חברים חדשים בהנהלת הטכניון

תפקיד המשנה לנשיא למחקר פוצל לשניים: משנה שיעסוק במחקר, ומִשְׁנָה שתעסוק בחדשנות ובפיתוח קשרי תעשייה

הוועד המנהל אישר לאחרונה בהמלצת הסנאט את פיצול תפקיד המשנה לנשיא למחקר לשניים: משנה שיעסוק במחקר, ומשנה שיעסוק בחדשנות ובפיתוח קשרי תעשייה. בהחלטתו, בתמיכת הסנאט, אישר גם הוועד המנהל את מינויים של פרופ’ נעם אדיר לתפקיד המשנה לנשיא למחקר ושל פרופ’ ליהי צלניק מנור לתפקיד המִשְׁנָה לנשיא לחדשנות ולקשרי תעשייה.

המינויים החדשים משקפים את המדיניות האסטרטגית של הטכניון להידוק קשרי אקדמיה – תעשייה, זאת נוכח התעצמות המחקר בתעשייה וההכרה ששיתופי הפעולה בין האקדמיה והתעשייה הם מכפיל כוח משמעותי במחקר ובפיתוח, עם השלכות משמעותיות גם לעולם ההוראה וההכשרה של הסטודנטים.

במסגרת האסטרטגיה של הנמכת החומות בין האקדמיה לתעשייה הובילה הנהלת הטכניון בשנים האחרונות את הרחבת פעילות הטכניון בנושאי יישום מחקרים, מסחור טכנולוגיות והקמת חברות הזנק. בשלוש השנים האחרונות שילש הטכניון את מספר החברות המוקמות על ידי חברי סגל ומשתלמים; כתוצאה מכך, אחת מכל 30 חברות הזנק המוקמות היום בישראל מוקמת על ידי חוקרי הטכניון.

לאור שינויים משמעותיים אלה פוצל תפקיד המשנה לנשיא למחקר לשניים. המשנה לנשיא למחקר עוסק בכל הנוגע למחקר בטכניון, תשתיות, קרנות, פרסים, וועדות מחקר לאומיות ובינלאומיות וכן הלאה. המשנה לחדשנות וקשרי תעשיה עוסק בהעברת הידע והטכנולוגיות המפותחות בטכניון אל התעשייה, מזיהוי הצורך המחקרי בתעשייה, דרך המחקר המשותף ועד למסחור הידע.

פרופ’ נעם אדיר, המשנה לנשיא למחקר, שימש כדיקן הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך, כסגן המשנה למחקר וכסגן המשנה לנשיא ומנכ”ל לבטיחות. פרופ’ אדיר שהצטרף לסגל הטכניון בשנת 1995, עוסק בשימוש בכלים פיזיקליים בחקר הכימיה של מולקולות ומערכות ביולוגיות ובפיתוח שיטות חדשניות לקציר אנרגיה מהשמש. בתפקידו החדש ישמש פרופ’ אדיר גם כמנכ”ל מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע”מ – חברה בת של הטכניון.  

פרופ' נעם אדיר

פרופ’ נעם אדיר

פרופ’ ליהי צלניק-מנור, המִשְׁנָה לנשיא לחדשנות וקשרי תעשייה, כיהנה כסגנית דיקנית הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי. פרופ’ צלניק-מנור, חברת סגל בטכניון מאז 2007, עוסקת בראייה ממוחשבת ומעורבת עמוקות בעולמות התעשייה והחדשנות. במשך שלוש שנים היא שימשה מנכ”לית מרכז הפיתוח של חברת “עליבאבא טכנולוגיות” בישראל. בתפקידה החדש היא תשמש גם כמִשְׁנָה למנכ”ל מוסד הטכניון ואחראית על 3T (יחידת המסחור של מוסד הטכניון), מכון המתכות והיחידה המשפטית.

פרופ' ליהי צלניק-מנור

פרופ’ ליהי צלניק-מנור

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בירך את פרופ’ נעם אדיר ופרופ’ ליהי צלניק-מנור ואיחל להם הצלחה רבה בתפקידיהם החדשים. בנוסף הוא הודה למשנה לנשיא למחקר היוצא, פרופ’ קובי רובינשטיין, ששימש ארבע שנים בתפקיד, בהן הושגה התקדמות גדולה בכל הנוגע לקשרים עם התעשייה. הנשיא הודה לפרופ’ רובינשטיין על מנהיגותו ומסירותו בתקופה מאתגרת מאוד למחקר ולפיתוח.