“התואר הזה אומר: אנו סומכים עליכם שתדעו לשאת באחריות הכבדה המוטלת על כתפיכם”

241 רופאות ורופאים חדשים קיבלו בשבוע שעבר מהטכניון תעודות ד"ר ברפואה. 56% מהבוגרים – נשים

241 בוגרי הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון קיבלו בשבוע שעבר תעודות “ד”ר ברפואה”. רופאות ורופאים אלה לקחו חלק במאמץ הלאומי של השמירה על בריאות הציבור הישראלי במהלך מגפת הקורונה בשנה האחרונה, מהשנים הקשות והמאתגרות בזירה הרפואית.

הבוגרים קיבלו את התעודות בשני טקסים נפרדים (מחזורים מ”ז-מ”ח), שבהם השתתפו נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, דיקן הפקולטה פרופ’ אילון איזנברג ונציגי משפחת רפפורט התומכת בנדיבות רבה בפעילות הפקולטה מאז הקמתה. שתי בנותיהם של רות וברוך רפפורט ז”ל בירכו את הבוגרים. ד”ר ורד דרנגר רפפורט אמרה כי “חיכיתם לרגע הזה יותר מהרגיל עקב המהפך בחייכם ובחיי העולם כולו. הפנדמיה העולמית COVID 19 טרפה את הקלפים וזעזעה את כולם ואתכם, כרופאים בתחילת דרככם, עוד יותר. מי היה מאמין שתיזרקו למצב נדיר שחייב אתכם להתאמה ולהיערכות שלא נלמדה בשום בית ספר לרפואה? עם זאת, אני בטוחה שהצלחתם להתאים את עצמכם ואף לצאת מוכנים יותר לבאות. עלו והצליחו.”

עירית רפפורט שבירכה את בוגרי מחזור מ”ח התייחסה לשיעור הנשים הגבוה בקרב המסיימים ואמרה כי “74 מתוך 126 הבוגרים הן נשים – 59% – ואני מאוד אוהבת את המציאות הזו ומקווה להגיע במהרה לעידן שבו לא נציין את כניסתה של אישה למקצוע הרפואה. אני מצפה לראות אתכן, בוגרות יקרות, בתפקידים הבכירים ביותר במערכת הרפואה בישראל. תימכו זו בזו, בנו לכן network, וברעוּת תשנו את השיח. כפי שאיש אינו אומר שום דבר לרופא שיוצא למילואים, אין סיבה לעקם את האף כשרופאה יוצאת לחופשת לידה.”

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי ההחלטה להקים בטכניון פקולטה לרפואה עוד בשנת 1971 עוררה התנגדות רבה, אולם כיום ברור כי החלטה זו הייתה מוצדקת וחשובה והשילוב בין הנדסה לרפואה הוא הערך המוסף. “חזונם של הוגי רעיון הקמת הפקולטה, וסיועם הנדיב של תומכים וידידים דוגמת רות וברוך רפפורט ז”ל, הם שאיפשרו לטכניון להתייצב בחזית המחקר והפיתוח המשלבים הנדסה ורפואה. בדומה לתחומים אחרים, הרפואה המודרנית נשענת כיום על הטכנולוגיה ותלויה בה במידה רבה על מנת להוסיף ולקדם את המחקר והשירות שהיא מעניקה לאנושות.”

דיקן הפקולטה לרפואה פרופ’ אילון איזנברג אמר לבוגרים כי “התואר המוענק לכם היום הוא מסמך מיוחד במינו, המהווה תעודת כבוד והערכה על עמידתכם בכל המטלות שהוצבו בפניכם לאורך דרך מייגעת ורבת שנים. לצד זאת, התואר הזה אומר: אנו סומכים עליכם שתדעו לשאת באחריות הכבדה המוטלת על כתפיכם ולמלא את ייעודכם כרופאות ורופאים בהצלת חיים, בהקלת הסבל האנושי, הכאב הגופני וייסורי הנפש, בהענקת מרפא לכל אדם באשר הוא אדם, ובעמידה לצידו של כל מי שיבקש את עצתכם, את מבטכם או את מגע ידכם, את הקשב, החמלה, החיוך ואת מילת העידוד.”

22 מהבוגרים סיימו את לימודיהם בהצטיינות ושמונה סיימו בהצטיינות ראויה לשבח. אחת מהשמונה היא חרות מאירמן, שנשאה בטקס דברים בשם בוגרי מחזור מ”ז ואמרה כי “הלימודים היו חוויה טובה גם בהיבט הבין-אישי – מגיעים לפקולטה סטודנטים מכל קבוצות האוכלוסייה בישראל. בכל תקופת הלימודים הרגשתי את האחווה בין הסטודנטים, את הרצון לעזור ולתמוך. התחושה הייתה שכולנו שותפים לשליחות גדולה.” מאירמן, בת 29, נשואה ואם לשתי בנות, נמצאת כעת בהתמחות ברפואת המשפחה.

עלו והצליחו!

אני ההוכחה שאפשר

ד"ר קרן עמיאל

ד”ר הודיה אוליאל

ד”ר יהודה סבינר

קרדיט צילום : טל צילם ויותם קרן