לא בורחים מאינפי

הוכרזו הזוכים בתחרות חדרי הבריחה הווירטואליים בקורס אינפי

השנה התקיימה בטכניון, זו הפעם השנייה, פעילות ייחודית במסגרת שני קורסי מתמטיקה של הסמסטר הראשון – אינפי 1 ואינפי 1מ׳. בפעילות השתתפו כ-100 קבוצות של 6-5 סטודנטים משני הקורסים. כל קבוצה תכננה חדר בריחה וירטואלי שבו כל החידות והרמזים מבוססים על התוכן המתמטי של הקורסים, ומימשה את חדר הבריחה במשחק הרשת מיינקראפט. את הפעילות, שמטרתה לשלב בין למידה פעילה לחוויה חברתית וכיפית, יזם ומוביל ד”ר אביב צנזור מהפקולטה למתמטיקה.

בתמונה, מימין לשמאל: ד"ר אביב צנזור וחברי "גבול מרק" שזכו במקום הראשון - יונתן רשף, גיא סודאי, אייל גורן, דניאל חמצני, מקסים ויינר ויואב סהר. בחזית: הכלב ג'ורג'י

בתמונה, מימין לשמאל: ד”ר אביב צנזור וחברי “גבול מרק” שזכו במקום הראשון – יונתן רשף, גיא סודאי, אייל גורן, דניאל חמצני, מקסים ויינר ויואב סהר. בחזית: הכלב ג’ורג’י

שיאה של הפעילות היה באירוע מימוש חדרי הבריחה. מעבר ליצירתיות, להומור,  ולשליטה באינפי שנדרשו כדי להמציא את החידות המתמטיות ואת מתווה חדר הבריחה, נדרשו הסטודנטים לכישורים של עבודת צוות ותקשורת בין-אישית, כאשר הדמויות הווירטואליות (האווטארים) של חברי כל קבוצה פעלו בו זמנית באותו עולם מיינקראפט וירטואלי. הפרויקט התקיים בשיתוף חברת Microsoft, מפעילת הגירסה החינוכית של משחק הרשת מיינקראפט, וחברת TopEdu  שהפעילה את השרתים בהם עבדו הקבוצות וסיפקה תמיכה טכנית.

בהמשך, הסטודנטים משני הקורסים שיחקו וניסו לפתור את חדרי הבריחה ובחרו את החדרים המוצלחים ביותר. הקבוצות הזוכות הוכרזו לאחרונה. במקום הראשון זכתה הקבוצה “גבול מרק” של הסטודנטים אייל גורן, מקסים ויינר, יואב סהר, גיא סודאי, דניאל חמצני ויונתן רשף. לדברי הסטודנטים, “התחרות הייתה דרך יצירתית ומעניינת לעבור מחדש על חומר הקורס ולהטמיע אותו. הצורך לחבר בעצמנו את החידות פתח בפנינו נקודת מבט חדשה על הקורס שלא היינו מקבלים בלי התחרות. בנוסף, בניית החדר וההשתתפות בתחרות הייתה מהנה מאוד והיוותה הפוגה מהעומס האקדמי”.

במקום השני זכתה הקבוצה “ממוצעים ללא גבולות” שבה חברים גפן פוסטלניק, יונתן הבר-אפק, ניצן מנור, עינב מורילס, סער מנשרוב ואנה זבין. במקום השלישי זכו חברי “טוניז מונוטוניז”, יותם צברי, אנטוני סלבין, נועם גולדנשטיין, עמית וייסמן, אלעד-רפאל הלל ואמיר לבני.

בהפקת הפעילות השתתפה המרצה ד״ר מיכל קליינשטרן, נציגי הסטודנטים סרגיי חורף מאינפי 1מ׳ ואווה פולוליאחוב מאינפי 1, מאיה שפיגלמן, אחראית קשרי חוץ של הפקולטה למתמטיקה, ואלמוג צנזור, שבנה את עולם המיינקראפט שבו עוצבו חדרי הבריחה. הפרסים לקבוצה המנצחת היו מתנת בית הספר ללימודי הסמכה בטכניון, ושרתי המיינקראפט מומנו על ידי הפקולטה למתמטיקה בטכניון.

סרטון חדר הבריחה הוירטואלי שעיצבה הקבוצה הזוכה: