פרס יוקרתי לבוגרת הפקולטה לפיזיקה ד”ר רבקה בקנשטיין

ד"ר רבקה בקנשטיין

ד”ר רבקה בקנשטיין

ד”ר רבקה בקנשטיין, שהשלימה את עבודת הדוקטורט שלה בטכניון בינואר 2017, זכתה בפרס דֶבְּרה ג’ין (Deborah Jin) על עבודת דוקטורט יוצאת דופן בפיזיקה אטומית, מולקולרית או אופטית. היא הישראלית הראשונה שלמדה בישראל וזכתה בפרס היוקרתי הזה, שהוענק לה על ידי האגודה האמריקאית לפיזיקה (APS) בכנס DAMOP שהתקיים לאחרונה בפלורידה.

הפרס ניתן לזכרה של דברה ג’ין (2016-1968), פיזיקאית אמריקאית פורצת דרך, בוגרת אוניברסיטת פרינסטון וחברה במכון המחקר המאוחד לאסטרופיזיקה מעבדתית (JILA) באוניברסיטת קולורדו. הוא מוקיר חוקרים מצטיינים על עבודות דוקטורט יוצאות דופן באיכותן בפיזיקה אטומית, מולקולרית ואופטית.

ד”ר בקנשטיין השלימה את התואר השלישי, שעליו היא קיבלה את הפרס, בהנחייתו של חתן פרס ישראל לשנת 2014 פרופ’-מחקר מוטי שגב מהפקולטה לפיזיקה בטכניון. בעבודת הדוקטורט שלה היא חקרה מודלים של כבידה באמצעות מערכות ניסוי אופטיות, הן בכדי לשפר ולהעמיק את ההבנה של אותם מודלים והן לטובת יישומים פוטוניים. כותרת עבודתה בדוקטורט: “סימולציות כבידה באמצעות מערכות ניסוי אופטיות לינאריות ולא לינאריות”.

בשנת 2015 זכתה ד”ר בקנשטיין בפרס הסטודנט המצטיין בתחום התיאורטי מטעם האגודה הישראלית לפיזיקה ובשנת 2016 במלגת אדמס מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. כיום היא משתלמת לפוסט-דוקטורט בהרווארד בתחום האינפורמציה הקוונטית בהנחיית פרופ’ מיכאל לוקין. במסגרת זאת היא חוקרת את הקשר בין פיזיקה קוונטית לבין כבידה הן בתיאוריה והן בניסוי.

להודעה באנגלית: https://www.aps.org/programs/honors/dissertation/amo.cfm