4 מדליות לחברי משלחת ישראל ל- IChO – האולימפיאדה הבין-לאומית לתלמידי תיכון בכימיה

ברכות לחברי המשלחת הישראלית שחזרו מהאולימפיאדה הבין-לאומית לכימיה הIChO שהתקיימה בציריך, שוויץ, בהשתתפות 356 תלמידים מ-90 מדינות.

המשלחת הוכשרה בפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון בניהולו של פרופ’ זאב גרוס וצוות המאמנים המסור. אלה חברי המשלחת: יונתן גוטנמכר, תלמיד כיתה י’ בבית הספר הגימנסיה הריאלית, ראשון לציון; נטע דוד אייגר, תלמיד כיתה י”ב מבית הספר שק”ד דרכא, עמק המעיינות; שון חנץ, תלמיד כיתה י”ב מבית הספר קרית חינוך ע”ש רבין, גן יבנה; ושוהם עסיס, תלמיד כיתה י”ב מבית הספר פסגות, כרמיאל.

חברי המשלחת

חברי המשלחת

חברי המשלחת הגיעו להישגים מרשימים ביותר: יונתן גוטנמכר, מדליית כסף; נטע דוד אייגר, מדליית כסף; שוהם עסיס, מדליית כסף; שון חנץ, מדליית ארד.

לדברי פרופ’ זאב גרוס, “החוויה של אולימפיאדה בין-לאומית, במתכונת לא מקוונת ובהשתתפות תלמידים מ-90 מדינות, הייתה מדהימה. התלמידים, בסיוע צוות המאמנים המסור, הצליחו להגשים את יכולותיהם באופן מיטבי, ועניין זה התבטא בזכייה של כל ארבעת חברי המשלחת במדליות. אני גאה בהם מאוד!”

פרויקט האולימפיאדות לתלמידי תיכון הוא פרי מיזם משותף של עמותת מדעני העתיד (מיימונידיס) ומשרד החינוך. את חברי המשלחת ליוו ראש התוכנית פרופסור זאב גרוס, הדוקטורנט אלכס קורונטוב מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון וניר כהן (זוכה מדליית זהב).

שר החינוך, יואב קיש: “אני מברך את התלמידות והתלמידים שלנו על הישגיהם המרשימים, שמעוררים בנו גאווה ומפיחים בנו תקווה. תלמידים ותלמידות אלה הם דור העתיד של מדינת ישראל, וההשקעה בהם היא השקעה בעתידה של מדינת ישראל”.

יו”ר מרכז מדעני העתיד, ירום אריאב: “ברכות לנבחרות ישראל במדעים, שהפגינו יכולות גבוהות באולימפיאדות הבינלאומיות והגיעו להישגים מרשימים ומשמחים. חברי הנבחרות מעניקים לנו הזדמנות פז לגאווה לאומית ולאופטימיות בכל הנוגע ליכולות ולכישורים יוצאי הדופן של הצעירות והצעירים בישראל”.

מנכ”ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: “הערכה רבה ותודה גדולה לנבחרות ישראל על הגאווה, שהן מסבות למדינת ישראל ועל הדוגמא מעוררת ההשראה, שמעניקים חבריה לכולנו. מרכז מדעני העתיד ימשיך לפעול בשותפות עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים להובלת הכשרה מתקדמת וכלים איכותיים, שיסייעו לדור העתיד להפוך לפורץ דרך בכל תחומי החיים”.