ארוע פרידה חגיגי לחברי הסגל הפורשים לגמלאות

בטקס חגיגי ומרגש נפרדו חברי הנהלת הטכניון, הסגל האקדמי והסגל המנהלי מחברי הסגל אשר יצאו לגמלאות בשנה האחרונה.

הטקס נערך בהנחייתו של המשנה לנשיא למחקר, פרופ’ נועם אדיר, ובמעמד נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ עודד רבינוביץ’, משנה לנשיא מנכ”ל הטכניון ד”ר רפי אבירם והמשנה לנשיא לחדשנות וקשרי תעשיה פרופ’ ליהי צלניק – מנור כמו גם דיקני פקולטות ובכירים בסגל המנהלי.

“אנו מבקשים להוקיר לכם תודה ולהביע את הערכתנו על תרומתכם לטכניון” בירך פרופ’ אדיר את המשתתפים.

נשיא הטכניון, פרופ’ אורי סיון, שיבח את חברי הסגל הפורשים לגמלאות על תרומתם והישגיהם המרשימים. “לולא תפקידי, השנה הייתי צפוי לפרוש לגמלאות יחד אתכם” אמר.  “כולכם, חברי הסגל הפורשים, יוצאים לגמלאות אחרי שהקדשתם את חייכים למדע ולטכנולוגיה, למחקר ולהוראה, לרפואה ולקידום האנושות”.

במהלך הארוע הוצגה סקירה תמציתית אודות פעילותם הענפה של הפורשים לגמלאות.

פרופ’ מאיר אורנשטיין, הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים על שם אנדרו וארנה ויטרבי –

פרופ’ אורנשטיין, אחראי ושותף לפיתוחים פורצי דרך. רק במהלך השנה האחרונה פיתח התקן לייזר פולט-שטח לשעונים אטומיים זעירים המשמשים למשל במערכות ניווט (GPS), בסנכרון בין מערכות תקשורת ובמערכות מחשוב.

פרופ’ יובל שוהם, הפקולטה לביוטכנולוגיה ומזון –

פרופ’ שוהם, לשעבר דיקן הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, קוצר הישגים בתפקידיו כראש המרכז הבינתחומי למדעי החיים וההנדסה ע”ש לורי לוקיי ויועץ טכנולוגי בכיר בחברת הפודטק ביו-דבש.

פרופ’ גיל יודלביץ, הפקולטה לאוירונאוטיקה וחלל –

פרופ’ יודלביץ’ הוא חתן פרס ביטחון ישראל על חלקו בפיתוח מערכת ההגנה “מעיל רוח”. פרופ’ יודלביץ זוכה לשבחים על תרומתו לתעשייה הבטחונית, לאקדמיה ולהכשרת דור העתיד של מהנדסי האוירונאוטיקה.

פרופ’ אמנון שטגר, הפקולטה לכימיה –

פרופ’ שטגר מוכר כמומחה בכימיה אורגנית חישובית ובתרכובות ארומטיות, אך מוכשר גם בתחומים חוץ-אקדמיים – למשל כמוזיקאי וחבר בלהקת  הטכניון Newטון.

פרופ’ שאול מרקוביץ’ הפקולטה למדעי המחשב ע”ש הנרי ומרילין טאוב –

חתן פרס ינאי לשנת תשע”ט פרופ’ שאול מרקוביץ , מהווה השראה לא רק בעולם המחקר (מאמריו זכו ליותר מ-10,000 ציטוטים), אלא גם בהוראה כמרצה מצטיין אשר מעודד את תלמידיו לפרוץ  גבולות.

פרופ’ מרדכי חודר, הפקולטה לרפואה ע”ש רות וברוך רפפורט –

סגן המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, פרופ’ חודר הוא חוקר מוערך לחקר הגנטיקה, בדגש על ביטוי גנטי ותרגום המידע האצור ב-DNA.

פרופ’ נתן קרין, הפקולטה לרפואה ע”ש רות וברוך רפפורט –

פרופ’ קרין, העוסק בחקר מתקדם במנגנוני הבקרה במחלות אוטואימוניות, הוביל פיתוח של פלטפורמה משוכללת המאתרת יעדים חדשים לטיפול במחלות אלה.

פרופ’ עמוס נבו, מהחוג למתמטיקה –

עמית האגודה המתמטית האמריקאית, זכה בפרסים יוקרתיים ומלגות בארץ ובעולם.

פרופ’ בריגיטה האן מיכאלי, המחלקה ללימודים הומניסטיים –

פרופ’ האן מיכאלי, המרצה המצטיינת, מלמדת בטכניון גרמנית כשפה זרה מאז 1991 ומשמשת מתאמת לימודי הגרמנית בטכניון וסגנית נשיא של האגודה למורי הגרמנית בישראל.

פרופ’ אשר שמידט ז”ל, הפקולטה לכימיה –

איש אשכולות אשר הקים בפקולטה לכימיה את מעבדת התמ”ג לחקר מצב מוצק. עסק בתכנון מושכל של תרופות והיה פרופ’ אורח בסורבון ובאוניברסיטת סנט. לואיס.

טקס לחברי הסגל הפורשים לגמלאות

טקס לחברי הסגל הפורשים לגמלאות

 

“השנה היא גם שנה מיוחדת עבור הטכניון – שנת ה-100 מאז פתח הטכניון את שעריו. כאוניברסיטה הראשונה בישראל בטכניון נשא על כתפיו את הקמת המדינה, את צמיחתה של התעשייה הישראלית, את בטחון המדינה ואת האחריות לחברתה. העמדתם בוגרים ובוגרות אשר מובילים את המדינה וניצבים בעמדות מפתח במשק הישראלי. אין לי ספק שאתם גאים כמוני על היותכם חלק מהמוסד החשוב הזה”, סיכם פרופ’ סיון את ברכותיו למשתתפי הטקס.