הטכניון ראשון באירופה ברישום פטנטים בארה”ב

48 פטנטים של הטכניון אושרו בארצות הברית ב-2023 והציבו את הטכניון במקום הראשון מבין האוניברסיטאות בישראל ובאירופה כולה

בחישוב מספר הפטנטים המאושרים בארה”ב ביחס למספר חברי הסגל מדורג הטכניון במקום ה-20 בעולם

הטכניון הוא האוניברסיטה המובילה בישראל ובאירופה, ואחת ממאה המובילות בעולם, במספר הפטנטים המאושרים בארצות הברית. כך עולה מדירוג של האקדמיה האמריקאית הלאומית לממציאים (NAI) המבוסס על נתוני משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) לשנת 2023. עורכי הדירוג מציינים כי “הרשימה מדגישה את חיוניותם של פטנטים ביישום של מחקר וחדשנות באקדמיה כמו גם את תפקידם המרכזי של מוסדות אקדמיים בזירת החדשנות.”

הדירוג המעודכן מציב את הטכניון במקום ה-65 בעולם, עם 48 פטנטים בשנה שעברה – מקומות ספורים אחרי Yale, אוניברסיטת ניו-יורק ואוניברסיטת וושינגטון. זהו שיפור של שלושה מקומות משנת 2022, אז דורג הטכניון במקום ה-68 בעולם. ראוי לציין כי בחישוב מספר הפטנטים המאושרים בארה”ב ביחס למספר חברי הסגל מדורג הטכניון במקום ה-20 בעולם וכמובן במקום הראשון בישראל ובאירופה.

רונה סמלר, מנהלת T3 – יחידת המסחור של הטכניון, אמרה כי ” אני גאה מאוד בהצלחה העקבית שהשגנו במשך שלוש שנים רצופות, ובהכרה הבינלאומית בטכניון המדורג בין 20 האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הפטנטים המאושרים בארה”ב ביחס להיקף הסגל, ובמקום הראשון בישראל ובאירופה. הישג מרשים זה משקף את המצוינות המדעית של סגל המחקר בטכניון, ומדגיש את ההובלה של T3 בניהול הקניין הרוחני. זוהי עדות למחויבותנו המתמשכת לחדשנות ולשיתוף פעולה, המבססת את המוניטין של הטכניון כמוביל במחקר חדשני ובפיתוחים טכנולוגיים.”

רונה סמלר

רונה סמלר

 

פרופ’ ליהי צלניק מנור, המִשְׁנָה לנשיא הטכניון לחדשנות ולקשרי תעשייה, אמרה כי “הטכניון משקיע רבות בטיפוח חדשנות ובפיתוח חידושים טכנולוגיים. כמִשְׁנָה לנשיא לחדשנות ולקשרי תעשייה אני גאה להיות חלק ממוסד המשקיע משאבים רבים במסחור טכנולוגי כדי שפריצות הדרך המחקריות לא יישארו בגבולות האקדמיה אלא ישפיעו לטובה על הסקטור התעשייתי וכך על החברה בכללה. מחויבותנו לצמצום הפער בין אקדמיה לתעשייה הוא חלק מרכזי בשליחותו של הטכניון, החותר לשם כך לטיפוח שותפויות ולקידום חדשנות לטובת פיתוחים משני-עולם.”

פרופ' ליהי צלניק-מנור

פרופ’ ליהי צלניק-מנור

תיק הפטנטים של הטכניון כולל כיום 1,815 בקשות לפטנט ופטנטים רשומים. את תהליכי המסחור ורישום הפטנטים מובילה זרוע המסחור של הטכניון (T3), המקיימת מאות שיתופי פעולה עם התעשייה ומקדמת את הקמתן של חברות סטארטאפ המבוססות על ידע טכניוני – כ-15 חברות חדשות בכל שנה.

לדירוג המלא לחצו כאן