מתנדבות סדרתיות

זינאת עוואד ונועה ליפשיץ הן הזוכות בפרסי מצוינות חברתית בטכניון. את הפרסים, מטעם החממה החברתית ודיקנט הסטודנטים, הן קיבלו באירוע פתיחת הסמסטר בטכניון

זינאת עוואד לומדת במסלול הכפול (והמאתגר) המשלב רפואה והנדסה ביו-רפואית. מעורבותה הקהילתית בארגון Unifly  החלה מוקדם מאוד, כשבגיל 13 השתתפה במחנה של Ultimate Peace – ארגון הפועל לבניית גשרים של חברות והבנה בין בני נוער יהודים וערבים וזאת על בסיס ענף הספורט “אולטימייט פריסבי”. כיום היא פעילה בארגון כמדריכה וכחברת הוועד המנהל. במהלך לימודיה הובילה עוואד נבחרת iGEM 2019 טכניון שפיתחה דבש מלאכותי שאינו מצריך דבורים – פיתוח שזיכה את הנבחרת במדליית זהב בתחרות iGEM הבינלאומית ועל בסיסו נרשם פטנט. היא משתתפת גם בפיתוח של טכנולוגיה למעקב רציף ולא פולשני אחר כמות הורמוני המין אצל נשים, זאת יחד עם אסף ליכט ובהנחייתו של פרופ’ חוסאם חאיק מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון. על סמך טכנולוגיה זו הוקמה חברת הסטארטאפ Harmony.

מימין לשמאל: פרופ' אילת פישמן, רונית פיסו, הזוכה זינאת עוואד ונמרוד פלג

מימין לשמאל: פרופ’ אילת פישמן, רונית פיסו, הזוכה זינאת עוואד ונמרוד פלג

נועה ליפשיץ, סטודנטית בפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות, מתנדבת כבר חמש שנים ברציפות ב”דלת פתוחה” – עמותה המקדמת מיניות בריאה בישראל. בהמלצת הארגון על מועמדותה נכתב כי “נועה היא נכס לעמותה. היא נוטה לאתגר את החשיבה והתפיסה המקובלת, מגדילה ראש ולוקחת חלק אקטיבי ביצירת מענים ותכניות אשר מחוללות שינוי משמעותי בחברה שלנו.” ב-2022 הצטרפה ליפשיץ כשותפה מייסדת עם מירב בן-יאיר לסטארטאפ SafeButton המפתח כפתור מצוקה לביש המסייע לבני ובנות נוער להתריע על מצוקה או תקיפה ולהזעיק עזרה במהירות. המיזם זכה במקום הראשון בהאקתון של פורום מיכל סלה שבו התחרו כ-300 מיזמים. לדברי מנכ”לית החברה מירב בן-יאיר, “ללא נועה והתרומה הענקית שלה הסטארטאפ לא היה נע, משתנה ומתאים את עצמו לקהל.” כמתנדבת סדרתית, ליפשיץ מוצאת זמן גם לביקורים שבועיים אצל קשישה במחלקה סיעודית בבית אבות, אשר תחגוג השנה 100.

נועה ליפשיץ

נועה ליפשיץ

הבחירה בעוואד ובליפשיץ סיימה תהליך סינון ארוך שתחילתו ב-60 מועמדות ומועמדים שמהם נבחרו 11 מועמדים סופיים ומתוכם שתי הזוכות. המועמדים נבחנו על סמך התנדבות ארוכת טווח, ללא תמורה כספית או אקדמית, שיש בה משמעות עבור אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. חברי צוות השיפוט היו: דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן, פרופ’ מישל פורטמן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, רכזת החממה החברתית גב’ אור ספר-כהן, אמטאנס סאדר מהמרכז לייעוץ ותמיכה בלשכת דיקן הסטודנטים ונמרוד פלג מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי.

 

חלוקת הפרסים התקיימה במסגרת אירוע פתיחת סמסטר אביב תשפ”ג, שבו הופיעה להקת פול טראנק. המסיבה התקיימה בחסות דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן ובשיתוף אס”ט – אגודת הסטודנטים בטכניון.