“לטכניון חלק חשוב בהצלחתנו”

כך אמרו האחים זהר ויהודה זיסאפל בטקס הנחת אבן הפינה לבניין ע”ש זיסאפל להנדסת חשמל בטכניון

הבניין החדש ישמש להמשך פיתוחה של הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון ולהידוק קשריה עם התעשייה הישראלית

האחים זהר ויהודה זיסאפל, בוגרי הטכניון, הניחו ביום חמישי האחרון את אבן הפינה לבניין ע”ש זיסאפל להנדסת חשמל בטקס חגיגי שהתקיים בטכניון.

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא הודה לאחים זיסאפל ולסגנו לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ בועז גולני, שמילא תפקיד מרכזי בקידום הפרויקט. פרופ’ לביא אמר: “זהו יום חג למשפחת הטכניון כולה ולפקולטה להנדסת חשמל. לפני 13 שנה שינו האחים זהר ויהודה זיסאפל את פני הטכניון עם הקמתו של מרכז זיסאפל למחקר בננואלקטרוניקה. בלי המרכז הזה לא היה הטכניון היום במקום שהוא נמצא בו, ואני מאמין שגם הבניין החדש יתרום רבות לקידומם של הפקולטה והטכניון. לקראת תום כהונתי כנשיא הטכניון לא יכולתי לדמיין מתנה יפה מזו.”

יהודה זיסאפל סיפר על תקופת לימודיו בטכניון ואמר: “בתור סטודנט לא דמיינתי שנתרום בניינים לטכניון, אבל זה חלק מרזי החיים – הם מפתיעים. לטכניון חלק חשוב בהצלחתנו, שכן הנושאים והידע אמנם משתנים במהירות בעולם הטכנולוגי, אבל הטכניון לימד אותנו איך ללמוד מהר נושאים חדשים ואיך להתעדכן בשינויים. אני מבקש להודות לטכניון על הבחירה להקים את הבניין החדש במקום הנהדר הזה, בין שני הבניינים הקיימים של הפקולטה. חשוב לנו מאוד שהבניין ישמש לא רק לפיתוחה של הפקולטה אלא גם להידוק הקשרים בין הטכניון לתעשייה הישראלית.”

זהר זיסאפל הצטרף לדברים ואמר כי “בתקופת לימודינו כאן התקיימו בפקולטה דיונים בשאלה אם היא צריכה להתמקד בחשמל או באלקטרוניקה, אבל כיום אני מבין שאתם חייבים להתמקד בשניהם וגם להיפתח לתחומים רבים אחרים. הטכניון ידע תמיד להיענות לצורכי התעשייה וחשוב שימשיך להתעדכן ולהיכנס לתחומים הצפויים להתפתח בעתיד.”

דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי פרופ’ נחום שימקין אמר כי “יהודה וזהר זיסאפל, מהיזמים הבולטים בתעשייה הישראלית, מלווים מקרוב את פעילותנו ותומכים בה מזה שנים. הם מהווים עבורנו מקור השראה וגאווה. הבניין החדש יספק לנו את המקום הנדרש להמשך התרחבותה של הפקולטה, ויאפשר לנו להמשיך להוביל ולהצטיין בהוראה ובמחקר ולסייע בקידומה של הטכנולוגיה הישראלית.”

הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי היא הפקולטה הגדולה ביותר בטכניון והמחלקה ההנדסית הגדולה בישראל, עם יותר מ-2,200 סטודנטים. במשך 80 שנות קיומה הכשירה הפקולטה כ-15,000 בוגרים שהובילו את תהליך השינוי של ישראל מארץ חקלאית למדינת הייטק. בוגרים אלה מהווים כיום את עמוד השדרה של התעשייה עתירת הידע האזרחית והביטחונית בישראל.

האחים זיסאפל, מייסדי קבוצת רד בינת, שמרו כל השנים על קשר חם עם הטכניון וסייעו לו בתרומות כספיות ובמעורבות אישית. יהודה זיסאפל עמד בראש ארגון בוגרי הטכניון, יזם את פרויקט “משלוש לחמש” המסייע לתלמידי תיכון להשלים חמש יחידות בגרות במקצועות הריאליים והקים את תוכנית “אופקים להייטק” (כיום “הישגים להייטק”), המאתרת חיילים משוחררים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל ומסייעת להם לרכוש השכלה אקדמית בהנדסה ובמדעים. זהר זיסאפל, שסייע גם הוא לטכניון בדרכים רבות, תורם מיליוני דולרים לחינוך טכנולוגי לילדים ולחשיפת כל ילד בישראל למחשבים ולאינטרנט. בשנה שעברה התמנה זוהר זיסאפל ליו”ר הישראלי של קמפיין גיוס התרומות העולמי של הטכניון, שמטרתו לגייס משאבים בהיקף כולל של 1.8 מיליארד דולר כדי לבסס את מעמדו המוביל של הטכניון בזירה הגלובלית.

פרופ' אורי סיון, יהודה זיסאפל, פרופ' פרץ לביא, זהר זיסאפל, חלי בן נון ורותי לבנה

פרופ’ אורי סיון, יהודה זיסאפל, פרופ’ פרץ לביא, זהר זיסאפל, חלי בן נון ורותי לבנה

בטקס הנחת אבן הפינה. מימין לשמאל: פרופ' אורי סיון, זהר זיסאפל, יהודה זיסאפל ופרופ' פרץ לביא

בטקס הנחת אבן הפינה. מימין לשמאל: פרופ’ אורי סיון, זהר זיסאפל, יהודה זיסאפל ופרופ’ פרץ לביא

עם מגילת אבן הפינה. מימין לשמאל: פרופ' נחום שימקין, זהר זיסאפל, פרופ' פרץ לביא ויהודה זיסאפל

עם מגילת אבן הפינה. מימין לשמאל: פרופ’ נחום שימקין, זהר זיסאפל, פרופ’ פרץ לביא ויהודה זיסאפל