“חינוך רפואי הוא בראש ובראשונה חינוך למקצוענות ערכית”

הטכניון העניק בשבוע שעבר תוארי דוקטור לרפואה ל-112 בוגרי הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט. דיקן הפקולטה ונשיא הטכניון הדגישו את הצורך ברפואה אנושית שרואה את החולה ולא רק את המחלה

הטכניון העניק בשבוע שעבר תוארי דוקטור לרפואה ל-112 בוגרי הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורטב-13 ביוני התקיים בפקולטה לרפואה טקס הענקת תוארי דוקטור לרפואה (MD). את התואר קיבלו 112 בוגרים, 58% מהם נשים. נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר לבוגרים: “אתם מקבלים את התואר בעידן שבו כל האינפורמציה הרפואית נמצאת בכיסכם, אלא שההתפעלות מהישגי הטכנולוגיה מתעלמת מהסכנות שהיא נושאת בחובה. בעולם המתנהל ב’ציוצים’ וכורע תחת עומס האינפורמציה המציפה אותנו מבוקר ועד ערב אנו עלולים לאבד חלק מהכישורים האנושיים הבסיסיים ביותר המאפשרים אינטראקציה בין-אישית. זכרו, הרובוט המתוחכם ביותר לא יוכל  לחוש אמפטיה כלפי החולה הניצב מולו ולא משנה כמה טרנזיסטורים נמצאים בקרביו. מחשב שיאבחן מחלות כמו הטוב ברופאים איננו רואה את החולה, אלא רק את המחלה. לעולם אל תשכחו זאת.”

הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט הוקמה ב-1969 בתמיכתם הנדיבה של רות וברוך רפפורט ז”ל. עוד בטקס חנוכת הבניין ב-1974 אמר ברוך כי חברי סגל בפקולטה יזכו בעתיד בפרס נובל, ובני הזוג רפפורט הספיקו לחזות בהתגשמות נבואתם בשנת 2004, עם זכייתם של חברי סגל הפקולטה פרופ’-מחקר אברהם הרשקו ופרופ’-מחקר אהרן צ’חנובר.

ברוך רפפורט נפטר ב-2010. אשתו רות נפטרה בתחילת השנה הנוכחית. את בני משפחת רפפורט ייצגו בטקס בנותיהם ד”ר ורד דרנגר-רפפורט ועירית רפפורט. “כשאני מביטה בכם, הבוגרות והבוגרים של בית הספר לרפואה, אני רואה למעשה את הפנים היפות של החברה הישראלית על כל גווניה,” אמרה עירית רפפורט בטקס. “המגוון החברתי שאני רואה פה לפני – גברים ונשים, ערבים ויהודים, דתיים וחילונים – הוא עוצמתה של החברה הישראלית. עלו והצליחו בכל אשר תפנו, רופאים ורופאות לתפארת המוסד הזה, לתפארת מדינת ישראל ולמען כל אזרחיה, תושביה והגר השוכן בתוכה.”

דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט פרופ’ שמעון מרום אמר לבוגרים כי “חינוך רפואי הוא בראש ובראשונה חינוך למקצוענות ערכית. החתמנו אתכם בתשוקה להקל סבל אנושי, כאב גופני וייסורי נפש; להעניק מרפא לכל אדם באשר הוא אדם, כל אדם שמבקש את מבטכם או את מגע ידכם, קשב, חמלה או חיוך, מילה של עידוד או חיבוק. שמרו על הרפואה, הקפידו לא לזנוח את העשייה הציבורית וקבלו על עצמכם אחריות ושליחות לטובת הרפואה והמטופלים; שימרו על הרפואה מכל משמר. שימרו עליה מפני אלילי הבערות והיוהרה. שמרו עליה מפני שכרון הטכנולוגיה. שימרו עליה מפני רואי החשבון. בידכם הדבר.”

הטכניון העניק בשבוע שעבר תוארי דוקטור לרפואה ל-112 בוגרי הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט הטכניון העניק בשבוע שעבר תוארי דוקטור לרפואה ל-112 בוגרי הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט הטכניון העניק בשבוע שעבר תוארי דוקטור לרפואה ל-112 בוגרי הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט