קורטוריון הטכניון מברך את היו”ר החדש

Scott Leemaster

מר סקוט לימסטר מפרנקלין, מישיגן הוא היו”ר החדש של הקורטוריון – חבר הנאמנים של הטכניון. הוא נכנס לתפקיד בחודש יוני בתום מושב הקורטוריון והחליף את היו”ר הקודם, לארי ג’קייר, שכיהן בתפקיד שנים רבות. לימסטר, כקודמו, הוא יליד אזור דטרויט.

“במשך שנים, למזלי, הלכתי בעקבות לארי,” אמר מר לימסטר, “והיה לי הכבוד לעבוד איתו בשירות הטכניון, אותו מוסד מופלא שהניע את הכלכלה הישראלית המשגשגת והידק את הקשרים הבין-לאומיים עם אפריקה, הודו, סין ואזורים נוספים באסיה. נעניתי בשמחה ובכבוד לפנייה לקבל עלי את תפקיד יו”ר הקורטוריון, ואני אסיר תודה על ההזדמנות להמשיך את סיפור האהבה שלי עם הטכניון ואנשיו.”

מר לימסטר הוא סגן נשיא ומנהל Madison Electric Company, חברת אלקטרוניקה שמרכזה במישיגן. החברה מפיצה מוצרי חשמל, בקרים תעשייתיים וציוד אוטומציה. מר לימסטר קידם את החברה בין השאר בהרחבת מגוון המוצרים, בניהול חטיבת האלקטרוניקה ובשיפור ניהול המלאי.

מעורבותו ב-ATS (אגודת ידידי הטכניון בארצות הברית) החלה בשנות ה-90 מתוך הערך היהודי – “תיקון עולם”. לתפיסתו, “הטכניון משפר את חייהם של אנשים ברחבי העולם באמצעות פתרונות חדשניים במדע ובטכנולוגיה. לכל הטכנולוגיות שפותחו בחקלאות, באנרגיה, במים ובאנרגיה סולרית שורשים עמוקים בטכניון.”

הוא השתתף בתוכנית ה-ATS לפיתוח מנהיגות וב-2004 נבחר לכהונה בת שנתיים כנשיא הארגון בקהילת דטרויט. ב-2008 הוא החל כהונה נוספת. תחת ניהולו תמכו ידידי הטכניון בדטרויט בכמה פרויקטים אסטרטגיים בטכניון ובהם מעבדות בבניין הפקולטה להנדסת מכונות ע”ש דן ובטי קאהן ובשותפות מישיגן-ישראל למחקר ולחינוך המחברת בין הטכניון, אוניברסיטת מישיגן ומכון ויצמן למדע.

ב-2005 הצטרף מר לימסטר לוועד המנהל של ה-ATS, עמד בראשן של ועדות רבות ובהן ועדת הביקורת, וב-2012 התמנה לנשיא ה-ATS. במהלך כהונתו הוא הוביל את קמפיין הגיוס של הטכניון שנועד לגייס 1.5 מיליארד דולר תחת המוטו “שיפור העולם באמצעות חדשנות”. עד לאחרונה הוא כיהן כיו”ר הוועד המנהל של ה- ATS.

הוא ואשתו סוזי השתתפו במשלחות רבות של ה-ATS לישראל וליעדים אחרים ואף הובילו כמה מהן. יחד עם מר ג’קייר הוא סייע בארגון משלחת סולידריות לישראל בתקופת מבצע צוק איתן בשנת 2014.

בני הזוג לימסטר הם “גארדיינס”)   (Guardiansתואר שמעניק הטכניון לתורמים נדיבים במיוחד. הם תרמו בנדיבות לכמה פרויקטים ובהם ספריית הפקולטה להנדסת מכונות ותשתיות ליבה במרכז המחקר בתאי גזע והתחדשות רקמות ע”ש משפחות סוניס ופורמן. בשנת 2009 העניק הטכניון למר לימסטר תואר עמית כבוד על נדיבותו ועל מעורבותו העמוקה.

מחוץ לטכניון מעורב מר לימסטר בהקשר הפילנתרופי בעיקר ב- Hebrew Free Loan – מיזם המקצה הלוואות ללא ריבית המאפשרות ליחידים להגשים את חלומותיהם – וכיהן בהנהלת המיזם ובוועד המנהל שלו. לפני כן היה פעיל בפדרציה היהודית במטרופולין דטרויט. הוא זכה בפרס אלכס אטקין למנהיגים צעירים לשנת 2002-2001 כהוקרה על שירותו לקהילה ובפרס על שירות יוצא דופן לקהילה מטעם האגודה למומחים בגיוס משאבים בשנת 2008.