הודעה לבית הטכניון

הנהלת הטכניון כבר הודיעה מעל כל במה אפשרית שתגלה אפס סובלנות לביטויי תמיכה בטרור. בעקבות השיח הער ברשתות נבקש להבהיר זאת שוב.

הנהלת הטכניון כבר הודיעה מעל כל במה אפשרית שתגלה אפס סובלנות לביטויי תמיכה בטרור. בעקבות השיח הער ברשתות נבקש להבהיר זאת שוב.

מייד לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, ובתגובה לפוסטים שהיה חשד כי מובעת בהם תמיכה בטרור, הודיעה הנהלת הטכניון שהיא רואה פרסומים אלה בחומרה ושלא תגלה סובלנות כלפי מפרסמיהם. עם זאת, הובהר שהטכניון לא יקיים משפטי שדה ושכל תלונה תיבחן לעומקה.

צוות מיוחד שמינה נשיא הטכניון, בראשות סגנית נשיא ובליווי משפטי, בדק לעומקן את כל התלונות שהתקבלו כנגד 46 סטודנטים. מתוכן, כרבע מהתלונות לא נגעו כלל לאנשי הטכניון, וכמה מהאחרות כללו האשמות כזב. ארבע תלונות הועברו לטיפול בית הדין המשמעתי לסטודנטים.

ביום חמישי, 26.10, הורה בית הדין בצו ביניים על השעייתה הזמנית מלימודים של סטודנטית ועל הרחקתה מקמפוס הטכניון עד למועד הכרעת הדין.

מבלי להמעיט בחומרת התופעה נדגיש כי מדובר במקרים ספורים לכל היותר, וכי כמות המקרים בטכניון דומה לנתונים באוניברסיטאות אחרות בארץ.

לצערנו, פרסום חוזר ונשנה ברשתות החברתיות של אותה מצגת ממוחזרת שאין בה מידע שלא בדקנו משרת אינטרסים אחרים. מטרת הפרסומים היא לנצל את כאבנו וחרדתנו בימים אלה כדי להרחיב את השסע בחברה ובקמפוס.

אנו קוראים לכולם לשמור על אורך רוח בימים מורכבים אלה, לדבוק בערכי הטכניון שהיוו עבורנו מצפן לאורך מאה שנים ולהגן על מרקם החיים המשותפים בטכניון, בעיר חיפה ובמדינת ישראל.