שת”פ אסטרטגי בין קבוצת דוראל אנרגיה לטכניון

דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס (דוראל-טק), זרוע החדשנות וההשקעות של קבוצת דוראל אנרגיה תשקיע במיזמים בתחומי אנרגיה מתחדשת, אגירת אנרגיה ואקלים בטכניון. חוקרי הטכניון ייהנו מגישה לאתרי קבוצת דוראל בארץ ובעולם לצורכי קידום ופיתוח הטכנולוגיות

פרופ' קובי רובינשטיין המשנה לנשיא הטכניון למחקר (קרדיט: דוברות הטכניון )

פרופ’ קובי רובינשטיין המשנה לנשיא הטכניון למחקר (קרדיט: דוברות הטכניון)

הטכניון ודוראל חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי. במסגרת ההסכם יפעלו שני הגופים לקידום מחקר, פיתוח ומסחור בשורה של נושאים וכן יפעלו לאיתור ומימוש הזדמנויות עסקיות משותפות – במענה לאתגרים עולמיים בתחום האנרגיה, האקלים והסביבה.

דוראל אנרג’י-טק ונצ’רס (דוראל-טק), זרוע החדשנות וההשקעות של קבוצת דוראל אנרגיה, תשקיע במיזמים טכנולוגים מגוונים בנושאים סינרגטיים לתחומי הפעילות של החברה, בהם אנרגיות מתחדשות, אגירת אנרגיה, אגרו-סולאר (שילוב חקלאות ואנרגיה סולארית), ייצור מימן, לכידת פחמן, טיפול בפסולת, מים ותשתיות סביבתיות וכן תמיכה בתוכנית האנרגיה על-שם גרנד בטכניון (GTEP).

כחלק משיתוף הפעולה, דוראל-טק תקדם עם הטכניון את מסלול האנרגיות המתחדשות בתוכנית ההאצה הטכניונית Drive, תוך בניית מנגנון להשקעות משותפות ושיתופי פעולה עם חברות הזנק שיצטרפו למסלול. כמו-כן, החברה תממן מחקר יישומי מתקדם ותזכה לקבל חשיפה ראשונית להזדמנויות השקעה מהיחידה לפיתוח עסקי בטכניון (3T).

פרופ' בועז גולני המשנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון (קרדיט: דוברות הטכניון )

פרופ’ בועז גולני המשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון (קרדיט: דוברות הטכניון)

החוקרים ייהנו מגישה לאתרי ניסויים של דוראל בקידום פרויקטים נבחרים וחשיפה לשווקים בישראל ובעולם. עוד במסגרת ההסכם תעניק דוראל מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים בטכניון.

רועי פורמן, מנכ”ל דוראל אנרג’י-טק ונצ’רס: “אנו נרגשים וגאים על שיתוף הפעולה האסטרטגי עם הטכניון. אנחנו רואים במהלך זה חשיבות מסחרית ולאומית בפיתוח וקידום האקו-סיסטם המקומי של סטארט-אפים וחדשנות בתחומי האנרגיה המתחדשת, האקלים והתשתיות הסביבתיות. לטכניון חוקרים בעלי שם ברמה הבינלאומית וכן תשתית מעבדות מהמתקדמות בעולם. החיבור עם דוראל יחזק את קשרי האקדמיה-תעשייה ויהווה פלטפורמה לחוקרים במעבר ממחקר מעבדתי לאתרי ניסויים ויישומים בפרויקטים מגוונים של דוראל בישראל ובעולם. התקשרות זו עם הטכניון, תעניק לדוראל הזדמנויות נוספות וייחודיות ליזמות, איתור והשקעה בטכנולוגיות פורצות דרך – ותחזק את מעמדה כחלוצה ומובילה בתחומה”.

רועי פורמן, מנכ"ל דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס )קרדיט צילום : טל שחר)

רועי פורמן, מנכ”ל דוראל אנרג’י-טק ונצ’רס )קרדיט צילום : טל שחר)

המשנה לנשיא הטכניון למחקר, פרופ’ קובי רובינשטיין, אמר כי “הטכניון פועל בדרכים רבות להידוק קשרי המחקר עם התעשייה ועם סקטור האנרגיה בכלל זה. שיתוף הפעולה עם דוראל יוביל להישגים מחקריים ויישומיים רבים וחשובים ואנו מברכים עליו.”

המשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון פרופ’ בועז גולני הוסיף כי “ההסכם עם דוראל הוא לשיטתנו סנונית ראשונה בהקמת מארג רחב יותר של שיתופי פעולה עם חברות אנרגיה נוספות וגופים ממשלתיים העוסקים בתחום.  הטכניון הקים, במידה רבה בזכות תורמים נדיבים כמו משפחת גרנד, תשתית מחקר ייחודית בנושאי אנרגיה שונים וכעת הוא שואף למצות ממנה את מלוא הפוטנציאל בעזרת שיתופי פעולה עם שחקני מפתח אחרים בסקטור זה.”