לראשונה: הטכניון בוועידה השנתית של איפא”ק

התערוכה “נופי מעבדה” ליוותה את הוועידה לכל אורכה, ושלושה בוגרים מצליחים של הטכניון הציגו את דרכם מלימודים לקריירה

ועידת איפא”ק, שהתקיימה בשבוע שעבר בוושינגטון, הקדישה תשומת לב רבה לטכניון כשאירחה במסגרת הוועידה את  תערוכת “נופי מעבדה” והרצאות של שלושה בוגרים שהציגו את דרכם מהטכניון לקריירה מקצועית בתחומם.

התערוכה "נופי מעבדה" ליוותה את הוועידה לכל אורכה, ושלושה בוגרים מצליחים של הטכניון הציגו את דרכם מלימודים לקריירה

 

הוועד האמריקאי-ישראלי לענייני ציבור, המוכר יותר בראשי התיבות שלו, איפא”ק (AIPAC),  הוא ארגון השדולה הפרו-ישראלי המוביל בארה”ב ונחשב לאחת השדולות החזקות ורבות ההשפעה בקונגרס האמריקאי. בכל שנה מקיים הארגון את הועידה השנתית שלו בוושינגטון והשנה התכנסה הוועידה תחת הכותרת Connected for Good”. בסיועה של אגודת ידידי הטכניון בארצות הברית (ATS), נחשפו קרוב ל-20,000 באי הוועידה אל הטכניון באופן חסר תקדים.

בחלל התצוגה הוצגה לכל אורך הוועידה התערוכה “נופי מעבדה” (LABSCAPES). “נופי מעבדה”, שהוצגה לראשונה לפני כחמש שנים בגלריית הספרייה המרכזית ע”ש אלישר בטכניון, מציגה שורה של תמונות מיקרוסקופ שהופקו במעבדותיהם של עשרות חוקרים בטכניון. בתמונות מוצגים גבישים, חיידקים, תאי אדם וישויות זעירות אחרות, כפי שאפשר לראות בקישור הבא, ממנו אפשר גם להוריד את התמונות ללא תשלום. לדברי אוצרת התערוכה ענת הר-גיל, “התערוכה מספקת הצצה נדירה אל עולם שלם המסתתר במעבדות המחקר בטכניון.” הר-גיל, האוצרת הקבועה של התערוכות בגלריית הספרייה, היא עובדת ותיקה באגף למחשוב ומערכות מידע בטכניון.

שלושת הבוגרים של הטכניון שהרצו במסגרת הוועידה עוררו אף הם עניין רב:

אורלי רפפורט, בוגרת הפקולטה לביולוגיה, הציגה באירוע את חברת הסטארטאפ שהקימה,  myFavorEats. רפפורט, מייסדת החברה והמנכ”לית, הסבירה כי החברה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לחקות את החשיבה האינטואיטיבית של שפים ואת חוכמת התזונאים ומפיקה מתכונים אישיים המותאמים לצרכיו התזונתיים של המשתמש ולהעדפותיו. החברה פועלת במסגרת מאיץ הסטרטאפים של הטכניון, “DRIVE”.

 

גלעד חזקיהו, בוגר הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל ומנכ”ל שותף בחברת Singer Instruments and Control, הדגים כיצד חדשנות שמקורה בפיתוחים עבור מערכת הביטחון הישראלית לא רק מגנה על מדינת ישראל אלא משמשת גם לפיתוח יישומים רפואיים לתועלת האנושות.

 

בוגר הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל אליעד פרץ סיפר על עבודתו כחוקר מוביל למשימות חדשות במרכז המחקר של נאסא ע”ש גודארד (NASA Goddard Space Flight Center). בתפקיד זה מוביל פרץ את פיתוחם של חומרים חדשים וטכנולוגיות חדשות שיאפשרו ליצור גלאים משוכללים שישמשו בחקר החלל.

 

התערוכה "נופי מעבדה" ליוותה את הוועידה לכל אורכה, ושלושה בוגרים מצליחים של הטכניון הציגו את דרכם מלימודים לקריירה התערוכה "נופי מעבדה" ליוותה את הוועידה לכל אורכה, ושלושה בוגרים מצליחים של הטכניון הציגו את דרכם מלימודים לקריירה התערוכה "נופי מעבדה" ליוותה את הוועידה לכל אורכה, ושלושה בוגרים מצליחים של הטכניון הציגו את דרכם מלימודים לקריירה