מנהל חדש למכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס

פרופ' ישראל צידון מצטרף לקורנל-טק כדירקטור מכון טכניון-קורנל ע"ש ג'ואן וארווין ג'ייקובס

הנהלת קורנל-טק הכריזה היום כי פרופ’ ישראל צידון – יזם, מנהיג מוביל בהנדסת רשתות ובעבר דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ארנה ואנדרו ויטרבי בטכניון – יצטרף לקורנל-טק כדירקטור מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ואן וארווין ג’ייקובס. הוא יחליף בתפקיד זה את ד”ר רון ברכמן, שניהל את המכון משנת 2016. מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס הוא חלק מקורנל-טק – קמפוס ללימודים מתקדמים ומרכז מחקר של אוניברסיטת קורנל בשותפות עם הטכניון ועם עיריית ניו יורק. מכון ג’ייקובס פועל להרחבת גבולות האקדמיה בקורנל-טק ומפעיל מסלולים לתואר כפול בטכנולוגיות בריאות, ב- Connective Mediaובטכנולוגיות אורבניות. מאז ייסודו נבטו בו 42 חברות סטארטאפ שהגישו כמעט 50 בקשות לפטנט וגייסו יותר מ-200 מיליון דולר ממקורות פרטיים. יותר מ-80% מהחברות האלה עדיין פועלות והן מעסיקות במצטבר יותר מ-200 עובדים בעיר ניו-יורק.

פרופ' ישראל צידון

פרופ’ ישראל צידון

בתפקידו כדירקטור יוביל צידון את המתווה האסטרטגי של מכון ג’ייקובס: המשך העמקת ההתמקדות במחקר בין-תחומי ויישומי בתחומים המאתגרים ביותר בעולם הדיגיטלי; הרחבת המסלולים החדשניים לתואר כפול; והעצמת מחויבותו של המכון ליזמות מכלילה.

“פרופ’ צידון הוביל מחקרים פורצי דרך, ייסד חברות סטארטאפ מצליחות ופיתח 65 פטנטים אמריקאים המתפרשים על פני היבטים שונים של רשתות מידע לרבות ניידות, מתגים, אבטחה ואינטרנט,” אמר גרג מוריסט, דיקן וסגן הפרובוסט של קורנל-טק. “ניסיונו הרחב ועברו בעולם הסטארטאפ והמחקר התעשייתי, לרבות VMWare, אחת החברות המובילות בעמק הסיליקון, יאפשרו לו לקדם את מכון ג’ייקובס ואת משימתו: לספק פרספקטיבה גלובלית על מחקר, הוראה, העברת טכנולוגיות, מסחור ויזמות.”

“פרופ’ ישראל צידון הוא חוקר בעל שיעור קומה ברשתות מחשוב ובעל ניסיון ניהולי רב בטכניון,”  אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “כדיקן הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי בטכניון הוא הוביל אותה להישגים רבים ומשמעותיים. לפרופ’ צידון ניסיון עשיר ומוצלח ביזמות והוא מקיים קשר הדוק עם התעשייה. אין לי ספק שבתפקידו החדש הוא יתרום רבות לחיזוק שיתופי הפעולה בין הטכניון ואוניברסיטת קורנל ויקדם את המחקר והפיתוח במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס.”

“מכון ג’ייקובס מייצג את השותפות האקדמית בין קורנל והטכניון בקורנל-טק,” אמר פרופ’ ישראל צידון, דירקטור מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס. “זוהי זכות גדולה להמשיך את דרכו של רון ברכמן ולהעצים את גישתו החדשנית של המכון למחקר ולשותפויות עם התעשייה.”

פרופ’ צידון מגיע למכון ג’ייקובס מחברת VMware Research, שם הוא שימש במשך יותר משש שנים סגן נשיא וחוקר בנושא רשתות עתירות-ביצועים המגשרות בין האינטרנט של הדברים, מרכזי מידע, עננים ציבוריים ועוד – חיבור המתורגם ליישומים חדשניים מבוזרים-גאוגרפית. לפני הצטרפותו ל-Vmware הוא היה חבר סגל בטכניון, תקופה שבה פרסם יותר מ-180 מאמרים ושימש דיקן הפקולטה בין 2006 ל-2010. פרופ’ צידון ייסד כמה חברות הייטק ובהן Micronet Ltd, שהייתה חלוצה בהזנת נתונים למובייל; Actona Technology, שהציגה טכנולוגיה בסיסית לאופטימיזציה של WAN; Viola Networks, טכנולוגיה לאבחון רשתות ולבדיקת איכותן; ו-Sookasa, פלטפורמה לאבטחת ארגונים.