הטכניון העניק את “מדליית בוגר הטכניון” היוקרתית לג’וני סרוג’י ולאהרון אהרון

המדליה ניתנת לבוגרי טכניון שהגיעו להישגים יוצאי דופן והוענקה עד כה למעטים בלבד. בטקס הוענק גם עיטור נשיא הטכניון להישג יוצא דופן לפרופ' אלי ביהם מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון העניק את “מדליית בוגר הטכניון” לג’וני סרוג’י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה בחברת אפל ובוגר הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב, ולאהרון אהרון, מייסד C-perto, לשעבר מנכ”ל רשות החדשנות ומנכ”ל אפל ישראל ובוגר הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי. המדליות ניתנו להם על הישגיהם הרבים אשר העצימו את הטכניון, את התעשייה ואת האקדמיה בישראל וברחבי העולם.

מדליית בוגר הטכניון ניתנת לבוגרים שהגיעו להישגים יוצאי דופן בתחומי המדע, הרפואה, ההנדסה, הטכנולוגיה והארכיטקטורה; אשר תרמו תרומה משמעותית לקידום הכלכלה, התעשייה והחינוך; וגילו מנהיגות מרשימה ומחויבות יוצאת דופן הבאות לידי ביטוי בפעילות ציבורית למען הטכניון.

באותו האירוע העניק פרופ’ סיון את עיטור נשיא הטכניון להישג יוצא דופן לפרופ’ אלי ביהם מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בירך את ג’וני סרוג’י ואת אהרון אהרון על תרומתם יוצאת הדופן לטכנולוגיה העולמית, לתעשייה עתירת הידע ולטכניון לאורך השנים וציין כי “הם מגלמים באישיותם את רוח הטכניון המשלבת חדשנות, יזמות, מנהיגות ומצוינות טכנולוגית ומדעית עם שליחות חברתית. השניים הם אנשי מופת עתירי מעש שתרגמו את רעיונותיהם ואת המצאותיהם לטכנולוגיות אשר שינו את פני הכלכלה והחברה בישראל ובעולם. במעשיהם הם ממשיכים מסורת מפוארת בת מאה שנים שתחילתה בבניין ההיסטורי בקמפוס בהדר והמשכה בהישגים המפוארים של מאה אלף בוגרי הטכניון שהובילו ומובילים כיום את התעשייה עתירת הידע בישראל ובעולם. אני מודה לכם, אהרון וג’וני, על תרומתכם העצומה, כל אחד בתחומו. אתם מהווים מקור גאווה עבורנו ומודל השראה לכל בוגרי הטכניון. הטכניון ימשיך להוביל את מדינת ישראל לעוצמה טכנולוגית, לשגשוג ולרווחה ולא פחות חשוב מכך, ימשיך לפעול לקידום החברה הישראלית.”

את המדליות ואת העיטור העניק נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בערב חגיגי במושב הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון, במעמד ראש העיר חיפה ד”ר עינת קליש-רותם, הנהלת הטכניון, חברי הוועד המנהל והקורטוריון, דיקנים ואורחים רבים מבכירי המשק הישראלי.

ד”ר עינת קליש-רותם אמרה בטקס כי “אני מודה לטכניון בשם העיר חיפה על מחויבותכם העצומה להוראה, למחקר ולפיתוח. הטכניון הוא מגדלור של ידע המפיץ את אורו על העיר כולה מתוך רוח של חדשנות, חתירה בלתי נלאית לידע והפיכת רעיונות למציאות.”

ג’וני סרוג’י הוא סגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה בחברת אפל. הוא נולד בחיפה, השלים תואר ראשון ושני בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בטכניון והחל לעבוד ב-IBM, שהפעילה אז בחיפה את מרכז המחקר הגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית. ב-1999 הוא עבר לטקסס וב-2008 החל לעבוד בחברת אפל. במשרה הראשונה שלו באפל הוא הוביל את תכן השבב הראשון שאפל ייצרה בעצמה – A4, ששימש באייפון 4 ובאייפד הראשון. סרוג’י הוא שעודד את אפל לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בישראל, מתוך אמונה שבישראל תמצא אפל את רוח החדשנות ואת הידע הטכנולוגי שהיא מחפשת. סרוג’י מוביל את הפיתוח של הסיליקון של אפל, טכנולוגיות המצלמה, סוללות, תצוגה ועוד. הוא אחראי על ארגון גלובלי, כולל מרכז הפיתוח של אפל בישראל.

ג’וני סרוג’י קיבל את מדליית בוגר הטכניון “בהוקרה על הישגיו יוצאי הדופן ועל מנהיגותו בתעשיית ההייטק העולמית ובמיוחד בחברת אפל, שבה מילא תפקיד משמעותי ופורץ דרך בתחום החומרה; על פועלו הרב בפיתוח חדשנות בחברה, שהשפיע עמוקות על מפת הטכנולוגיה העולמית; ובהערכה רבה על תרומתו כשגריר בולט של הטכניון בארץ ובעולם וכבוגר הטכניון המהווה מודל לחיקוי והשראה לסטודנטים ולבוגרי הטכניון”.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (משמאל) מעניק את המדליה לג'וני סרוג'י.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון (משמאל) מעניק את המדליה לג’וני סרוג’י.

“כשגדלתי, הטכניון היה קרוב מספיק כדי להיות אמיתי, אבל מספיק יוקרתי כדי להיתפס כחלום. הצלחתי להגשים את החלום הזה, בזכות המשפחה שלי, הקהילה שלי והערכים שהם הנחילו בי,” אמר סרוג’י בטקס. “אני גאה לעבוד בחברה המחויבת להשאיר מאחוריה עולם טוב יותר ממה שהיא קיבלה, ושהטכניון מנחיל את האידיאל הזה בדור הנוכחי  – ובדורות הבאים שיגיעו”.

אהרון אהרון, מייסד C-perto ולשעבר מנכ”ל רשות החדשנות ומנכ”ל אפל ישראל, נולד בחיפה להורים שעלו מיוון. הוא השלים תואר ראשון ושני בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי בטכניון. את הקריירה המקצועית שלו החל במעבדות המחקר של IBM ואחר כך ניהל חברות טכנולוגיה רבות והקים חברות סטארטאפ משלו. הוא היה המנכ”ל הראשון של אפל ישראל וסגן נשיא טכנולוגיות חומרה בחברת אפל העולמית וכן לימד בטכניון במשך עשרות שנים. במהלך כהונתו ברשות החדשנות הוא מיצב אותה כגורם ציבורי יעיל ורב השפעה.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (משמאל) מעניק את המדליה לאהרון אהרון

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון (משמאל) מעניק את המדליה לאהרון אהרון

אהרון אהרון קיבל את מדליית בוגר הטכניון “בהוקרה על תמיכתו רבת השנים בטכניון; על תרומתו בהכשרת דורות רבים של מהנדסים, חוקרים ומדענים שהשתלבו בחזית התעשייה והאקדמיה בישראל ובעולם כולו; ועל קידום החדשנות וחיזוק הקשר בין הטכניון והתעשייה; ומתוך הערכה לנדיבותו רבת השנים ולמחויבותו לסטודנטים בטכניון ולידידי הטכניון בישראל”.

במעמד קבלת המדליה אמר אהרון כי “בקריירה שלי עשיתי הרבה לחיבור בין אקדמיה ותעשייה, וממש לאחרונה הגענו להסכם חשוב בין הטכניון למשרד הכלכלה והתעשייה, שיוביל לקידום התעשייה היצרנית בישראל. שיתוף הפעולה יצא לדרך בעקבות פרויקט שהחל לפני כשנתיים בהובלת הטכניון, במימונה הנדיב של קרן ראסל ברי ובניהול שלי. סיפור האהבה שלי עם הטכניון התחיל מזמן, כשנכנסתי לשיעור הראשון יום אחרי השחרור מהצבא. החוויה הזאת עוררה בי רצון להיות מורה, ולשמחתי הגשמתי את החלום הזה ב-18 שנות הוראה בטכניון.”

בנוסף העניק נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון באירוע עיטור נשיא הטכניון להישג יוצא דופן לפרופ’ אלי ביהם מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב. העיטור ניתן לו על תרומתו העצומה, הייחודית והמקורית בתחומי הסייבר אשר סייעה לטכניון להשתקם במהירות וביעילות ממתקפת הסייבר שעימה התמודד לאחרונה.

פרופ’ אלי ביהם הוא המייסד והמנהל של מרכז המחקר לאבטחת סייבר ע”ש הירושי פוג’יווארה בטכניון. הוא השלים תואר ראשון במתמטיקה ובמדעי המחשב (בהצטיינות) באוניברסיטת תל אביב (1982) ותואר דוקטור במכון ויצמן למדע (1992). מאז 1991 הוא חבר סגל בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב. הוא עוסק בפיתוח פתרונות מעשיים לבעיות אמיתיות שטרם נפתרו בתחום הסייבר, זאת על סמך הבנה מדעית מעמיקה של האתגרים הרלוונטיים. פרופ’ ביהם היה עורך כתב העת לקריפטוגרפיה ומנהל דירקטור באיגוד הבין-לאומי למחקר קריפטוגרפי (IACR), ומאז 2012 הוא עמית IACR. הוא זכה בפרס RSA (2012) וקיבל מעמד של מרצה בכיר ב-IACR (בשנת 2013). בין השנים 2013-2008 שימש כדיקן הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (משמאל) מעניק את תעודת ההוקרה לפרופ' אלי ביהם

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון (משמאל) מעניק את תעודת ההוקרה לפרופ’ אלי ביהם

פרופ’ ביהם הודה לנשיא הטכניון על העיטור ואמר כי “בשנותיי הרבות כפרופסור וכחבר סגל פתחתי קורסים רבים בקריפטוגרפיה, באבטחת מחשבים ועוד – הכול כדי לתת לסטודנטים יכולות וידע שיאפשרו להן לעשות דברים דומים למה שאני עשיתי. הידע הזה נועד לסייע לישראל ולאנושות כולה לאורך זמן.” הוא הביע את תודתו לכל אנשי הטכניון שתרמו יחד עימו לטיפול במתקפת הסייבר.