הבן ואמו קיבלו יחד תעודת בוגר טכניון

הטכניון העניק בטקס חגיגי תעודות תואר ראשון ל-1,770 הבוגרות והבוגרים של מחזור צ"ד.

משפחת מחלב מיהוד הגיעה לטקס בהרכב מיוחד, הכולל אורחים מחו”ל. ההורים, חגית ודוד, הם בוגרי הטכניון. שניהם עשו את התואר במסגרת העתודה – היא בפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות (תעשיה וניהול לשעבר), הוא בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש  ויטרבי (מצטיין נשיא). דוד מנהל קריירה ארוכה בעולם ההייטק ואילו חגית בחרה בשירות קבע ממושך בתחומי האחזקה והלוגיסטיקה, שאותו סיימה בדרגת סא”ל. רועי מחלב, בנם של חגית ודוד, קיבל בטקס את התואר “בוגר הטכניון” לאחר שהשלים את לימודיו בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי.

משפחת מחלב

מימין לשמאל: דוד מחלב, רועי מחלב וחגית מחלב

חגית קיבלה בטקס החגיגי תעודת בוגר טכניון בפעם השנייה בחייה, הפעם בעקבות סיום הלימודים בתוכנית “מבטים”. תוכנית ייחודית זו נועדה לקדם ולשפר את החינוך המדעי, הטכנולוגי וההנדסי בישראל באמצעות הכשרת בוגרי הטכניון במסגרת תואר ראשון נוסף.

חגית מודה בחיוך שהסיבה הראשית לבחירתה בתוכנית מבטים היא ש”רציתי כדי להיות קרובה לילדים שלי שלומדים כאן ולאכול איתם יחד צוהריים פעם בשבוע.” עם זאת, הייתה סיבה נוספת – חיידק ההוראה שדבק בה לפני שנים ספורות. “אחותי אומרת שכבר בילדות הייתי מורה, אבל מעולם לא הלכתי לכיוון הזה. לפני כמה שנים פגשתי בחור צעיר, יוצא סיירת אגוז, שלא האמין ביכולתו ללמוד באוניברסיטה בגלל דיסלקציה חמורה. כששאלתי אותו אם סיים בגרות הוא כמעט צחק. אמרתי לו: אני לא מורה מוסמכת אבל בוא ננסה. וככה, במשך שלוש שנים, נפגשנו פעמיים בשבוע וחנכתי אותו – ממתמטיקה של בית ספר יסודי ועד להכנה לבגרות. הוא סיים בציונים מעולים, וזה עורר בי תחושה נהדרת ואמונה שאני יכולה לעשות טוב. השראה נוספת קיבלתי ממנהל בית ספר לשעבר ומורה בהווה, שמעון גרינהויז, שפרש מההוראה בימים אלה בגיל 93. הבנתי שההוראה תיתן לי עצמאות, חברה, אתגר אינטלקטואלי וכמובן סיפוק עצום, ובסוף הקיץ אתחיל ללמד בתיכון ביהוד.”

רועי מחלב, בנם של חגית ודוד, קיבל בטקס את התואר “בוגר הטכניון” לאחר שהשלים את לימודיו בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי. הוא הגיע במיוחד מקורס הקצינים שבו הוא נמצא כרגע. חברתו, תמימה שרה רכבוך, קיבלה גם היא תעודת בוגר לאחר שסיימה את הלימודים בפקולטה להנדסת מכונות. תמימה עלתה לבדה מדרום אפריקה בגיל 18, פגשה את רועי בטכניון – וכעת, כאמור, היא תחגוג איתו את סיום התואר. בעקבותיה עלו לישראל אחותה וסביה. ההורים, שנשארו בדרום אפריקה, יגיעו במיוחד לטקס.

מימין לשמאל: דוד מחלב, רועי מחלב וחגית מחלב

מימין לשמאל: דוד מחלב, רועי מחלב וחגית מחלב

 

דר, אחותו הבכורה של רועי, באה לטקס כאורחת, שכן את לימודיה בטכניון סיימה כבר מזמן, כעתודאית, בפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות. אחיהם עידו עדיין לא קיבל את התואר, שכן הוא בחר בלימודי רפואה ויותר מכך – במסלול המשולב והמאתגר MD Bsc. מסלול זה, המיועד לסטודנטים מצטיינים ומקנה למסיימיו תואר דוקטור ברפואה (MD) ותואר בהנדסה ביו-רפואית (Bsc), נמשך תשע שנים.

לדברי חגית, “הבן הצעיר איל בוחן את דרכו, ויש סיכוי שיבצע תפנית מהמסלול המשפחתי. יש למה לצפות.”