מהנדסת מזון ועד מדעי החלל

מחנה הקיץ SciTech 2023 חזר לטכניון ולמדעטק

מחנה הקיץ הבין-לאומי SciTech 2023 התקיים הקיץ בהשתתפות 48 תלמידים מישראל, אוסטרליה, ארצות הברית, ברזיל, בריטניה, צרפת, בלגיה ושוויץ.

בטקס הסיום השתתפו המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ’ עודד רבינוביץ’, מנהלת המשרד הבין-לאומי אמה אפטרמן, רכזת SciTech עדי זלצברג וצוות  המדריכים.

התלמיד בן סגל מארה”ב, שדיבר בטקס הסיום, אמר כי “תוך שלושה שבועות בלבד הפכנו לקבוצה. נחשפנו כאן לחזית המדע והטכנולוגיה וגם להיסטוריה היהודית, למדינת ישראל ולאוכלוסייתה המדהימה. כקבוצה למדנו על המצוינות המאפיינת את הטכניון ועל רוח החדשנות שהוא מביא לעולם.”

תלמידי SciTech בטכניון

תלמידי SciTech בטכניון

 

SciTech הוא מחנה לבני נוער מצטיינים במקצועות המדעים STEM, המתקיים בשיתוף פעולה בין הטכניון למדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל. המשתתפים בתוכנית לוקחים חלק בסדנאות בתחומי המדע והטכנולוגיות המתקדמות  ובהם רובוטיקה, חלל, פיזיקה, ביוטכנולוגיה והנדסת מזון.

עדי זלצברג, מנהלת תוכנית  SciTech, אמרה בטקס הסיום: “זה היה מסע שלא ייאמן. עמדנו יחד בגל החום הישראלי ואני מאמינה ומקווה שהחוויות הנהדרות שעברנו יחד יישארו אתכם, ושהכישורים והידע שרכשתם כאן ילוו אתכם כל חייכם. צעירים כמוכם הם עתיד האנושות, וההיכרות אתכם מעוררת בי תקווה שזה יהיה עתיד טוב.”

כבר בימים הראשונים במחנה למדו המשתתפים על ההיסטוריה של המדעטק, ששימש בעבר כקמפוס ההיסטורי של הטכניון, פגשו רובוטים דמויי אדם, השתתפו באתגרים מייקרים (בניית מגדלור ובניית רכב), נחשפו לתחום החלל בהדגמה מדעית, פעילות פלנטריום ופעילות מייקרית של שיגור טילים ותכנתו רובוטים במנהרות. הם השתתפו גם בסדנת יזמות ב-t-hub, מרכז היזמות והחדשנות בטכניון.

בפעילות בירושלים

בפעילות בירושלים

 

במהלך מחנה הקיץ שהו המשתתפים בטכניון, ביקרו בפקולטות השונות ונחשפו לחוקרים ולמחקר במעבדות בקמפוס. בנוסף לדגש האקדמי הם נהנו משורה של פעילויות העשרה, ספורט ופיתוח כישורים חברתיים. אחת הפעילויות הייתה ערב בסגנון TED שבו הציגו המשתתפים נושאים על פי בחירתם. הם ביקרו באתרי מורשת וטבע ברחבי הארץ ונחשפו לתרבות הישראלית על מגוון פניה.

בצוותי מדעטק ו- SciTechאמרו  כי “אנו גאים ונרגשים לקחת חלק בחינוך דור העתיד מכל העולם ללימודי מדע וטכנולוגיה.”

לארה זוליאני מברזיל אמרה בטקס הסיום כי “אני קתולית, וזו הייתה לי הפעם הראשונה בישראל. ביקרנו בירושלים, תל אביב, יפו, צפת , עכו, הכינרת וקיבוץ לוחמי הגטאות – ואין לי ספק שהיכרות אמיתית עם מקומות היא הדרך לשבור סטריאוטיפים. כאן ביקרתי לראשונה בחיי בבית כנסת, והביקור בכותל היה חוויה חזקה ומרגשת מאוד. אני מודה לכם על ההתנסות הנפלאה הזאת, שהייתה עבורי כמו ביקור ביקום אחר.”