי טווח. בכל מקרה, הקשיים ניכרים יותר במדעי הרוח והחברה ופחות בתחומים שבהם הטכניון עוסק. חשוב להבהיר שמותר להתווכח, מותר לקיים מחלוקת, אבל חיוני לסמן את הגבול שבו חופש הביטוי מנוצל להסתה. ואכן, המצב כיום טוב יותר באוניברסיטאות שבהן ההנהלות הבהירו שיש קווים אדומים.” נשיא הטכניון הוסיף כי “אנו, תושבי ישראל, חווים כיום קושי רב מאוד, אבל אנו מודעים גם למצוקה שבה נמצאים יהודי ארצות הברית. מחובתנו להיות קשובים להם ולסייע להם ככל האפשר.”