בחרתם בנו – בחרנו בכם

1,967 בוגרים קיבלו תואר ראשון מהטכניון ביום חמישי האחרון

טקס בוגריםב-28 ביוני התקיים בטכניון טקס חלוקת תעודות תואר ראשון. את התעודות קיבלו 1,967 בוגרים מישראל ומרחבי העולם – טורקיה, דרום אפריקה, רומניה, אוקראינה, רוסיה, צרפת, אוסטרליה, גאורגיה ועוד. את הטקס הנחה פרופ’-משנה אבי שרודר מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון.

נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, אמר לבוגרים כי “כמו מייסדי הטכניון והוגיו תידרשו גם אתם להרחיק ולראות אל מעבר ל’אופק האירועים’ של סביבתכם הקרובה ולנסות לצפות פני עתיד. כמו חתני פרס הנובל שלנו, החוקרים והבוגרים פורצי הדרך, תדרשו גם אתם למידות שוות של חזון, תעוזה, שיטתיות וחריצות כדי להוסיף ולמלא את ההבטחה הטכניונית – להבטיח את עתידם ואת רווחתם של ישראל, של אזרחיה ושל האנושות כולה.”

דיקנית לימודי הסמכה בטכניון פרופ’ אורית חזן אמרה לבוגרים: “הטכניון מדורג במקום הראשון בעולם בהכנת בוגריו לעידן הדיגיטלי ובמקום הראשון בארץ בתנאים שהוא מספק לסטודנטים. אתם בחרתם בנו, אבל לא פחות חשוב – אנחנו בחרנו בכם. בחרנו רק את הטובים ביותר, אלה המוכנים להשקיע ומבינים שההשקעה בלימודים בטכניון משתלמת ומביאה להישגים ולתוצאות. מתברר שהבחירה ההדדית שלנו הייתה מצוינת, ולראיה – הנה אתם כאן היום, בטקס בוגרי ובוגרות הטכניון, מחזור פ”ט.”

יו”ר אגודת הסטודנטים בטכניון אמיר דוד ניסן כהן אמר ש”יש בלימודים בטכניון תסכול וקושי שמערערים את הביטחון העצמי – אבל הם חלק מעבודת המהנדס. אין לימודים בלי קשיים כפי שאין תוכנה בלי באגים, והיום אתם חוגגים את רגע ההצלחה. היום אתם יודעים שעמדתם בכבוד במסלול המאתגר ביותר שהאקדמיה הישראלית מציעה – לימודים בטכניון.” נציג המחזור עומר עמית אמר כי הטכניון אינו מצטיין רק במחקר ובהוראה אלא גם בהשקעה יוצאת דופן ברווחתם של הסטודנטים. נציג ארגון בוגרי הטכניון דני מגנר אמר כי “תעודה הבוגר אינה רק אסמכתא אלא גם מניה – מניה שתעיד עבורכם ותפתח עבורכם דלתות.”

פרס מצטיין חברתי

מנחה הטקס פרופ'-משנה אבי שרודר

מנחה הטקס פרופ’-משנה אבי שרודר

השנה הוענק לראשונה פרס מצטיין חברתי ע”ש אלעד ריבן ז”ל, שנספה בגיל 16 באסון השריפה בכרמל במסגרת תפקידו כמתנדב ב”צופי האש”. את הפרס העניקה אמו, צביה עזרא ריבן, יחד עם נשיא הטכניון ויו”ר אגודת הסטודנטים.

הפרס ניתן לבוגר שתרם תרומה חברתית יוצאת דופן והשנה קיבל אותו אוהד שפיצר, בן 31, שסיים לאחרונה את לימודי התואר הראשון בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי וכיום עובד באינטל חיפה. אוהד יקבל את הפרס על פעילותו בשורה של תחומים ובהם הובלת פרויקט שמטרתו חשיפה של נוער בפריפריה לתחומי ההנדסה, עבודה עם ילדים מעוטי יכולת, שירות מילואים אינטנסיבי בהיקף של כ-60 ימים בשנה וארגון השתתפות סטודנטים באירועי ספורט קהילתיים בהם צליחת הכנרת ומשחה כף כרמל.

אוהד, המתגורר בקרית חיים, שירת ביחידה מסווגת. מאז שהשתחרר משירות הקבע עסק בשורה של עבודות ופעילויות התנדבותיות. בין השאר התנדב במחנה קיץ של משפחות מעוטות יכולת בצפון אמריקה ועבד כמדריך נוער בקיבוץ וכמורה לחינוך מיוחד בתיכון קרית חיים. בתקופת לימודיו בטכניון הוא החל להתאמן בשיט קיאקים ועד מהרה הפך לקפטן ולמאמן נבחרת הקיאקים בטכניון – נבחרת שהביאה תחת אימונו הישגים ותארים רבים. בנוסף הוא משתתף בפרויקט Eye2Eye, שבמסגרתו הוא מלווה לקויי ראייה ועיוורים בפעילות ספורטיבית משותפת. את הפרויקט ייסדו הסטודנטיות אופיר הרבסט וענת שדה.

מקהלת הסטודנטים

מקהלת הסטודנטים

בוגרים בטקס

בוגרים בטקס