הטכניון חנך את מרכז סגול לחומרים מרוכבים, המרכז הוקם בתרומתם של בוגר הטכניון סמי סגול ואשתו טובה

הטכניון חנך את מרכז סגול לחומרים מרוכבים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים. הטקס, בנוכחות טובה, סמי ויצחק סגול, בני משפחתם והנהלת הטכניון, התקיים בפקולטה במסגרת מושב הקורטוריון – חבר הנאמנים של הטכניון. בסוף הטקס הוסר הלוט מהשלט המוקיר את משפחת סגול.

“סמי סגול, בוגר הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון, איש עסקים ופילנתרופ, הוא ידיד אמת של הטכניון ודמות מופת בקרב בוגרי הטכניון ברחבי העולם,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בטקס. “על פועלו רב השנים העניק לו הטכניון תואר דוקטור לשם כבוד ותואר “נאמן הטכניון” (Guardian) השמור רק לתומכים מעטים. סמי סגול ואשתו טובה רותמים את משאביהם לעשיית טוב באמצעות מעורבות בלתי פוסקת ומחויבות איתנה לעתידה של מדינת ישראל. אין לי ספק שתרומתם להקמת מרכז סגול לחומרים מרוכבים תתרום רבות לקידומן של החברה הישראלית והאנושות כולה.”

מימין לשמאל : דיקנית הפקולטה פרופ' גיטי פריי, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, סמי וטובה סגול, יצחק סגול ויו"ר אגודת ידידי הטכניון בישראל פרופ' פרץ לביא.

מימין לשמאל : דיקנית הפקולטה פרופ’ גיטי פריי, נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, סמי וטובה סגול, יצחק סגול ויו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל פרופ’ פרץ לביא.

פרופ’ פרץ לביא, יו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל, אמר: “סמי סגול הפך את המושג ‘תיקון עולם’ לקו המנחה בחייו, כמו בעסקיו כך בפעילותו הפילנתרופית הוא לפני כולם צופה את פני העתיד ופועל למען עתיד טוב יותר לישראל ולעולם כולו. הבניין החדש לחומרים מרוכבים אשר יישא את שמו יבטיח את המשך מצוינותה של הפקולטה אשר כבר גאה בכך שאחד מחברי הסגל שלה קיבל את פרס הנובל.”

מימין לשמאל: יו"ר הקורטוריון סקוט לימסטר, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, סמי סגול, עמוס חורב ויו"ר אגודת ידידי הטכניון בישראל פרופ' פרץ לביא.

מימין לשמאל: יו”ר הקורטוריון סקוט לימסטר, נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, סמי סגול, עמוס חורב ויו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל פרופ’ פרץ לביא.

הפקולטה למדע והנדסה של חומרים שינתה את פניה בעשורים האחרונים. אם בתחילת הדרך עסקה הפקולטה באפיון דגימות שמקורן בתעשייה, כיום עוסקים חוקריה גם בפיתוח חומרים חדשים, באפיונם ובייצורם. חומרים מרוכבים, שיעמדו בליבת העשייה של המרכז החדש, הם חומרים המחוללים מהפכה של ממש בשטחי עשייה שונים ובהם תעופה, הפקה ואגירה של אנרגיה ירוקה, ממשקים עם גוף האדם, בנייה והנדסה אזרחית. המרכז החדש יאובזר בתשתיות המתקדמות ביותר לפיתוח חומרים מרוכבים ולייצורם – גרפן, חומרים מבוססי חלבון, חומרים לתנאי קיצון ועוד. בחלל ייחודי מרווח ומותאם, יעבדו חוקרים, פוסט-דוקטורנטים, סטודנטים, מהנדסים וטכנאים כדי להביא לעולם את המילה האחרונה בתחום החומרים המרוכבים.

מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, סמי,יצחק וטובה סגול, ד״ר יהושע מ. גרולמן ודיקנית הפקולטה במעבדה בבניין החדש

מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, סמי,יצחק וטובה סגול, ד״ר יהושע מ. גרולמן ודיקנית הפקולטה במעבדה בבניין החדש

דיקנית הפקולטה פרופ’ גיטי פריי, שהנחתה את הטקס, אמרה כי “הקמת המרכז החדש תאפשר לחוקרי הטכניון לפתח חומרים טובים יותר בהיבטים של חוזק, משקל, עלות ועמידות. חומרים אלה יספקו תועלת עצומה לאנושות כולה. חומרים מרוכבים מפגינים לעתים איכויות שאינן קיימות בחומרים הנפרדים המרכיבים אותם, והם משמשים בעוד ועוד יישומים – ממערכות הגנה והנדסת חלל ועד אביזרי ספורט.”

מימין לשמאל: יצחק, סמי וטובה סגול בטקס הסרת הלוט.

מימין לשמאל: יצחק, סמי וטובה סגול בטקס הסרת הלוט.

 

היזם ואיש העסקים סמי סגול נולד בטורקיה ובגיל 15 עלה עם משפחתו לישראל. בהנהגתו הפכה כתר פלסטיק, חברה משפחתית קטנה שייסד אביו, לתאגיד עולמי. הוא השלים תואר ראשון בפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון. בשנת 2019 קיבל סמי סגול מהטכניון תואר דוקטור לשם כבוד.