מחקרים מובילים בתארים מתקדמים

מהתחדשות איברים בהידרה ועד ניטור חומרים מסוכנים בים - מחקרים מגוונים הוצגו ביום המחקר למשתלמים ע"ש ג'ייקובס בטכניון

יונית מרדוס זקס

יונית מרדוס זקס

חמש סטודנטיות לתארים מתקדמים וסטודנט אחד זכו במקומות הראשונים ב”יום המחקר למשתלמים ע”ש ג’ייקובס”, בו מוצגים מחקרים נבחרים של סטודנטיות וסטודנטים לתארים מתקדמים. יום המחקר התקיים הפעם במתכונת מקוונת.

דיקן בית הספר לתארים מתקדמים, פרופ’ דן גבעולי, אמר כי “כל הסטודנטים הציגו את מחקריהם ברמה גבוהה מאוד, ולמרות המתכונת המקוונת ההשתתפות היתה מרשימה.”

ליום המחקר הטכניוני מגיעים הסטודנטים שזכו קודם במקומות הראשונים בימי המחקר הפקולטיים והיחידתיים. דירוג הזוכים ביום המחקר נעשה בשתי קטגוריות: מגיסטר ודוקטורנט.

בקטגוריית הדוקטורט זכתה במקום הראשון יונית מרדוס זקס מהפקולטה לפיזיקה על מחקר בנושא “פגמים טופולוגיים בסידור הנמטי של סיבי האקטין כמרכזי ארגון של המורפוגנזה ברגנרציה של הידרה” בהנחיית פרופ’ כנרת קרן ופרופ’ ארז בראון.

עמית שמעיה

 עמית שמעיה

במקום השני זכתה לוטן פורטל מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים על מחקרה “נקעים בזהב כתבנית קטליטית לגידול ננו-מחטים” בהנחיית פרופ’ בעז פוקרוי וד”ר מריה קויפמן-כריסטוסוב.

במקום השלישי זכתה סופיה קופרמן מהפקולטה להנדסת מכונות על “חקר הזרימה בסוללות זרימה עם גאומטריה חדשנית עבור שיפור היעילות באגירת אנרגיה ירוקה” בהנחיית פרופ’ אמיר גת.

בקטגוריית המגיסטר (MSc) זכה במקום הראשון  עמית שמעיה מהפקולטה להנדסת מכונות על מחקרו בנושא “מבנה כיפתי מסתגל לחישה של חומרים מסוכנים בים” בהנחיית פרופ’ איל זוסמן.

במקום השני זכתה סתיו פלד מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון על מחקר בנושא “חלקיקים מתצמידי אוליגוסכרידים-לקטופרין להובלה סלקטיבית של חלבון לחיידקים פרוביוטיים במעי הגס” בהנחיית פרופ’ יואב ליבני.

במקום השלישי זכתה אנה פשניצ’ני מאמו מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה על מחקר בנושא “תפיסות מדריכי מוזיאוני הטבע אודות שילוב של היבטים של מהות המדע בהדרכתם” בהנחיית ד”ר דינה ציבולסקי.

ברכות לזוכות ולזוכה.