“מדברים סאווה”

התוכנית שנוסדה בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון, מזמנת דיאלוג בארבע עיניים בין סטודנטים יהודים לערבים

"מדברים סאווה"

“מדברים סאווה”

“מדברים סאווה” הוא פרויקט הידברות ערבי-יהודי שנוסד בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון.  סאווה (سوا) היא מילה ערבית שפירושה “ביחד”, ובמסגרת התוכנית נפגשים סטודנטים ערבים ויהודים אחד-על-אחד ומדברים “על מה שבא להם,” כפי שמסבירים רכזי התוכנית עומר עדני ועלי חאמד. לדברי עדני, “אופן ההתנהלות הזה שמאפשר שיחה נוחה ונעימה יחסית, שיחה שמעודדת פתיחות ומשככת את הקיטוב שמאפיין לעתים קרובות את חיי היום יום שלנו.”

“כל אחד יכול למצוא כאן את מה שהוא מחפש – היכרות עם אנשים חדשים, חוויה מעניינת או ויכוח פוליטי. אנחנו לא מעודדים שיח פוליטי אבל לא נמנע אותו אם זה מה שצומח בשיחה,” אומר חאמד. “הפעילויות מתבססות על שיחות אישיות אך כוללות גם דיבייטים בנושאים שונים, דיון בקבוצות קטנות, סדנאות שונות, צפייה בסרטים ועוד. הפרויקט משלב רעיונות ותפיסות ממקורות שונים, ואחד המודלים הוא תוכנית ‘וואחד על אחד’ שמקורה באוניברסיטת תל אביב.”

“הרעיון הוא לא להסתיר את הקשיים שקיימים בין יהודים וערבים בטכניון אלא להציף אותם ולטפל בהם,” אומר עדני. “ארועים כמו צוק איתן מגבירים את המתח והעוינות, ואנחנו מאמינים שהדרך היחידה להתקרבות אמיתית היא הדיאלוג. כיום משתתפים במפגשים שלנו כשלושים סטודנטים, והיינו רוצים להגדיל ולהרחיב את הפרויקט.”

סטודנטים מהטכניון מוזמנים לפנות במייל: medabrimsawa@gmail.com. התוכנית פתוחה למצטרפים חדשים גם מחוץ לפקולטה, המתבקשים להודיע מראש על בואם.