למען האימהות

18 חדרי הנקה חדשים נפתחו בטכניון

מהפכה בטכניון: 18 חדרי הנקה חדשים נפתחו בקמפוס לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ד, ומפה דיגיטלית עם מיקומיהם בקמפוס זמינה עבור האימהות. בעשורים האחרונים משנה הטכניון את פניו, והודות למאמצים נרחבים לאורך עשורים, אחוז הסטודנטיות לתואר ראשון עולה בהתמדה והגיע השנה לכדי כמחצית מכלל הסטודנטים החדשים. גם מספר הנשים בקרב הסטודנטים לתארים מתקדמים עולה כל הזמן.

הדוקטורנטית קרן אור גרינברג בחדר ההנקה החדש בבניין אולמן

הדוקטורנטית קרן אור גרינברג בחדר ההנקה החדש בבניין אולמן

סקר מקיף שערכה סגנית הנשיא לגיוון והכללה פרופ’ עדי זלצברג בקרב סטודנטיות מן המניין וסטודנטיות לשעבר הציף את הצורך בהקמת חדר הנקה בכל פקולטה. בהמשך לסקר מופו הצרכים, נכתב תקן אחיד לחדרי הנקה בקמפוס ונרכש ציוד וריהוט מתאים עבור הפקולטות, בית הסטודנט ובניין אולמן שבו לומדים כל הסטודנטים והסטודנטיות בשנה הראשונה.

קטיה ברודצקי, בוגרת הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בחדר ההנקה החדש בפקולטה

קטיה ברודצקי, בוגרת הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בחדר ההנקה החדש בפקולטה

את הפרויקט הובילה ליזה שמליוב זריצקי, מנהלת קבוצות הפייסבוק “סטודנטיות בטכניון” ו”אמהות בטכניון”. לדבריה, “בדצמבר 2022 בדקתי בקהילות שלי את מצב חדרי ההנקה בקמפוס. מכיוון שסטודנטיות רבות חוזרות מחופשת לידה ומשלבות אימהות ומחקר החלטתי שאני מרימה את הכפפה ודואגת לכל אחת ואחת מהן לחדר הנקה קרוב, נגיש ומאובזר –  חדר עבור הנקה ושאיבת חלב בחודשים הראשונים לאחר לידה, שיקל על חזרה לשגרה מבלי לוותר על חלב אם.”

ליזה שמליוב זריצקי, מובילת הפרויקט

ליזה שמליוב זריצקי, מובילת הפרויקט

כל חדרי ההנקה בטכניון  ממוזגים ומאובזרים בכורסת הנקה, שידת החתלה, מקרר ייעודי לחלב אם ופינת עבודה הכוללת שולחן וכיסא מחשב. בצמוד לכל חדר קיים מטבחון לטובת שטיפת כלי השאיבה, ובחלק מהחדרים מותקן כיור.

“עם העלייה המבורכת במספר הסטודנטיות בטכניון עלה ביתר שאת הצורך לספק לאימהות שביניהן תנאים הולמים ומכבדים להנקה או לשאיבת חלב בכל יחידה/פקולטה בה הן לומדות או עובדות,” אומרת פרופ’ עדי זלצברג, סגנית הנשיא לגיוון והכללה. “התמרון בין חיי משפחה לעבודה או לימודים תובעניים הוא פעמים רבות קשה ומאתגר, והדבר נכון כפליים כשמדובר באם לתינוק יונק. חדרי ההנקה החדשים הם עוד דרך לעזור לאותן נשים להרגיש בבית בטכניון. אני מודה לכל אלה שהתגייסו למען הפרויקט החשוב הזה והביאו להצלחתו: דיקנים וראשי מנהל, סמנכ”לית התפעול זהבה לניאדו, ממונת גיוון שוויון והכללה אפרת ברקאי-גורל וליזה שמליוב זריצקי שהובילה את הפרויקט במסירות רבה.”

למפה דיגיטלית של חדרי ההנקה בקמפוס – לחצו כאן
למידע בנוגע התאמות אקדמיות להורים לחצו כאן