נשיא הטכניון בפתיחת מושב הקורטוריון 2017

“הטכניון הופך גלובלי יותר ויותר ומעמיק את נוכחותו בעולם; המשימה הניצבת בפנינו כעת היא הגדלת מספר הסטודנטים החרדים בטכניון”

“הטכניון הופך גלובלי יותר ויותר,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא במושב הקורטוריון (חבר הנאמנים של הטכניון) לשנת 2017. “עולם המחקר כיום מחייב שיתופי פעולה בין תחומים ובין אוניברסיטאות. לכן, כדי לשמר את היותו של הטכניון אוניברסיטה מובילה בחזית המחקר המדעי עלינו לקחת חלק בגלובליזציה של ההשכלה הגבוהה. זו היתה אחת ממשימותי העיקריות מאז שנכנסתי לתפקיד נשיא הטכניון לפני שמונה שנים.”

ואכן, בשנים האחרונות פועל הטכניון בחזיתות רבות למטרה זו, ושני פרויקטי הדגל הם השלוחות בניו יורק ובסין, שייחנכו עוד השנה: הקמפוס הקבוע של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס (JTCI) – מכון למחקר מדעי-הנדסי יישומי בלב מנהטן ייחנך בחודש ספטמבר 2017; ומכון טכניון-גואנגדונג (GTIIT) בסמוך לעיר שנטאו בסין ייחנך בדצמבר 2017. הטכניון מעמיק את חותמו הבינלאומי גם באמצעות הסכמים לשיתוף פעולה ובשיתופי פעולה אסטרטגיים עם אוניברסיטאות מובילות בעולם. בית הספר הבינלאומי בטכניון, המכשיר סטודנטים משלל מדינות, הרחיב מאוד את פעילותו ומספר הסטודנטים בו גדל מ-39 סטודנטים ב-2009 ל-700 ב-2016.

לדברי פרופ’ לביא, פרויקטים בינלאומיים אלה מציבים את הטכניון בחזית המחקר העולמי ומהווים ציון דרך חשוב בהתקדמותו לעבר הגשמת חזון הטכניון: להיות “אוניברסיטת מחקר מדעית-טכנולוגית בין עשר המובילות בעולם בפיתוח הון אנושי, מנהיגות ויצירת ידע, הפועלת לקידום מדינת ישראל והאנושות.” הוא ציין גם את הצלחתו של הקורס המקוון שמקיים פרופ’ חוסאם חאיק מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון בטכניון – קורס MOOC (Massive Open Online Course) המתקיים בערבית ובאנגלית וכבר הביא את דבר הטכניון לכ-118,000 גברים ונשים מ-87 מדינות, 23 מהן במזרח התיכון.

פרופסור לביא הדגיש כי אתגר חשוב נוסף נוגע לשינויים הדמוגרפיים במדינת ישראל. “החברה הישראלית משתנה לנגד עינינו, בשנת 2059, חלקה של האוכלוסייה החרדית בכלל האוכלוסייה בישראל יעמוד על פי התחזיות על 27%, והדבר מחייב אותנו להגדיל את מספרם של הסטודנטים החרדים באקדמיה כדי לסייע להם להשתלב בעולם העבודה. בשנים האחרונות פעל הטכניון להגדלת מספר הסטודנטים הערבים הלומדים בו, שחלקם באוכלוסיית הסטודנטים דומה כיום לחלקם של הערבים באוכלוסיית ישראל, וכעת אנו פועלים להגדלת מספר הסטודנטים החרדים הלומדים בטכניון. זאת באמצעות מסלולים קדם אקדמיים מיוחדים וליווי צמוד בשנות הלימוד.”

למושב הקורטוריון שנפתח הבוקר הגיעו נציגי הטכניון וידידיו מכל רחבי העולם והם ישתתפו בארועים שיימשכו עד יום רביעי הקרוב. יו”ר הקורטוריון לארי ג’קייר אמר כי “הטכניון עומד בחזית הגלובליזציה של ההשכלה הגבוהה, מה שמאפשר להפיץ ברחבי העולם את הצלחותיו במדע, בטכנולוגיה וברפואה. עלינו להמשיך במאמץ זה להרחיב את חשיפתו של הטכניון בעולם ואת השפעתו החיובית. זה גם הגשר שיאפשר לדור הצעיר של יהדות התפוצות ליצור קשר מחודש עם מדינת ישראל.”

לתמונות לחצו כאן

מימין לשמאל : יו”ר הוועד המנהל של הטכניון גדעון פרנק, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא ויו”ר הקורטוריון לורנס (לארי) ג’קייר

מימין לשמאל : יו”ר הוועד המנהל של הטכניון גדעון פרנק, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא ויו”ר הקורטוריון לורנס (לארי) ג’קייר. קרדיט צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא בפתיחת מושב הקורטוריון

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בפתיחת מושב הקורטוריון. קרדיט צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

יו”ר הקורטוריון לורנס (לארי) ג’קייר

יו”ר הקורטוריון לורנס (לארי) ג’קייר. קרדיט צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

 

 

 

 

 

 

 

 

JTCI - מכון טכניון-קורנל ע"ש ג'ייקובס - תמונת הדמיה באדיבות Morphosis, משרדו של תום מיין

JTCI – מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס – תמונת הדמיה באדיבות Morphosis, משרדו של תום מיין

 

GTIIT - מכון טכניון-גואנגדונג בסין

GTIIT – מכון טכניון-גואנגדונג בסין