עושים מדע – גם במלחמה

"40 ימים מאז שנכנסתי ללחימה. 40 ימים שעוצמת העם שלנו והתמיכה של העורף נותנים לנו כוחות כל יום מחדש לעמוד במשימה החשובה מכל: לשמור על הבית ולהחזיר את אנשינו הביתה."

את הדברים כתב רס”ן (במיל’) דניאל וידקר, מפקד פלוגה ג’ בגדוד ההנדסה 749 ודוקטורנט בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. וידקר, המוביל את הפלוגה שלו בלחימה בעזה, קיבל שם הודעה כי המאמר שלו התקבל למגזין המדעי היוקרתי Advanced Materials Technologies לאחר ששלח מעזה את התיקונים האחרונים שכתב בשיטה העתיקה – עט על גבי נייר – ושלח לשני המנחים שלו, פרופ’ מורן ברקוביץ’ מהטכניון ופרופ’ גובינד קאיגלה מאוניברסיטת בריטיש קולומביה. במכתבו לשניהם הוא מציין כי “תמיכתכם לאורך שנים, ובמיוחד במהלכה של תקופה מטורפת זו, לא רק העניקה לי כוחות בקריירה המקצועית שלי אלא גם מספקת לי נחמה ושלוות נפש.”

רס"ן (במיל') דניאל וידקר

רס”ן (במיל’) דניאל וידקר

וידקר, המגדיר את עצמו כ”איש של אנשים ומדען”, מתמחה בטכניון במיקרו-זרימה ומאמרו האחרון מתאר שיטה חדשה להדפסה תלת ממדית בסקאלה מיקרונית של מתכות שונות המשתלבות למבנה אחד. כמו כן, הוא חלק מצוות הפיתוח ליצירת אופטיקה בתנאי מיקרו-כבידה, וניסוי טיסה פרבולית שאותו הוביל ושנועד לבחון פילמור בתנאי מיקרוכבידה, נדחה עקב המלחמה. במכתבו הוא ממשיך וכותב: “סמליות החג ברורה כעת יותר מתמיד, כי באנו חושך לגרש. תודה לפקולטה להנדסת מכונות בפרט ולכל בית הטכניון בכלל על התמיכה והעמדה הברורה כל כך באשר לחשיבות המשימה. תודה על הרגישות והעזרה לסטודנטים שכעת נלחמים בחזית ועתידים לחזור למעבדות ולספסל הלימודים. בברכת ימים שקטים וחג שמח, דניאל.”

דף התיקונים בכתב יד

דף התיקונים בכתב יד