מקימים קהילה

מפגש מקצועי של חוקרים מתחום הביופיזיקה יספק הזדמנויות מחקריות חדשות לחוקרים ולסטודנטים

הטכניון קיים לאחרונה מפגש מקצועי שנועד לגבש את קהילת הביופיזיקה בקמפוס. במפגש הרצו 14 חברי סגל מפקולטות שונות. ביופיזיקה היא שדה מחקר רחב שמבוסס על תאוריות ושיטות פיזיקליות כדי להבין כיצד פועלות מערכות ביולוגיות. בטכניון פועלים כיום עשרות חוקרים המשלבים ביופיזיקה במחקריהם, אבל הם שייכים לפקולטות שונות ולכן ההיכרות ההדדית מצומצמת. כדי לייצר קהילה רחבה ופורייה של חוקרים בתחום זה התקיים המפגש האמור בהשתתפות יותר מ-70 חוקרים, סטודנטים, פוסט-דוקטורנטים ומנהלי מעבדות.

קהילת הביופיזיקה של הטכניון במפגש

קהילת הביופיזיקה של הטכניון במפגש

 

הקמת קהילת הביופיזיקה היא חלק מיוזמת בריאות האדם בטכניון (THHI) – פעילות שיזם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון כדי לקדם מחקר בין-תחומי הקשור בעולמות הבריאות והרפואה. אחת ממטרות היוזמה היא גישור בין פקולטות, חוקרים ותחומי מחקר. יוזמת בריאות האדם מממשת את החזון הזה, והתפתחות קהילת הביופיזיקה משקפת את אותה מגמה.

“בשבע השנים האחרונות אנחנו עובדים על הרעיון לגבש קהילת ביופיזיקה בטכניון,” אומר פרופ’ אריאל קפלן מהפקולטה לביולוגיה, “והקמתה של יוזמת בריאות האדם לפני כשנתיים הייתה הזדמנות להעלות את הרעיון על פסים מעשיים. תמיכה חשובה נוספת אנחנו מקבלים מהקרן הלאומית למדע, ISF, והמפגש הבהיר לנו כמה חזק הטכניון בתחום הביופיזיקה.”

לדברי פרופ’ יובל גרעיני מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, “כיום כבר מתקיים בטכניון מחקר מאוד מתקדם בביופיזיקה אבל הוא מאוד מפוזר, והנוכחות של החוקרים בתחום אינה בולטת מספיק. התוצאה היא שהסטודנטים שעוסקים בביופיזיקה לא מרגישים שהם חלק מקהילה, וזה מה שבאנו לשנות.”

במסגרת הקהילה המתגבשת תיערך פעילות אקדמית מגוונת – סמינרים, מפגשים בין קבוצות מחקר ועוד – ותגובש תוכנית לימודים לתארים מתקדמים שתמשוך סטודנטים וחברי סגל מעולים מהארץ ומחו”ל.

“זה היה מפגש ראשון של קהילת הביופיזיקה,” אומר פרופ’ עמית מלר מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, “אבל יהיו עוד מפגשים ופעילויות נוספות, וכך נצית את לבבות הסטודנטים באהבה למחקר בתחום. נשים על זה את הלב שלנו ואת התקציבים שלנו. לטכניון יש כאן יתרון עצום – בבסיס הטכנולוגי המעמיק והנרחב שיכול לתמוך במחקרים בביופיזיקה.”