הטכניון מציג: “מדע על הבר” בסימן יום האישה הבינלאומי

שבעה ברים חיפאיים יארחו חוקרות מובילות מהטכניון ביום שלישי, 7 במרץ 2017, בערב

יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות מצויינת להציג מקצת מהמחקרים פורצי דרך הנערכים על ידי חוקרות בטכניון. הן תצגנה תשובות מפתיעות לשאלות בחזית המחקר העכשווי בהנדסת חשמל, ברפואה, בביולוגיה, בכימיה, בביוטכנולוגיה ובארכיטקטורה. באירוע תרצה כל אחת משבע החוקרות באחד הברים החיפאיים על פי הפירוט הבא:.

האירוע מתקיים בחסות פרופ’ אילת טל יועצת נשיא הטכניון לקידום נשים במדע ובהנדסה.

פרופ’-משנה אסיה רולס: לתת למוח לרפא (בר מסעדה סליק, בשעה 20:00). אחד האפקטים המעניינים ברפואה הוא אפקט הפלסבו. פרופ’-משנה רולס, חברת סגל בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, חוקרת בכלים טכנולוגיים חדשים את המנגנון המקשר בין המוח למערכת החיסון ואת השפעתה של ציפייה על מצב גופני.

פרופ’-משנה מיטל לנדאו: על תרופות, חיידקים ומאיצי חלקיקים (ברברוסה, 20:00). פרופ’-משנה מיטל לנדאו מהפקולטה לביולוגיה בטכניון פענחה לאחרונה סיב שבעזרתו תוקף החיידק האלים “סטפילוקוק זהוב” את תאי האורגניזם ואת מערכת החיסון שלו. פריצת הדרך הדרמטית, שהתפרסמה בכתב העת המדעי Science, צפויה להוביל לפיתוח תרופה ייעודית שתתמודד ביעילות רבה יותר עם החיידק התוקפן.

פרופ’-משנה לילך עמירב: אור + מים= דלק? (שאנן, 21:00). פיתוח מקורות אנרגיה ירוקה ומתחדשת הוא יעד עולמי מרכזי לנוכח הגידול באוכלוסייה ובצריכת האנרגיה הגלובלית. אנרגיה סולרית המגיעה לכדור הארץ מהשמש היא מקור אנרגיה אידיאלי, ופרופ’-משנה עמירב מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך מפתחת דרכים חדשות ליצירת דלק-מימן ממים באמצעות אנרגיה זו.

פרופ’ עדי זלצברג: מה זבובים מלמדים אותנו על עצמנו? (אלי’ז, 21:00). מחקריה של פרופ’ עדי זלצברג מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט מתמקדים באופן שבו תאים שונים המתפתחים באיבר מסוים רוכשים תכונות שונות המאפשרות להם לתפקד כיחידה אחת. אחד ממוקדי המחקר שלה הוא הבסיס הגנטי של התפתחות מערכת העצבים ההיקפית במערכת מודל של זבובי פירות.

פרופ’ ליהי צלניק מנור: מה המצלמות רואות? (וניה ביסטרו, 21:00). מצלמות אבטחה וטלפונים חכמים מצלמים אותנו כיום ללא הרף, לעתים ללא ידיעתנו. פרופ’ צלניק מנור מהפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי תספר על מה באמת “רואות” המצלמות האלה ומה ביכולתנו ללמוד מהן.

ד”ר יעל אלואיל: Homeland – דיור בציבוריות הישראלית (אורבן, 21:00). מחאת הדיור הגדולה של 2011 הפתיעה רבים בישראל כשסוגיית הדיור הצליחה לסחוף לרחובות ישראלים רבים. ד”ר אלואיל מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים תדבר, באמצעות מחקר של האובייקט עצמו – הארכיטקטורה הקונקרטית של מגורים החל בראשית ההתיישבות – על ההיסטוריה של הציונות כהיסטוריה של מגורי אזרחים ועל ההשלכות הנובעות מכך.

פרופ’ איילת פישמן: הקשר בין ביו דרווין וביודיזל (קפה טיפול, 21:00). מוטציות אקראיות מתרחשות באופן ספונטני בכל אורגניזם, אך לדורות הבאים עוברות רק המוטציות המעניקות לאורגניזם יתרון. פרופ’ פישמן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון מחקה במעבדתה את הטבע, ובאמצעות “אבולוציה במבחנה” מפתחת אנזימים משופרים.

 

מספר המקומות מוגבל – הבטיחו מקומכם מראש.

החוקרות המרצות

החוקרות המרצות

מדע על הבר יום האישה

לוח זמנים ומיקום הרצאות