מעבר לקשת

השבוע נערך בטכניון אירוע מחקרי-אומנותי ייחודי: ניסוי סינכרוניזציה ברשת אנושית בהשתתפות 17 כנרים מקצועיים.

הניסוי נערך בשילוב וידאו-ארט. הוא מתקיים במתכונת של ‘פרפורמנס משך’, כלומר מעין-מופע המתמשך לאורך שעות. את האירוע, שכותרתו POP UP LIVE, יזם המלחין ואומן הסאונד ד”ר אלעד שניידרמן, עמית מחקר במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות בטכניון. בוגר המחזור הראשון בתוכנית “אמן בקמפוס” בטכניון, בשיתוף פרופ’ מוטי פרידמן מאוניברסיטת בר-אילן והאמן הרב-תחומי שחר דור ובליווי המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים פרופ’ נעמה ברנר מהמרכז לחקר רשתות ביולוגיות.

ניסוי ייחודי לבחינת סינכרוניזציה ברשת אנושית

ניסוי ייחודי לבחינת סינכרוניזציה ברשת אנושית

לדברי ד”ר שניידרמן, “הניסוי נועד לשפוך אור על סינכרון רשתות אנושיות, שהן רשתות מורכבות מאוד המסתנכרנות באופנים שעדיין אינם מובנים לנו היטב.

הוא נערך במעבדה ייחודית שהוקמה בספרייה הראשית בטכניון, בסיועו של צוות הספרייה, ומשלב מדע ואומנות בדרך מקורית ומיוחדת.

על מסך לד ענק, ברוחב שבעה מטרים, תוקרן אנימציה המשקפת את נגינתו של כל אחד מהכנרים בזמן אמת.”

ד”ר שניידרמן, החוקר כבר שנים רבות סינכרון ברשתות אנושיות, נעזר לשם כך ברשת תקשורת ייעודית שתכנן לצורך זה. לדבריו, “בכל רגע נתון אני מחליט מי מהנגנים שומע את מי ואיזה עיכוב (delay) יופעל אצל כל אחד מהם. זוהי תקלה מכוונת המחייבת את האומן להגיב ומאפשרת לנו לעקוב אחר מהלך התיקון של אותה אי-התאמה לקראת סינכרון מחודש. חשוב להבין שאין כאן מנהיג או מנצח, כך שכל אחד מהנגנים מתקן את אי-ההתאמה כפי שהוא רואה לנכון. אני מדמה את זה ללהקה של זרזירים שמצליחים לעוף באופן מרהיב ומדויק בלי שיהיה להם מנהיג או מדריך.”

הניסוי בספריית הטכניון פתוח לקהל הרחב. אין צורך בתיאום מראש ואפשר לבוא בכל זמן במסגרת השעות המפורטות מטה.

הניסוי מתקיים השבוע בספרייה המרכזית ע”ש אלישר בטכניון במועדים הבאים: יום רביעי 21.02.24 | 17:00-13:00 (ניסוי מחקרי בתהליכי קבלת החלטות); 22.02.24| יום חמישי 21:00-17:00, יום רביעי 13:00-17:00 (ניסוי מחקרי במנהיגות ותקשורת א-סימטרית).

ד”ר שניידרמן הגיע לטכניון במסגרת המחזור הראשון של תוכנית “אמן בקמפוס”, שיצאה לדרך ביוזמת נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון הודות לתרומתה הנדיבה של גב’ סוניה מרשק.

17 כנרים מקצועיים מתנסים ביצירת סינכרוניזציה

17 כנרים מקצועיים מתנסים ביצירת סינכרוניזציה

התוכנית מנוהלת על ידי המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות.

התוכנית תומכת באומנים שעבודתם מערבת מחקר וניסוי, משלבת את מדעי הרוח, המדעים, הטכנולוגיה ומקצועות ההנדסה ומייצרת שיח סביב ממשקים אלה.