לראשונה: כנס בין-לאומי של התוכנית לקידום מדעי הנתונים

השבוע מתקיים הכנס הבין-לאומי הראשון של היוזמה הישראלית לקידום מדעי הנתונים (IDSI). בכנס המתקיים בעין גדי משתתפים עשרות חוקרים מובילים, רובם מהאקדמיה – פרופסורים וסטודנטים לתארים מתקדמים מהאוניברסיטאות המובילות בישראל.

יו”ר הוועדה המארגנת של הכנס הוא מנכ”ל IDSI, פרופ’ פאול פייגין מהטכניון. לדבריו, “בכנס ישתתפו מרצים רבים מהטכניון ועמיתיהם מאוניברסיטאות המחקר בארץ, ממוסדות ציבוריים ומחברות. החשיבות במפגש נעוצה בצורך לבנות את קהילת מדעי הנתונים כך שתכלול חוקרי ליבה וחוקרי מעטפת. קהילה כזו תקדם הפריה הדדית ובין-תחומית ותוביל את השימוש המושכל והאתי של מדעי הנתונים לטובת החברה והתעשייה.”

בשנים האחרונות חלה קפיצת מדרגה במדעי הנתונים ובבינה מלאכותית, ואלה משפיעים יותר ויותר על מכלול תחומי החיים: תחבורה, רפואה, חינוך ועוד. זה הרקע להקמתה של התוכנית הארצית בשנת 2020. התוכנית, שהוקמה על ידי המועצה להשכלה גבוהה, מקדמת את הפעילות בתחומים האמורים באמצעות שיתופי פעולה בתוך האקדמיה, בין האקדמיה לתעשייה ובינן לגורמים בחו”ל. התוכנית מקשרת בין שבעה מרכזי מחקר שהוקמו באוניברסיטאות המחקר בישראל.

הכנס הבין-לאומי מציין שנה ראשונה לפעילות התוכנית ברמה הארצית והבין-לאומית. הוא יעסוק במגוון רחב של נושאים ובהם למידה חישובית, עיבוד שפה טבעית (NLP), למידה סטטיסטית, ביואינפורמטיקה, AI ומדעי הנתונים בחינוך, ראייה ממוחשבת, מדעי הנתונים בביולוגיה, אחריות ב-AI וטובת הכלל והבסיס המתמטי למדעי הנתונים. המרצים הראשיים בכנס הם פרופ’ יואב פרוינד ופרופ’ טריי אידקר מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, פרופ’ בין יו מברקלי ופרופ’ מינג יואן מאוניברסיטת קולומביה.

לאתר הכנס

לאתר היוזמה הישראלית לקידום מדעי הנתונים – IDSI