הישג אולימפי

אולימפיאדת הביוטכנולוגיה נערכה בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, בפעם השביעית.

המיזם המשותף למשרד החינוך ולטכניון נועד להוסיף ולקרב לתחום תלמידי תיכון מובחרים, הלומדים במגמות הביוטכנולוגיה.

במהלך התחרות מתנסים המשתתפים במחקר יישומי בביוטכנולוגיה ונמדדים על סמך תוצריהם בפרויקט סיכום אישי, המוצג בגמר האולימפיאדה.

אל הגמר העפילו 5 תלמידות ותלמידים אשר עברו בהצלחה את כל שלבי המוקדמות שנערכו בפריסה ארצית.

השנה, לאור הארועים והקשיים, קיום האולימפיאדה עמד בספק אך בזכות המוטיבציה הגבוהה של התלמידים והרתמות המערכת יצאה התחרות אל הפועל וממשיכה גם השנה לחזק את הקשר בין תלמידי התיכונים לטכניון.

את מדליית הזהב בתחרות קטף השנה התלמיד דביר בן אשר מתיכון תורה ומדע בכפר סבא אשר עסק בעבודתו בהשפעת חלבון רקומביננטיאלפא-1-אנטיטריספין על דיכוי תגובה דלקתית.

פרופ’ אילת פישמן ופרופ’ עומר יחזקאלי מהפקולטה לביוטכנולוגיה ומזון, המובילים את הפרויקט האולימפי מאז היוסדו ייחד עם יהודית דסקלו, מפמ”ר ביוטכנולוגיה במשרד החינוך, שיבחו את הפינאליסטים  והביעו הערכה למסירותם והשקעתם הרבה.

סגנית דיקנית הפקולטה פרופ’ מרסל מחלוף הצטרפה לברכות והוסיפה כי היא מקווה לראותם כסטודנטים מן המניין בפקולטה כבר בעתיד הקרוב.

בסיום הארוע שמעו המשתתפים את הרצאתה של ענבל אדמתי, מהמעבדה של ד”ר עמית צייזל מהפקולטה, בנושא: ” שתי הפנים המולקולריות של רעלת הריון”.

 

בתמונה משמאל לימי: ןפרופ' אילת פישמן, הפינאליסטיות עדי יחיאלי, נגה בן-דוד, מקום ראשון דביר בן-אשר , מקום שני אליאן סגל, מקום שלישי שחר אלפי,מפמ"ר ביוטכנולוגיה במשרד החינוך יהודית דסקלו

בתמונה מימין לשמאל: פרופ’ אילת פישמן, הפינאליסטיות עדי יחיאלי, נגה בן-דוד, זוכה מקום ראשון דביר בן-אשר , מקום שלישי אליאן סגל, מקום שני שחר אלפי,
מפמ”ר ביוטכנולוגיה במשרד החינוך יהודית דסקלו

 

צילום: אלון יחזקאלי