מתרגם אוטומטי לשפת סימנים ומערכת מיחזור חכמה

הם רק חלק מהפרויקטים שהציגו סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון ביריד לפיתוחים חדשניים ויצירתיים המבוססים על תכנון באנדרואיד וב- IoT

BizOn SRB - Smart Recycle Bin – צוות הסטודנטים שפיתח את מערכת פחי מחזור חכמה

BizOn SRB – Smart Recycle Bin – צוות הסטודנטים שפיתח את מערכת פחי מחזור חכמה

יריד פרויקטי הסטודנטים השנתי של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון התקיים לאחרונה והוצגו בו פיתוחים של סטודנטים מהמעבדה לפיתוח מערכות ותוכנה(SSDL) . ביריד, שהתמקד בפיתוח תוכנה ב IoT ואנדרואיד, הציגו כ-25 קבוצות סטודנטים את הפרויקטים שפיתחו.

הסטודנטים אמאני שחאדה, מרח גומייד ומוחמד סמאר פיתחו את Chessuino – לוח חכם המלמד שחקנים מתחילים איך לשחק שחמט. לדבריהם, “רצינו לאפשר לאנשים ללמוד לא על מסך אלא על לוח אמיתי, וכך פיתחנו את הפלטפורמה הזאת. כאשר השחקן מרים את אחד הכלים, הלוח מציג לו את כל הצעדים החוקיים האפשריים של הכלי הזה. אם הוא מתקשה, הוא יכול גם לבקש רמז לגבי המהלך הטוב ביותר.”

 

מעין שובל, שגיא פדואל ואביחי יפת פיתחו את HearMe – אפליקציה לתרגום דיבור לשפת הסימנים. האפליקציה מאפשרת לאנשים כבדי שמיעה למצוא בסביבתם הקרובה מתנדבים השולטים בשפת הסימנים ומוכנים לעזור. בנוסף, האפליקציה מתרגמת טקסטים בשפה טבעית לתמונה בטלפון החכם המציגה את המילה בשפת הסימנים.

 

יאן איצקוביץ, ליטל כהן וחן לייבוביץ פיתחו את SushEat – מכונת סושי חכמה לשימוש ביתי ועסקי. המכונה נשלטת באפליקציה, מתקשרת בבלוטות’, פועלת באמצעות מנועים ומקושרת לענן. “אתה בוחר את סוג הסושי הרצוי באפליקציה והמכונה מגלגלת לך את המנה,” אומר יאן – “עשינו הכל בעצמנו, הלחמות, ניסורים, הרכבת המערכת וכמובן כל מה שקשור למיחשוב.”

הסטודנטים אמאני שחאדה, מרח גומייד ומוחמד סמאר פיתחו את Chessuino

הסטודנטים אמאני שחאדה, מרח גומייד ומוחמד סמאר פיתחו את Chessuino

קבוצה אחרת פיתחה את SmallTalk – אפליקציה מבוססת מיקום לניהול קשרים חברתיים בעולם האמיתי. גיא, סטודנט בצוות, מסביר כי “אנחנו רוצים לעודד אנשים ליזום היכרויות חדשות. המחסום העיקרי ביצירת קשרים כאלה הוא הביישנות, וכאן האפליקציה נחלצת לעזרתנו. לכן אנחנו מכנים אותה The Shy Guy Ultimate tool  – העוזר האולטימטיבי לאדם הביישן. המשתמש יכול לראות באפליקציה מי נמצא בקרבתו, לשלוח הודעת ‘היי’ ולחכות לתגובה. חשוב להדגיש שהמטרה שלנו אינה לעודד שיחה בסמארטפון אלא להיפך – לאפשר לשני אנשים להיפגש ולדבר ממש, וכך להפוך את הטלפון הנייד שנמצא איתנו בכיס למקור של קשר.”

 

BizOn SRB – Smart Recycle Bin היא מערכת פחי מחזור חכמה המעודדת תרבות מחזור בעולם המודרני. המערכת יודעת לכוון את המשתמש לפח המיחזור הקרוב ביותר באזור ולזהות את סוג המיכל המופקד בה – פחית, בקבוק פלסטיק או בקבוק זכוכית. המערכת ממיינת לבדה את המיכלים. הזיהוי מבוצע הן על פי שקיפות המיכל והן על פי משקלו, והמשתמש יכול לבחור אם לקבל את הפיקדון על המיכל או לתרום אותו לנזקקים.

 

פיתוחים נוספים שהוצגו ביריד הם מערכת חכמה לניטור פחי אשפה ולפינויים, מערכת לשליטה במכונית מרוץ אוטומטית, מערכת לקידוד טקסט אלקטרוני לכתב ברייל, מערכת אוטומטית לסידור לוח מבחנים, מערכת רמזורים חכמה לניהול תעבורה בעיר, אפליקציה לניהול אבדות ומציאות, אפליקציה לאיתור בייביסיטר זמין, מערכת בישול אוטומטית למטבח בבית החכם ומכשיר המסייע לילדים ללמוד לרכוב על אופניים ללא גלגלי עזר.

הקורס שבו השתתפו הסטודנטים הוא בהובלת איתי דברן בשיתוף עם חברת מיקרוסופט, המתרגלים: בוריס ואן סוסין, מרינה מינקין, ניצן פרי חדש ולינה מדלג’.

הסטודנטים מעין שובל, שגיא פדואל ואביחי יפת פיתחו את HearMe - אפליקציה לתרגום דיבור לשפת הסימנים.

הסטודנטים מעין שובל, שגיא פדואל ואביחי יפת פיתחו את HearMe – אפליקציה לתרגום דיבור לשפת הסימנים.

קבוצה אחרת פיתחה את SmallTalk - אפליקציה מבוססת מיקום לניהול קשרים חברתיים בעולם האמיתי.

קבוצה אחרת פיתחה את SmallTalk – אפליקציה מבוססת מיקום לניהול קשרים חברתיים בעולם האמיתי.

יאן איצקוביץ, ליטל כהן וחן לייבוביץ פיתחו את SushEat - מכונת סושי חכמה לשימוש ביתי ועסקי.

יאן איצקוביץ, ליטל כהן וחן לייבוביץ פיתחו את SushEat – מכונת סושי חכמה לשימוש ביתי ועסקי.

BizOn SRB – Smart Recycle Bin היא מערכת פחי מחזור חכמה המעודדת תרבות מחזור בעולם המודרני

SushEat – מכונת סושי חכמה