סטודנטים זכו בתחרות הסטארטאפים של קורנל-טק

100 סטודנטים מהטכניון ומקמפוס קורנל-טק השתתפו בתחרות הסטארטאפים השישית של קורנל-טק, שהוקדשה לפיתוח פתרונות לאתגרי מגפת הקורונה. אחת מארבע הקבוצות הזוכות בתחרות היא EnRoute, ששניים מחבריה הם סטודנטים לתארים מתקדמים בפקולטה להנדסה ביו-רפואית: אורי שמלה, סטודנט לתואר שני בהנחיית פרופ' יעל יניב, ומתן חמרה, דוקטורנט במעבדתו של פרופ' דביר ילין וסטודנט ל-MBA בטכניון.

הזכייה תעניק לקבוצה הזוכה מימון ראשוני, משרד בניו יורק לשנה וליווי מקצועי בשווי של 100 אלף דולר.

 

EnRoute מפתחת טכנולוגיה לצמצום ההוצאות הלוגיסטיות, המהוות כמעט כמחצית מתקציבם הכולל של בתי

מתן חמרה

מתן חמרה

אורי שמלה

אורי שמלה

חולים. הוצאה גדולה במיוחד קשורה בשינוע ציוד ואנשים בין יחידות באמצעות עובדים העוסקים בכך. הפתרון שפיתחה החברה הוא טכנולוגיה למעקב רציף אחר מיקומי העובדים ולניהול התנועה על סמך אלגוריתמים ייעודיים. הטכנולוגיה האמורה משפרת משמעותית את שינוע המטופלים ומפחיתה בכ-50% את ההוצאות העקיפות של בית החולים. בנוסף על כך, הטכנולוגיה תאפשר ניהול יעיל יותר של בתי חולים בעתות משבר וחירום, ובידוד יעיל יותר של חולים במחלות מדבקות כמו וירוס הקורונה.

קמפוס קורנל-טק, שבמסגרתו פועל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס, נחנך במנהטן בשנת 2017 בעקבות זכייתם המשותפת של הטכניון ואוניברסיטת קורנל בתחרות שקיימה עיריית ניו-יורק. בתחרות האמורה, המתקיימת זו הפעם השישית, משתתפים מיזמים שפותחו ב- Startup Studio בקורנל-טק. המיזמים שצמחו בסטודיו מאז הקמתו גייסו עד היום סכום מצטבר יותר מ-100 מיליון יורו.

חברת Enroute הינה שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין סטודנטים של הטכניון חיפה עם סטודנטים של מכון טכניון-קורנל בניו-יורק. שיתוף פעולה זה התאפשר בזכות קורס משותף בנושא יזמות רפואית שהועבר בסמסטר חורף האחרון, בשיאו התקיימה בבית החולים איכילוב תחרות האקתון שאורגנה על ידי חברת MindState.

מסך האפליקציה

מסך האפליקציה

קישורים למידע על התחרות:

https://tech.cornell.edu/news/open-studio-projects-highlight-innovation-problem-solving/

 

https://tech.cornell.edu/news/cornell-tech-announces-winners-of-2020-startup-awards/

 

https://openstudio2020.splashthat.com/