שנה לאחר חתימת הסכם שיתוף הפעולה: ההנהלה הבכירה של חברת PTC ביקרה בטכניון

במסגרת ההסכם שנחתם בשנה שעברה תשקיע החברה 15 מיליון שקלים בהקמת מרכז המחקר והפיתוח החדש שלה בטכניון ובמחקרים משותפים בתחומים אסטרטגיים ובהם הדפסת תלת-ממד, אינטרנט של הדברים, מציאות רבודה, סימולציות ו-Generative Design

בכירים מהנהלת חברת התוכנה PTC (נאסד”ק: PTC) מארה”ב, קנדה והודו ביקרו בטכניון כדי לבחון מקרוב את התקדמות שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברה לטכניון. במסגרת הביקור סיירה המשלחת במרכז המחקר והפיתוח של החברה בקמפוס ההולך ונבנה בימים אלה.

בכירי PTC עם נציגי הנהלת הטכניון

בכירי PTC עם נציגי הנהלת הטכניון

במסגרת ההסכם שנחתם בשנה שעברה תשקיע החברה 15 מיליון שקלים בהקמת מרכז המחקר והפיתוח החדש שלה בטכניון. . החברה תעביר את 100 עובדי מרכז הפיתוח החיפאי שלה, ששכן עד כה בפארק התעשייה מתם, לבניין ייעודי בטכניון, והיא מתכננת להרחיב את מרכז הפיתוח בשנים הקרובות. בנוסף מקיימים הטכניון והחברה קשרים הדוקים לפיתוח המחקר וההוראה בקמפוס בתחומים הקשורים לטכנולוגיות ייצור מתקדמות. החברה הקצתה תקציב שנתי רחב היקף למחקרים משותפים בתחומים אסטרטגיים ובהם הדפסת תלת-ממד, אינטרנט של הדברים, מציאות רבודה, סימולציות ו-Generative Design.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי ” מה שמייחד את הטכניון הוא שליחותו הלאומית, שכוללת אחריות לשגשוגה של הכלכלה הישראלית ושמירה על ביטחונה. אינני מכיר עוד אוניברסיטה בעולם שיש לה השפעה כזו על כלכלת המדינה בה היא פועלת ועל תחומים רבים אחרים. ההייטק הישראלי נולד כאן ובוגרי הטכניון משולבים בתפקידים המובילים במשק הישראלי. שיתוף הפעולה עם חברת PTC חשוב לנו מאוד ומשתלב בחזון הטכניון לשנים הבאות. פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום מחקר רב-תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשייה. בשנתיים החולפות פעלנו לבניית אקוסיסטם חדש עם התעשייה וקידמנו את המחקר המשותף בקמפוס. אנו מעודדים מרצים מהתעשייה להשתתף בחיים האקדמיים בטכניון, להנחות וללמד – פעילות החושפת את הסטודנטים ואת החוקרים שלנו לשינויים ולשאלות בעולם האמיתי. היעד שלנו הוא לשלב בקמפוס מועדון איכותי של חברות שלטכניון יש קשרי מחקר עמוקים איתן, שיהפכו לחלק מתהליך הכשרת הסטודנטים שלנו. PTC היתה הראשונה להצטרף ואני שמח לבשר שבשנה האחרונה הצטרפו למועדון איכותי זה גם חברות נוספות כולל אינטל, גוגל ודוראל. יחד עימן ניצור בקמפוס נקודת מפגש לתעשיות מגוונות עם האקדמיה.”

מימין לשמאל: זיו בלפר, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון וקווין רן

מימין לשמאל: זיו בלפר, נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון וקווין רן

קווין רן, המשנה לנשיא למוצרים ב-PTC הבינלאומית, אמר : “אנחנו אופטימיים מאוד לגבי שיתוף הפעולה עם הטכניון, חיבור ששלושת יעדיו הם מחקר בסיסי, סיוע לטכניון בהכשרת המהנדסים הטובים ביותר שאפשר ושילוב כוחות בין הטכניון, PTC ולקוחות החברה. יש לנו מאות לקוחות בתעשייה ברחבי העולם, וכל אחד מהם עובר כעת מהפכה טכנולוגית ומחפש דרכים לשיפור הייצור ותהליכים נוספים. אין לי ספק שמחקרים הנערכים בטכניון יוכלו לסייע לנו בשיפור המוצרים שלנו, והטכניון ירוויח מכך שנסייע לו בהכשרת מהנדסי העתיד.”

זיו בלפר, מנכ”ל PTC ישראל, המשנה לנשיא עולמי למחקר ופיתוח אמר :”בכל העולם מכירים בחשיבות שיתוף הפעולה בין האקדמיה והתעשייה. בהקשר זה צברה  PTC15 שנים מוצלחות במיוחד של שיתוף פעולה עם אוניברסיטת אאכן בגרמניה, שבמסגרתו נבנה קמפוס נפרד שכולל מעבדות פיתוח ומחקר עבור חברות שמשתפות פעולה עם הסגל האקדמי. כך כבר הוקמו כמה מיזמים מוצלחים שהפכו לחברות מסחריות. כעת אנחנו רוצים לשכפל את ההצלחה הזאת עם הטכניון ועם השוק הישראלי. שיתוף הפעולה עם הטכניון הוא דוגמה טובה לאופן שבו התעשייה יכולה להשפיע על האקדמיה, והטכניון יהפוך כעת למקום הראשון בעולם שיכניס טכנולוגיה של ‘תאום דיגיטלי’ לחינוך ולהכשרת הסטודנטים. אני נרגש מאוד משיתוף הפעולה, ועבורנו מדובר באתגר שהוא הזדמנות.”

פרופ’ בועז גולני, המשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון וחבר בוועדת ההיגוי שהוקמה כדי לחבר בין PTC לטכניון, אמר כי השת”פ עם PTC נמצא בהלימה מלאהלתחום התעשיות הדיגיטליות הנמנה עם אחד משלושת כיווני הפיתוח המרכזיים שנקבעו בתוכנית האסטרטגית של הטכניון.  פרופ’ גולני הזכיר כי בהסכם השת”פ הביעו הצדדים עניין להקים מועדון של חברות העוסקות בתחום הזה כאשר PTC תשמש כגורם מנהיג ומוביל במועדון.  פרופ’ גולני הוביל את סיור המשלחת בבניין מרכז המחקר והפיתוח בפארק תעשיות גוטווירט בקמפוס, העתיד להיפתח בסוף 2022. זיו בלפר הודה לפרופ’ גולני על תפקידו המרכזי בהידוק הקשר בין הטכניון ל-PTC.

PTC היא חברה אמריקאית שבסיסה בבוסטון והיא נסחרת בנאסד”ק. הטכנולוגיה שלה מסייעת לחברות בכל העולם לנהל את מחזור חיי המוצר שלהן לרבות תכנון, ייצור, תפעול ותחזוקה של המוצרים בעולם חכם ומחובר. עם לקוחותיה של  PTC נמנות חברות ייצור וטכנולוגיה מהגדולות בעולם ובהן טויוטה, לוקהיד מרטין, בואינג, אאודי, קאטרפילר, ג’נרל אלקטריק, רייתיאון, EADS, סמסונג, דל, טושיבה ומוטורולה.

מרכז הפיתוח של PTC  בישראל פועל מאז 1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה”ב. מאז היווסדו מובל מרכז פיתוח זה על ידי בוגרי הטכניון שחלקם אף התקדמו לעמדות בכירות במסגרת הגלובלית של PTC. כיום מעסיקה החברה מאות עובדים בשני מרכזי פיתוח בהרצליה ובחיפה. מרכז הפיתוח הישראלי הוא מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם מחוץ לארה”ב והוא אחראי לפיתוח המוצרים המובילים של PTC.

התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים בתלת-ממד ולנהל את כל חיי המוצר משלב הרעיון, התכן והייצור ועד לתמיכה אצל הלקוח. התוכנה מאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לראות אותו בתלת-ממד, לבחון כיצד כל המרכיבים שלו משתלבים יחד ולאפשר ללקוחות ולספקים לבחון אותו בשלבי התכנון ולשנות אותו בקלות יחסית עוד בטרם הגיע לשלבי הייצור. מחזור המכירות של חברת PTC בשנת 2019 היה  1.25 מיליארד דולר והיא מוכרת את מוצריה ליותר מ-28,000 ארגונים בכל רחבי העולם.