הסעת תרופות, מקלדת מסתגלת והתחדשות איברים בהידרה

בכנס הפרויקטים של הפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון

בכנס הפרויקטים השנתי של הפקולטה להנדסה ביו-רפואית הוצגו עשרות פרויקטי גמר לסטודנטים בשנה האחורנה שלהם לתואר הראשון. את קורס הפרויקטים מנחה ד”ר פיראס מואסי ביחד עם המתרגלות רותם שפירא, גאיה לוין ומרב בלינקוביץ’. את החסות לפרסים העניקו, כבכל שנה, ד”ר דורון וליאת אדלר.

תמונה קבוצתית

תמונה קבוצתית

 

דיקן הפקולטה פרופ’ חיים אזהרי בירך את המשתתפים ואמר כי “אירוע זה מסכם שנה שלמה של התנסות במחקר ובפיתוח. אומרים כי ‘אין חכם כבעל ניסיון’, ובדיוק בכך מדובר בפרויקטים האלה. הסטודנטים שלנו נדרשו לעבור את כל השלבים מרעיון למציאות – מבעיה רפואית ממשית, דרך הפעלת הדמיון וחשיבה מחוץ לקופסה ועד אינטגרציה של הידע שרכשו לכדי פתרון בעולם האמיתי. אנחנו מאמינים כי חוויה זו חושפת ומכינה את הבוגרים שלנו לקריירה בעולם ההנדסה הביו-רפואית.”

כנס פרוייקטים

כנס פרוייקטים

 

בשיא האירוע הציגו הסטודנטים את הפרויקטים שהגיעו לגמר בתחרות הפוסטרים, אשר בה שפטו 40 שופטים- חוקרים, רופאים ומהנדסי ביו-רפואה.

במקום הראשון זכו רועי מרצקי ומאיה נעים על פיתוח מערכת להסעת תרופות לסרטן העצמות אוסטאוסרקומה בהנחיית אור בר נתן וד”ר יוסי שמאי מהפקולטה. הניסויים הראו כי המערכת יעילה ועשויה להפחית את הפגיעה ברקמות בריאות.

רועי מרצקי ומאיה נעים

רועי מרצקי ומאיה נעים

 

במקום השני זכו שאדה קרדוש ופאדי ג’רייס על פיתוח מקלדת המסייעת לאנשים עם מוגבלויות להקליד. המערכת כוללת “מקלדת מסתגלת”, מערך תמיכה ליד ולזרוע ועוד. בניסויים הדגימו הסטודנטים את יעילותה של המערכת בשיפור היציבות והדיוק של המשתמשים ובשיפור יכולתם לתקשר עם הסביבה. את הסטודנטים הנחה ד”ר פיראס מואסי מהפקולטה.

שאדה קרדוש ופאדי ג'רייס

שאדה קרדוש ופאדי ג’רייס

במקום השלישי זכה יועד גולדפדן על שחזור ואנליזה של התחדשות איברים בהידרה (Hydra Regeneration) בהנחיית פרופ’ כנרת קרן מהפקולטה לפיזיקה. השחזור מבוסס על יצירת סרטוני וידאו תלת-ממדיים מתוך חומרי גלם שצולמו במיקרוסקופ, והמערכת מאפשרת גם למשתמשים לא מיומנים לבצע שיחזור זה.

יועד גולדפדן

יועד גולדפדן

בפרס “חביבות הקהל זכו הסטודנטיות שיר איתן וענבר בר על פיתוח “מכונת אמת” המתבססת על שינויים בקצב הלב. הנתונים מתקבלים ממצלמת וידאו שאינה מחוברת לגופו של הנבדק וכך נחסך הרעש הרב הפוגע בביצועיהם של פוליגרפים רגילים.

ענבר בר ושיר איתן

ענבר בר ושיר איתן