כלי נשיפה ראשון מסוגו המיוצר מטיטניום בהדפסת תלת-ממד

כתב העת Journal of New Music Research מציג את כלי הנשיפה הראשון המיוצר מטיטניום בהדפסת תלת-ממד: חלילית שתוכננה ויוצרה בטכניון על ידי המסטרנטית אנסטסיה קולומייץ. השנה נכללה החלילית החלוצית בדוח השנתי של Wohlers, שבו מתפרסמים ההישגים המרכזיים בתחום הדפסת התלת-ממד.

המסטרנטית אנסטסיה קולומייץ

המסטרנטית אנסטסיה קולומייץ

אנסטסיה קולומייץ נולדה ולמדה באוראל, רוסיה, שם השלימה תואר ראשון באומנות ותואר שני בעיצוב גרפי. בכל שנות לימודיה באקדמיה עבדה בעיצוב, בעיקר בתיאטרון ובהקמת תערוכות. בשנת 2014 עלתה לישראל ואחרי לימודי עברית באולפן החלה ללמוד לתואר שני במסלול לעיצוב תעשייתי בטכניון בראשון פרופ’ עזרי טרזי. “הלימודים היו קשים בעיקר כי העברית שלי עוד לא הייתה טובה, אבל לאט לאט למדתי ואני שמחה על הבחירה במסלול הזה.”

עיסוקיה העיקריים בלימודי התואר הם חקר עיצוב תעשייתי ותכן מוצרים בשימוש טכנולוגיות תלת-ממד. המחקר שלה נערך בהנחייתם של פרופ’ טרזי ודיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים פרופ’ יאשה גרובמן ובסיועם של מהנדסי מכון המתכות בטכניון.

אף שאינה מוזיקאית מקצועית היא חובבת מוזיקה ותיקה שלמדה פסנתר במשך חמש שנים, ושניים מארבעת ילדיה הם כנרים. כך לדבריה נולד הרעיון לפתח כלי נגינה בהדפסת תלת-ממד. לדבריה, “לטיטניום פוטנציאל מוזיקלי משמעותי, אבל קשה מאוד לעבד אותו ולכן הוא אינו נפוץ כחומר גלם לייצור כלי נגינה. התפתחותה של הדפסת התלת-ממד שיפרה את האפשרות לעשות זאת, ועדיין יש כאן המון עבודת מחקר ופיתוח הכוללת אופטימיזציה של פני שטח, ליטוש פנימי ובחינת ההשפעה של גאומטריה על תכונות מוזיקליות.” בהמשך, אולי במסגרת דוקטורט, היא מקווה לשפר את תכונותיה המוזיקליות של החלילית ולאפשר התאמה אישית של חליליות מודפסות לנגנים ספציפיים.

למאמר המלא – כאן

לסרטון – כאן