אביב ויהונתן

הטכניון העניק לאביב היינה מלגה לזכרו של בן זוגה, סמל יהונתן מימון ז"ל, שנפל בעזה. השניים הכירו בקבוצת "עיטי המדבר" של תוכנית הרובוטיקה FIRST של הטכניון

החלום של אביב היינה ובן זוגה יהונתן מימון היה ללמוד יחד הנדסה בטכניון. יהונתן ואביב, תושבי אופקים, הכירו ב-FIRST, תוכנית חינוכית בהובלת הטכניון שנועדה לעורר בילדים ובבני נוער סקרנות טכנולוגית ולטפח אותם כמנהיגי מדע וטכנולוגיה.

סמל יהונתן מימון ז"ל

סמל יהונתן מימון ז”ל

יהונתן ז”ל נולד בבני ברק למשפחה חרדית המונה 12 נפשות. כשהיה בכיתה ח’ עברה המשפחה לאופקים. יהונתן נטש בהדרגה את אורח החיים החרדי. האם ניסתה לסייע לו להשתלב במערכת החינוך, אך הוא עבר ממסגרת למסגרת ולא הצליח להשתלב. הישיבה התיכונית באופקים קיבלה אותו אף שלא עמד בתנאי הסף. מנהלת הישיבה סיגלית חדד, שהאמינה ביכולותיו, פעלה לשילובו באחת מקבוצות הרובוטיקה של FIRST באופקים, “עיטי המדבר” (Desert Eagles FRC #6104) – קבוצה ייחודית המשלבת תלמידי ישיבה, בנות אולפנה ותלמידי תיכון.

יהונתן ואביב

יהונתן ואביב

“יהונתן התקבל על ידי חברי הקבוצה באהבה ובחיבוק ענק,” מספרת מנטורית הקבוצה רות נעמני. “יהונתן סיפר לי שהידע שלו בחשבון מצומצם מאוד והוא אינו מכיר את האותיות באנגלית. שאלתי מי בקבוצה מוכן לסייע לו בנושאים אלה, וקפטנית הקבוצה אביב היינה – תלמידה מצטיינת בכיתת מצוינות מדעית – נענתה מייד.”

אביב סייעה וחנכה את יהונתן במשך קיץ שלם, מה שאיפשר לו לחזור למערכת החינוך, ויותר מכך – לסיים את התיכון עם בגרות מלאה בפיזיקה (5 יחידות), אנגלית (5) ומתמטיקה (4). גם בקבוצת “עיטי המדבר” השתלב יהונתן כראש צוות וכמוביל הכשרות.

החברות בין אביב ליהונתן הפכה לאהבה גדולה, אך זו נקטעה ב-4 בנובמבר עם מותו הטראגי של יהונתן ז”ל לוחם בסיירת הנחל, שנפל בצפון רצועת עזה.

מנכ”ל FIRST עדו מזורסקי, שפגש את אביב בימי השבעה על יהונתן, פנה לפרופ׳ מנחם כפתורי, שהוביל בעבר את פעילות FIRST בטכניון, ולנשיא הטכניון פרופ׳ אורי סיון, וכך נולד הרעיון למלגת הלימודים המיוחדת לאביב היינה.

“אני משתתף בצערך הכבד על מותו של בן זוגך, יהונתן מימון ז”ל, אשר נפל במלחמה להגנת מדינת ישראל,” כתב לאביב נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “למדתי שחלומך וחלומו של יהונתן היה ללמוד הנדסה, ולהשפיע באופן זה על האנושות כולה. מתוך הערכה עמוקה לפועלך ולמנהיגותך ועל מנת לסייע לך בהגשמת החלום, הטכניון החליט להעניק לך מלגת שכר לימוד לשנתיים. אני תקווה שהמלגה תאיר מעט את יומך בשעות קשות אלו, ותשמש אות לזכרו של יהונתן ז”ל.”

מכתב נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון לאביב היינה

מכתב נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון לאביב היינה

בשבוע שעבר, ביום השלושים לנפילתו של יהונתן, קיבלה אביב את המלגה לטכניון מידיה של המנטורית של שניהם, רות נעמני.

*התמונות באדיבות אביב היינה.