חומרי העתיד: כנס בינלאומי בטכניון

נציגי הטכניון, GTIIT והמכון הקוריאני KAIST דנו בדרכים לקדם מדע בסיסי שיש בו פוטנציאל יישומי בתחום החומרים

פרופ' אבנר רוטשילד

פרופ’ אבנר רוטשילד

בתחילת יולי התקיים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון כנס משותף לטכניון, ל-GTIIT )מכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה) ול-KAIST (המכון הקוריאני למדע וטכנולוגיה מתקדמים). הכנס נערך תחת הכותרת “חומרים מתקדמים למאה ה-21”, ומטעם הטכניון הוביל אותו פרופ’ אבנר רוטשילד.

שיתוף הפעולה עם KAIST התמסד בדצמבר 2017, עם יסודו של “מאגד HTK לחקר תחבורת העתיד”. המאגד נוסד על סמך הסכם משולש בין הטכניון, KAIST ויצרנית כלי הרכב יונדאי. ייעודו: לספק פתרונות יעילים לאתגרים הנובעים מהשינוי המהיר המתחולל בתעשיית הרכב. בשנים הקרובות יתמקד המאגד בנהיגה אוטונומית, באבטחת סייבר ובבינה מלאכותית. נציגי הטכניון בקונסורציום הם המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן ופרופ’-מחקר דניאל ויס מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל.

בכנס שהתקיים בטכניון בתחילת יולי אמר פרופ’ קפלן כי “הקשר בין הטכניון, KAIST ו-GTIIT חשוב לנו מאוד, ומטרתו העיקרית היא קידום מדע בסיסי שיש בו פוטנציאל יישומי.” דיקן הפקולטה למדע והנדסה של חומרים פרופ’ יאיר עין-אלי אמר כי התרשם מאוד מרמת המחקר במכון KAIST, המשפר בהתמדה את מעמדו בדירוגים בינלאומיים וחותר להגיע לעשירייה הפותחת בדירוגים אלה.”

את מכון KAIST ייצג פרופ’ יוֹק מוּ לי, ראש המחלקה למדע והנדסה של חומרים ב KAIST, שסיפר על ההיסטוריה של KAIST וסיפק נתונים עדכניים. “אנחנו דומים לטכניון מבחינת מספר הסטודנטים וחברי הסגל וגם בשאיפה להיות בין 10 האוניברסיטאות המובילות בעולם. בהקשר של מדע והנדסה של חומרים דורגנו השנה במקום ה-13, וזאת לעומת מקום 42 בשנת 2011. האתגר שלנו הוא להשתפר בכל התחומים – במחקר, בהוראה, בפרסומים ובחשיפה הבינלאומית.”

פרופ’ משה איזנברג מהטכניון, המכהן כיום כדיקן לימודי מוסמכים וראש התוכנית למדע והנדסה של חומרים ב- GTIIT, אמר כי 75 סטודנטים למדו השנה בתוכנית זו. “כעת אנחנו ממשיכים בקידום תשתיות המחקר וההוראה ובגיוס חברי סגל, סטודנטים לתארים מתקדמים ופוסט-דוקטורנטים. אני שמח לבשר שהכנס הבא של הטכניון, KAIST ו-GTIIT יתקיים אצלנו בגואנגדונג.”

פרופ’-מחקר דניאל ויס, ראש “מאגד HTK לחקר תחבורת העתיד”, אמר כי הוא מברך על שיתוף הפעולה המתגבש ואיחל למשתתפים סדנה פורה.

פרופ' וויין קפלן

פרופ’ וויין קפלן

משתתפי הכנס

משתתפי הכנס