עשרות פרויקטים חדשניים הוצגו בפקולטה למדעי המחשב

מערכת ניווט עבור לקויי ראייה, מערכת למניעת נהיגה בשכרות ואפליקציה חברתית לשיתוף במטלות

חברי צוות הפרויקט עין ביונית

חברי צוות הפרויקט עין ביונית

במסגרת יריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון הוצגו 43 פרויקטים שביצעו סטודנטים לתואר ראשון בתחומי האינטרנט של הדברים (IoT), אפליקציות לאנדרואיד, כופרה ותקשורת מחשבים.

הסטודנטים במעבדה לתוכנה ומערכות (SSDL) בהובלת איתי דברן הציגו מגוון רחב של פרויקטים ובהם מערכת ניווט עבור לקויי ראייה, חיישנים לקרב קארטה, מערכת לחיפוש מתכונים על סמך מצרכים קיימים, יומן למורה לנהיגה, כפפה חכמה למשחק מירוץ אופנועים ואפליקציה משפחתית לניהול מטלות הבית.

הפרויקטים בוצעו בשיתוף עם אנשי מיקרוסופט מו”פ, שסייעו לסטודנטים בשימוש בטכנולוגיות ובתוכנות חדישות במהלך לימודיהם. את הסטודנטים הנחו המתרגלים בוריס ואן סוסין, לינה מדלג’, רון בלטר ואופיר אלכסיי מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון וניר לוי מחברת מיקרוסופט.

אורחי הכבוד ביריד היו ג’ניפר ריצינגר, מנהלת תוכניות האקדמיה לענן ולמפתחים וג’סטין גארט, מנהל סביבה אקדמית לענן במיקרוסופט העולמית. השניים, שביקרו במרכז הפיתוח בארץ, אמרו: “התרשמנו עמוקות מההסברים של הסטודנטים על הפרויקטים שלהם ב-IoT, בפיתוח תוכנה ובאבטחת מערכות תוכנה, כמו גם מהאנרגיה, היצירתיות והרוח היזמית. ברבים מהפרויקטים שולבו שירותים המבוססים על פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, Azure, ואנחנו גאים להיות שותפים
בפעילות זו.”

פרויקטים נבחרים שהוצגו: 

  • מערכת עין ביונית נועדה להזהיר לקויי ראיה מפני מכשולים בקרבתם ולסייע להם לנווט במרחב. בצוות הפיתוח חברים הסטודנטים אביעד שיבר, שחר שלו ועודד רייצ’ס. את הרעיון לפרויקט הגה אביעד שיבר, שאמו בעלת לקות ראייה. “כלבי נחייה הם פתרון טוב ללקויי ראייה, אבל הם אינם יודעים להתמודד עם מתווה לא מוכר.” ההתקן שפיתחו הסטודנטים מסייע למשתמש לנווט באמצעות אפליקציות קוליות ורטט אשר מכוון את הצועד בבטחה.
  • DriveSafe – מערכת המאפשרת למכונית חכמה לזהות נהג ששתה אלכוהול ולמנוע ממנו להניע את רכבו. המערכת שפותחה על ידי הסטודנטים רותם סמואל, אדוה ביטן ואליזבת לנגרמן תומכת בבחינת נשיפה, בחינת יציבות ובחינת מהירות התגובה של הנהג.
  • Pacmino – משחק חדשני המבוסס על פק-מן (Pac-Man) – משחק המחשב הפופולרי משנות ה-80. הסטודנטים אמיר דר עמאר, סמיר מסד וחאלד מאנה בנו דגם פיזי של המשחק שבו נשלט הפק-מן מרחוק. באמצעות אפליקציה מניע השחקן את הפק-מן במרחב, בהתבסס על טכנולוגיית עיבוד תמונה. לדברי סמיר, “כילדים שיחקנו הרבה פק-מן במחשב בגרפיקה בסיסית מאוד, ועכשיו רצינו לקחת את המשחק צעד קדימה.”
  • SPIN – IT – הסטודנטים טל הלפנד, נעמי גורובוי ואביב כהן פיתחו משחק מירוצים המעודד את תרבות הספורט. זוג רוכבים מתחרה ברכיבה על אופניים אמיתיות המעוגנות לרצפה בסביבה וירטואלית, מקבל משוב על המרחק שעבר, על ההתקדמות לאורך הזמן ועל שיפור הביצועים, לעידוד הספורט והכושר.
  • Amigo – אפליקציה לתפעול הסמארטפון על ידי אנשים מבוגרים, באמצעות ממשק נוח ואינטואיטיבי. האפליקציה פותחה על ידי הסטודנטים מרח גומייד, מואנס מרואת ואימאן איוב. לדברי גומייד, “האפליקציה שלנו מאפשרת למשתמש לעשות דרכה את כל הפעולות – ניווט, כתיבת הודעות, גלישה וכו’ – בלי שיצטרך לחפש אפליקציות אחרות. בנינו ממשק מאוד נוח ואינטואיטיבי שלא דורש שליטה טכנולוגית רבה.”
  • Jesta – אפליקציה חברתית לשיתוף פעולה בביצוע משימות חד פעמיות כגון החלפת גלגל, העברת ספה או צביעת בית. שלושת חברי הצוות – מקסים צ’יצ’רין, דניס ושבניקוב ויבגני לאונטי – ציינו כי הם “רוצים לאפשר לאנשים שזקוקים לעזרה לקבל אותה במחירים סבירים. האפליקציה מקשרת בין מי שנזקק לעזרה ואלו שבסביבתו ויכולים לעזור, ובסופו של דבר שני הצדדים מרוויחים.” הם מתכוונים להמשיך את הפיתוח ורואים בו פוטנציאל מסחרי.
  • לרשימת כל הפרויקטים – לחצו כאןלסרטוני הווידאו של הפרויקטים לחצו כאן
  • מערכת העין הביונית המותקנת על נעל

    מערכת העין הביונית המותקנת על נעל

    חברי צוות הפרויקט Pacmino

    חברי צוות הפרויקט Pacmino

    משחק הפק-מן החי שפיתחו הסטודנטים

    משחק הפק-מן החי שפיתחו הסטודנטים

    חברי צוות הפרויקט SPIN-IT

    חברי צוות הפרויקט SPIN-IT

    חברי צוות הפרויקט Amigo

    חברי צוות הפרויקט Amigo