מפגינים הזדהות

"אני שמח על החיבוק החם, הסולידריות וההזדהות שלכם שהורגשו מיומה הראשון של המלחמה" את הדברים אמר ד"ר אסף זינגר, חבר סגל בטכניון, לחברי משלחת הסולידריות של ה-ATS בביקורם בטכניון

משלחת סולידריות של ה-ATS, ידידי הטכניון בארצות הברית, ביקרה בטכניון לשלושה ימים של הזדהות והידוק הקשר. ביקור המשלחת נועד להבין לעומק את אירועי 7 באוקטובר ואת השלכותיהם על בית הטכניון ועל החברה הישראלית בכלל. חברי המשלחת נפגשו עם הנהלת הטכניון, עם חברי סגל וסטודנטים, ערכו סיור בפקולטה לאווירונוטיקה וחלל וביקרו בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט ובבית החולים התת קרקעי בקריה הרפואית רמב”ם.

חברי המשלחת עם הנהלת הטכניון

חברי המשלחת עם הנהלת הטכניון

 

“זו הייתה חוויה חינוכית רגשית ומעצבת,” אמר בתום  הביקור נשיא ה-ATS מארק גיינס, בעבר נשיא שלוחת שיקגו של ה-ATS. “במיוחד ריגשו אותי דברי הסטודנטים והסטודנטיות שפגשתי. התפעלתי ממכלול הדברים שהטכניון עשה ועושה עבור הסטודנטים כדי להקל עליהם את החזרה לספסל הלימודים. התמיכה והסיוע במישור האקדמי, הכלכלי והרגשי חשובים ביותר”. יו”ר קורטוריון הטכניון סקוט לימסטר מדטרויט הוסיף כי “התרשמתי מאוד לשמוע על כל הפעולות שהטכניון עושה למען הסטודנטים והסטודנטיות, החל במלגות והקלות פיננסיות, שיעורי עזר וסדנאות וכלה במתן שירותי ייעוץ התאמות אקדמיות.”

חברי המשלחת במפגש עם חברי הסגל האקדמי ששבו משירות מילואים

חברי המשלחת במפגש עם חברי הסגל האקדמי ששבו משירות מילואים

 

במהלך הביקור נפגשו חברי המשלחת עם סטודנטים, סטודנטיות וחברי סגל ששירתו במילואים. ד”ר אסף זינגר, חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון, ששירת ימים רבים במילואים במלחמה הנוכחית, אמר במפגש עם חברי המשלחת כי הוא “גאה להיות חלק ממוסד אוניברסיטאי המטפל בצורה המיטבית בכל סטודנט וסטודנטית. אני כל כך שמח על החיבוק החם, הסולידריות וההזדהות שלכם שהורגשו מיומה הראשון של המלחמה. התמיכה האוהדת שלכם לאורך הלחימה מחזקת את כולנו.”

חברי המשלחת בביקור בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט

חברי המשלחת בביקור בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט

במפגש מיוחד שארגנה היחידה לייעוץ ותמיכה בסטודנטים בלשכת דיקן הסטודנטים פגשו חברי המשלחת סטודנטים וסטודנטיות שסיפרו להם על חוויותיהם האישיות.  הסטודנט אהרון ג’וסט מהפקולטה להנדסת מכונות, עולה חדש מארצות הברית, שעשה עד כה 95 ימי מילואים, סיפר כי בשבת השחורה שהה עם משפחתו בתל אביב, ועם היוודע היקף האירוע התארגן ונסע מייד ליחידת המודיעין החיונית שבה הוא משרת. את הסטודנטית עלמה ינאי מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון תפסו אירועי 7 באוקטובר במסיבה לחברתה בקיבוץ שדה בוקר, ובמשך שלושה ימים היא לא יכלה לצאת מהקיבוץ כי האזור כולו היה תחת מתקפה. היא סיפרה על התחושות הקשות, על אובדן חבר קרוב ועל הרצון לתרום ולקחת חלק. עלמה וארוסה התגייסו למילואים ושרתו בנפרד יותר מ-90 ימים ברצף. ארי ברמן, עולה חדש מארצות הברית וסטודנט בפקולטה להנדסת מכונות, שהה בשבת השחורה אצל הוריו בקליפורניה ושמע על האירועים לראשונה בבית הכנסת. הוא הפסיק מייד את חופשתו וחזר לישראל בהקדם האפשרי, וכבר חמישה חודשים הוא משרת כלוחם בגבול הצפון. מורן מרביד, סטודנט בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, היה אצל הוריו בקיבוץ עין השלושה שבעוטף, ויחד עימם התבצר בממ”ד במשך כשתי יממות שאחריהן גויס מייד למילואים. ניצן חי, גם היא סטודנטית בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, שהתה בביתו של הארוס שלה בקרית גת, לא רחוק מהעוטף. היא גויסה מייד למילואים, וארוסה חזר לבסיס שבו הוא משרת כקצין. הם התעקשו שלא לדחות את חתונתם, שנקבעה ל-12 בנובמבר, והחתונה התקיימה במועד המתוכנן.

חברי המשלחת במפגש עם הסטודנטים