מועדון ארוחת הבוקר

"מועדון ארוחת הבוקר" התכנס לראשונה בטכניון - יוזמה של דיקן לימודי הסמכה בטכניון. האירוע נועד לאפשר לסטודנטים להיפגש לארוחת בוקר משותפת עם דיקן לימודי הסמכה ולהעלות חוויות, בעיות ואתגרים הקשורים בלימודי התואר הראשון  בטכניון.

דיקן לימודי הסמכה פרופ’ חוסאם חאיק אמר כי “למפגש הראשון נרשמו מאות סטודנטים, מתוכם נבחרו באמצעות הגרלה 12 – שישה סטודנטים ושש סטודנטיות. לשמחתי הגיעו למפגש סטודנטים מרוב הפקולטות – קבוצה מגוונת מאוד מבחינת מגדר, מגזר, רקע אקדמי ושנת לימוד.”

המפגשים נועדו לפתוח דלת לסטודנטים ולסטודנטיות להציג הצעות ייעול ולקיים מחשבה משותפת עם דיקן לימודי הסמכה וצוותו כדי לקדם את השירות לסטודנטים, לשפר הליכים שונים ולעורר נקודות למחשבה לקראת פרויקטים רחבים יותר.

הסטודנטים שהשתתפו במפגש הראשון העלות מגוון רחב של נושאים: חרדת בחינות, פרויקט פורמולה, השתתפות במחקר בטכניון בזמן לימודי התואר הראשון, העומס שבעבודה במקביל ללימודים והאתגר של לימודים בטכניון עבור מי שסובל מהפרעת קשב.

אחד הסטודנטים סיפר על חוויותיו במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים, על אופן הלמידה השונה בחו”ל ועל דברים שכדאי לאמץ משם. הוא ציין לטובה את הלמידה העצמאית בקבוצות קטנות, שאיפשרה לו להכיר היטב סטודנטים מכל העולם וחשפה אותו לתחומי מחקר רבים וחדשים. סטודנטית אחרת, שעברה מהאוניברסיטה הפתוחה לטכניון, סיפרה על תהליך ההשתלבות ועל הדומה והשונה בין המוסדות. השיח הפתוח והחופשי איפשר דיון ושאלות בקבוצה.

“המטרה שלנו היא להביא אתכם לסיום התואר בהצלחה מרובה,” אמר פרופ’ חאיק. “כל סטודנט שעוזב זה כשלון אישי שלנו, וכל מי שמגיע לסוף התואר – זו הצלחה שלו ושלנו. אני מקווה שאתם תהיו השגרירים שלנו בקמפוס ותפיצו את התחושה שאנחנו, בלימודי הסמכה, עובדים למען הסטודנטים ופתוחים לשמוע אתכם ולהשתפר בהתמדה.”

לאור המשוב החיובי והרעיונות הטובים יתקיימו עוד מפגשים מסוג זה בשבוע הבא ומתוכננים עוד מפגשים בסמסטר אביב.