סטודנטים מהטכניון התמודדו עם אתגר טכנולוגי מורכב: פיתוח מאיץ בינה מלאכותית על מעבד

זאת במסגרת האקתון חומרה ייחודי בהשתתפות גורמים מובילים מתעשיית השבבים, שהתקיים בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי

המשתתפים בהאקתון VLSI

המשתתפים בהאקתון VLSI

האקתון VLSI – הוא האקתון חומרה ייחודי שהתקיים לאחרונה בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי בטכניון בשיתוף גורמים מהתעשייה. ההאקתון זימן לסטודנטים ולסטודנטיות אפשרות להתנסות בעבודה על אתגר טכנולוגי משמעותי בתחום החומרה – פיתוח מאיץ בינה מלאכותית על מעבד, בהנחיית מנטורים מהטכניון והתעשייה.

לדברי פרופ’ שחר קוטינסקי, חבר סגל בפקולטה, “אנחנו תמיד שואלים את עצמנו מה תפקידה של האקדמיה במאה ה-21, כשכבר אין לה מונופול על הידע. המידע אומנם נגיש לסטודנטים, אבל האקדמיה עדיין מאוד רלוונטית ביכולתה ללמד את הסטודנטים לנתח ולפתור בעיות קשות ולהכיר להם חברים ושותפים לדרך. זאת בדיוק המטרה של ההאקתון: לאתגר את הסטודנטים עם בעיה מורכבת שאין לה פתרון אחד, ולגרום להם להיות יצירתיים, לחדש ולעבוד בצוות.”

ברוכים הבאים להאקתון VLSI בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי בטכניון

ברוכים הבאים להאקתון VLSI בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי בטכניון

במקום הראשון זכו הסטודנטים עידו בלייברג ואסף קליין על הפיתרון המהיר והמדויק ביותר. במקום השני זכו כריס שקור ולמא הוארי על הפתרון היצירתי ביותר. בפרס חביב הקהל זכו זאב צוקרמן וארי רוזוב.

הסטודנטית למא הוארי, מהצוות שזכה במקום השני, אמרה כי “אחרי שלושים שעות של בהייה באותו מסך במטרה להאיץ את אותו קוד הייתי אמורה להיות עייפה, משועממת ואדישה. אבל איכשהו, המעבר הלוך ושוב בין המעבד, הזיכרון והמאיץ, והחזרה שוב ושוב לאותה שרשרת מחשבות, רק נתנו לנו כוח להמשיך עד הדקה האחרונה. תודה לשותף שלי, כריס, על החוויה האדירה, לטכניון ולפקולטה על המוטיבציה שקיבלנו, ולמנטורים שחלקו איתנו בנדיבות את הידע שלהם ולא נתנו לנו לאבד אופטימיות.”

האירוע יצא לדרך ביוזמת פרופ’ פרדי גבאי ופרופ’ שחר קוטינסקי והופק על ידי תמי סספורטה ודולי גיציס ממועדון התעשייה של הפקולטה ומעיין הגר ממרכז היזמות בטכניון. במהלך ההאקתון שמעו הסטודנטים הרצאות קצרות מנציגיהן של נותנות החסות הראשיות: אינטל, אלביט, אפל, מובילאיי וספידאטה.