הטכניון פותח את שנת הלימודים תשפ”ד עם מעטפת תמיכה חסרת תקדים במילואימניקים ובכלל הסטודנטים

נשיא הטכניון: "פתיחת השנה היא תשובתנו לכל ניסיון לערער את חיינו." יותר מ-15 אלף סטודנטיות וסטודנטים ילמדו בטכניון בשנת הלימודים תשפ"ד, שפתיחתה נדחתה מתוך התחשבות בסטודנטים משרתי המילואים

שנת הלימודים תשפ”ד תיפתח בטכניון ביום ראשון הקרוב, 14 בינואר 2024, עם 2,070 סטודנטים וסטודנטיות חדשים לתואר ראשון, כ-48% מהם נשים, ו-1,029 סטודנטים חדשים לתארים מתקדמים מהם כ-40% נשים. מספרם של כלל הסטודנטים יעלה השנה על 15,000 סטודנטיות וסטודנטים; 10,745 מהסטודנטים ילמדו לתואר ראשון, כ-3,000 לתואר שני וכ-1,400 לתואר דוקטור (PhD). הצעירים ביותר עוד לא בני 18, והמבוגר ביותר הוא בן 76.

יום הכוון בקמפוס הטכניון לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד.

יום הכוון בקמפוס הטכניון לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ד.

כמו בשנים קודמות, הפקולטות הגדולות במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון הן הפקולטות במקצועות ההייטק – הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי, הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב והפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות. הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית נמנית גם היא עם הפקולטות הגדולות והמבוקשות.

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים של הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים של הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון

בתארים מתקדמים ממשיך השנה הגידול במספר המלגות לתלמידי מחקר וגם מספר הסטודנטים הבינלאומיים גדל בהתמדה. למרות החששות מהמצב הבטחוני המורכב בישראל יתחילו את לימודיהם בטכניון סטודנטים מ-11 מדינות שונות: אנגליה, ארגנטינה, ארה”ב, אתיופיה, הודו, סין, מקסיקו, פיליפינים, קנדה, רוסיה ותורכיה. 80 מהסטודנטים לתארים מתקדמים יחלו את הלימודים במכון טכניון קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק ו-17 סטודנטים במכון גואנגדונג-טכניון ישראל בסין.

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי

“יחד עם כל מדינת ישראל ספגה קהילת הטכניון מכה קשה וכואבת,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “עשרות בני משפחה של חברינו נרצחו באותה שבת ואחרים נחטפו. רבים נפצעו או נהרגו בלחימה והלב מתכווץ מכאב ומדאגה.” הנשיא הסביר כי “אנו פותחים את שנת הלימודים כי זו הייתה ונשארה תשובתנו לכל ניסיון לערער את חיינו. נמשיך לחנך לערכים שהנחו אותנו לאורך מאה שנים סוערות: סובלנות, הכלה ורדיפת אמת וצדק. נמשיך לתמוך בביטחונה של מדינת ישראל ובכלכלתה, ולא פחות חשוב מכך, נמשיך לפעול למען החברה הישראלית ומתוך אחריות חברתית עמוקה כלפי כלל תושבי המדינה. לטכניון מסורת ארוכה של חיים משותפים בין כל הקהילות בקמפוס ואנו פועלים בנחישות כדי לשמר אותה. אנחנו ניצבים בפני אתגרים משמעותיים, אבל מהיכרותי עם חוזקה ועם חוסנה של משפחת הטכניון, אין לי ספק שנעמוד בהם בהצלחה.”

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ’ עודד רבינוביץ’ אמר כי “תקופה ארוכה ציפינו לשובם של הסטודנטים לקמפוס, ופתיחת שנת הלימודים היא הזדמנות עבור כולנו להתגייס ולעשות מעל ומעבר לטובת קליטתם של הסטודנטים. זוהי הזדמנות עבורנו להירתם להכשרתם ולהצלחתם של אלה השבים משירות המילואים, של אלה שימשיכו לשרת במהלך הסמסטר ושל כלל הסטודנטיות והסטודנטים בטכניון .אנו צופים שגם לאחר פתיחת השנה יהיו סטודנטיות וסטודנטים שימשיכו לשרת במילואים ונתמוך בהם ונדאג שישלימו בהצלחה את הלימודים.”

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב

תוכנית “חזרה למסלול”, שהופעלה בטכניון לראשונה בשל המלחמה והשלכותיה, וכללה סדנאות ופעילויות הפגה וריענון לקראת החזרה ללימודים התקיימה בשבועיים האחרונים בהובלת לשכת דיקנית הסטודנטים ואגודת הסטודנטים (אס”ט). התוכנית הייחודית מסייעת לסטודנטים ולסטודנטיות, ובעיקר למשרתי המילואים, לחזור ללימודים באופן חלק ככל האפשר, להתרענן ולהשלים פערים.

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה להנדסה ביו רפואית

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה להנדסה ביו רפואית

דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן אמרה כי “אנו גאים במילואימניקים שלנו, והגאווה הזאת מתבטאת במכלול הצעדים שנקטנו למענם. הסטודנטים משרתי המילואים שלנו ראויים לא רק להוקרה אלא גם לסיוע נרחב בחזרתם ללימודים, ולכן קבענו שורה של הקלות והתאמות אקדמיות עבורם וכן מענק משמעותי של 6000 ₪ שיסייע להם בתשלומים הקשורים ללימודיהם. כמו בכל המדינה, היחסים בין יהודים וערבים עברו טלטלה בעקבות המלחמה. לכן השקענו משאבים רבים בהיערכות לחזרה לקמפוס ובשיקום מרקם החיים המשותף. במסגרת זו אנו מקיימים הכשרות להוראה בכיתות מגוונות, סדנאות הכנה לצוותי המעונות, קבוצות שיח משותפות והכשרת חונכים – סטודנטים ותיקים המלווים את הסטודנטים החדשים. הקמנו גם מרכז חוסן וקו חם לסיוע רגשי ופסיכולוגי, בעברית ובערבית, וכל צוות המרכז לייעוץ ותמיכה בסטודנטים, הפועל במסגרת המעטפת הרחבה של לשכת דיקן הסטודנטים, עבר קורס לפיתוח מיומנות טיפולית ראשונית בנפגעי טראומה נפשית ויפעל על פי מודל ‘קמפוס מודע טראומה’ המותאם לתהליכי למידה, להשתלבות בלימודים ולהצלחה אקדמית.”

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה לביולוגיה

הסטודנטים והסטודנטיות החדשים בפקולטה לביולוגיה