מהנדסי המחר

 מאות תלמידים מרחבי הארץ השתתפו באולימפיאדת המח”ר בטכניון

מהנדסי המחרהטכניון קיים זו השנה העשירית את אולימפיאדת המח”ר (מתמטיקה, חלל, רובוטיקה), פרי שיתוף פעולה בין חברת YTEK לבין המרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי בפקולטה להנדסת מכונות והפקולטות למתמטיקה ולהנדסה ביו-רפואית בטכניון.

האולימפיאדה, המתקיימת בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה, היא אירוע השיא בפעילות ארצית המטפחת בקרב תלמידי בית ספר יסודיים חשיבה מתמטית והנדסית בסביבת למידה טכנולוגית. התוכנית מבוססת על רובוטיקה (RBL) ועל למידה מבוססת בעיות (PBL). לתחרות בטכניון הגיעו כ-300 תלמידים מצטיינים מתוך אלפי התלמידים שלקחו חלק השנה בתוכנית. בטכניון הם התחרו בשתי קטגוריות – חשיבה הנדסית וחשיבה מתמטית – לפי שכבת הגיל שלהם.

סגן נשיא הטכניון לקשרי ציבור ופיתוח משאבים, פרופ’ בועז גולני, בירך את התלמידים המשתתפים ואמר כי “בדור שבו נולדים כוכבים, שפים וזמרים, חשוב לזכור שהלימוד ארוך הטווח, מהבסיס כלפי מעלה, חיוני לטיפוח דור המהנדסים והמדענים של מחר. אני מזמין את כולכם בעוד מספר שנים להגיע ללמוד בטכניון.”

מנכ”ל משרד המדע והטכנולוגיה רן בר הדגיש את חשיבותה של חשיבה הנדסית ויצירתית בפעילות האולימפיאדה. פרופ’ משה שהם, ראש המרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי בטכניון, אמר למשתתפים כי “הרובוטיקה תיכנס לכל תחומי החיים, ובראש הרשימה נמצאות כיום המכוניות האוטונומיות. יתכן שבעתיד האנשים לא יצטרכו ללמוד נהיגה. נהגי מוניות, נהגי אוטובוס ופחחים יאבדו את עבודתם, ואילו לכם לא תחסר עבודה. ”

באירוע נכחו גם דיקנית הפקולטה להנדסה ביו-רפואית פרופ’ שולמית לבנברג ופרופ’ אלי אלחדף מהפקולטה למתמטיקה בטכניון. בסיומה הוענקו גביעים לקבוצות הזוכות מידי מנכ”ל YTEK ארתור זמשמן.

מהנדסי המחר מהנדסי המחר מהנדסי המחר מהנדסי המחר מהנדסי המחר מהנדסי המחר מהנדסי המחר