הטכניון העניק תואר דוקטור לשם כבוד לגב’ לילי ספרא

מימין לשמאל: סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני, דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון פרופ' מרסל מחלוף, גב' לילי ספרא ונשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא

מימין לשמאל: סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ בועז גולני, דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון פרופ’ מרסל מחלוף, גב’ לילי ספרא ונשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא

הטכניון העניק תואר דוקטור לשם כבוד לגב’ לילי ספרא, יו”ר קרן אדמונד ספרא ויו”ר לשם כבוד של אייסף – הקרן הבינלאומית לחינוך. התואר הוענק לה באירוע השנתי של אגודת ידידי הטכניון בצרפת “בהוקרה על תרומותיך הנדיבות למטרות רבות חשיבות ולמוסדות רבים בישראל וברחבי העולם; על תמיכתך העצומה בקרן אייסף – הקרן הבינלאומית לחינוך – שסייעה לאלפי סטודנטים בישראל כולה, לרבות מאות סטודנטים בטכניון; על תמיכתך הנדיבה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון ועל מסירותך, המעניקה השראה לרבים.”

קרן אדמונד ספרא תומכת בפרויקטים הקשורים בחינוך, במדע וברפואה, בדת, בתרבות ובסיוע הומניטרי ביותר מ-40 ארצות. היא נוסדה על ידי אדמונד ספרא ז”ל, מהבנקאים המצליחים בעולם במאה ה-20. מאז מותו ב-1999 עומדת בראש הקרן אלמנתו, גב’ לילי ספרא. קרן אייסף נוסדה על ידי בני הזוג ספרא ב-1977 והפכה לארגון הגדול בעולם, מבין הארגונים שאינם למטרות רווח, בקידום ההשכלה הגבוהה בקרב ישראלים מחוננים מרקע מוחלש. הקרן פועלת למען הקהילה בפרויקטים יעודיים הנערכים יחד עם שותפים כגון תוכנית פר”ח ומשרד החינוך. הטכניון הוא אחד השותפים המשמעותיים ביותר של קרן אייסף במשך 42 שנות קיומה. מאז הקמתה העניקה הקרן כאלפיים מלגות לסטודנטים בטכניון.

משפחת ספרא תרמה רבות לגופים שונים בישראל. בתל השומר נבנה בתרומתם של בני הזוג ספרא בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, שבו מטופלים אלפי ילדים בכל שנה. קמפוס “גבעת רם” באוניברסיטה העברית בירושלים נקרא כיום “קמפוס אדמונד ספרא”. האגף לאמנויות במוזיאון ישראל לאמנות נקרא על שמם. הם תומכים בכפר נהר הירדן – כפר נופש בגליל התחתון, המעניק ללא תשלום נופש חוויתי לילדים המתמודדים עם מחלות שונות. גב’ ספרא היא חברת כבוד בחבר הנאמנים הבינלאומי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

גם בחו”ל פעילה גב’ ספרא בשורה ארוכה של פרויקטים וגופים. היא יזמה מפעלי חינוך רבים לזכר בעלה ובהם מרכז אדמונד ספרא לאתיקה באוניברסיטת הרווארד; היא מכהנת כנאמנה של המוזיאון למורשת יהודית בניו יורק; באזור עני בצפון ברזיל היא הקימה את בית הספר אלפרדו מונטורדה, שבו לומדים כאלף ילדים מדע וטכנולוגיה; היא מעורבת בהקמת בתים עבור ילדים יתומים ברומניה; היא תומכת במחקר ובטיפול באלצהיימר ובפרקינסון בבתי חולים ובאוניברסיטאות ברחבי העולם; היא הקימה את המלונית למטופלים ולמשפחותיהם במכונים הלאומיים לבריאות בארה”ב (NIH). בשנת 2006 ייסדה גב’ ספרא את המכון הבינלאומי למדעי המוח ע”ש אדמונד ולילי ספרא בנטאל שבברזיל – כיום המרכז החשוב ביותר במדעי המוח בברזיל; והיא חברה בקרן מייקל פוקס לחקר מחלת פרקינסון ובקרן FNIH התומכת ב-NIH.

גב' לילי ספרא

גב’ לילי ספרא