המאמר הטוב ביותר של AAAI

פרופ' שי מנור

פרופ’ שי מנור

יונתן עפרוני, ד”ר גל דלל ופרופ’ שי מנור מהפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי זכו בפרס המאמר הטוב ביותר של AAAI  – האגודה לקידום הבינה המלאכותית. הפרס הוענק בכנס ה-33 של האגודה לאחר שוועדת השיפוט בחרה במאמר כמאמר מצטיין יחיד מתוך כ-1,150 מאמרים שהתקבלו לכנס ולמעלה מ-7,500 מאמרים שהוגשו. המאמר הזוכה נכתב עם ד”ר ברונו שרר ממכון אינריה (INRIA), צרפת.

הכנס ה-33 של AAAI  התקיים בין 27 בינואר ל-1 בפברואר בהונולולו, הוואי. מטרת הכנס היא לקדם את המחקר בתחום הבינה המלאכותית (AI) ואת שיתוף הפעולה בין מדענים, חוקרים, מהנדסים וגורמים בתעשייה.

המאמר, How to combine tree-search methods in Reinforcement Learning, מתמקד בנושא קבלת החלטות באמצעות עצי החלטה עם עומק גדול מאחד – עצי החלטה החוזים תוצאות עתידיות של כמה פעולות. אלה נמצאים בלב ההצלחה של AlphaZero, אלגוריתם הלמידה שניצח את אלוף העולם במשחק Go ונחשב לאחת ההצלחות הגדולות של קהילת האינטליגנציה המלאכותית. במאמר מוכיחים הכותבים שוני מהותי בין אלגוריתמים המבוססים על עצי החלטה עם עומק אחד לאלו עם עומק גדול מאחד. תובנה זו צפויה לשפר את ביצועי האלגוריתמים המבוססים על עצי החלטה, ובאופן כללי יותר, אלגוריתמים המבצעים פעולות על ידי חיזוי העתיד. אלגורתימים אלו משמשים במכוניות אוטונומיות, ברובוטים ובמשחקי מחשב.

פרופ’ מנור עוסק בתחום הלמידה החישובית (machine learning) וחוקר תהליכים של קבלת החלטות בסביבה מורכבת, דינמית ועתירת אי-ודאות. בנוסף הוא עומד בראש המרכז למערכות לומדות בטכניון. יונתן עפרוני עושה את הדוקטורט שלו בתחום קבלת החלטות אצל פרופ’ מנור, וד”ר גל דלל סיים את הדוקטורט אצל פרופסור מנור לאחרונה.

למאמר: https://arxiv.org/abs/1809.01843

 

ד"ר גל דלל

ד”ר גל דלל

יונתן עפרוני

יונתן עפרוני