תחרות “רובוטראפיק” ע”ש נדב שהם

נדב שהם ז"ל

נדב שהם ז”ל

מאות תלמידים מ-60 בתי ספר מישראל, ארה”ב, ארגנטינה, מקסיקו,  רוסיה ואוקראינה ישתתפו ביום חמישי הקרוב בתחרות “רובוטראפיק” ע”ש נדב שהם בטכניון. נדב שהם ז”ל, היה מהנדס וסטודנט לתואר שני בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. הוא איבד את חייו בטרם עת בסופת שלגים במהלך טרק בנפאל בכ”א תשרי התשע”ה, 15.10.14.

תחרות רובוטראפיק, שהחלה כתחרות ארצית והפכה לתחרות בינלאומית, תתקיים השנה בפעם השביעית ברציפות. “בתחילה השתתפו בה רק חמישה בתי ספר מישראל,” אמר פרופסור משה שהם, אביו של נדב וראש מרכז הרובוטיקה ע”ש לאומי בטכניון, “והשנה ישתתפו בה עשרות בתי ספר מהארץ ומהעולם. מרגש לראות את דור העתיד שיביא את ישראל לקדמת הרובוטיקה הבינלאומית.”

“נדב אהב מאוד לצפות בתחרות הרובוטראפיק והקפיד לבקר בה מדי שנה. הוא התלהב ממעשה ידיהם של הילדים הצעירים ובני הנוער מהארץ ומהעולם, מיכולתם לבנות מערכות מורכבות ומהיצירתיות שגילו כבר מגיל צעיר. קריאת התחרות על שמו מבטאת את הכישרון ההנדסי שבו ניחן, את סקרנותו הרבה למערכות טכנולוגיות ואת התנדבותו רבת השנים בעזרה לבני הנוער.”

התחרות מאורגנת על ידי מרכז הרובוטיקה ע”ש לאומי בטכניון, ארגון  World ORT, ארגון “קדימה מדע” וההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עמותת YTEK וחברת Eytam Robotics. מטרתה – להקנות לתלמידים רכישת ידע ומיומנויות הקשורים לנהיגה בטוחה, בניסיון להפחית את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים. בתחרות ישתתפו רובוטים אוטונומיים קטנים דמויי רכב, המדמים את ההתרחשות בכביש.

ד”ר יבגני קורצ’נוי, מנהל מרכז הרובוטיקה ע”ש לאומי בטכניון, מסביר כי “במסגרת ההכנות לתחרות לומדים התלמידים מכניקה, חשמל, תכנות, בקרה ואלקטרוניקה ורוכשים מיומנויות בזהירות בדרכים. לקראת התחרות פותחו במרכז ‘כבישים בטוחים’ המכילים חיישנים. באמצעות החיישנים נוצר קשר בין הכביש למכונית הרובוטית ומתאפשרת תגובה אוטומטית של הרכב למכשולים, לתמרורים ולרמזורים. בזמן התחרות ינועו הרובוטים בצורה אוטונומית על המסלול, תוך הקפדה על מניעת תאונות ועל שמירה על חוקי התנועה.”

תלמידי בתי הספר התיכוניים יתחרו ביניהם בשש קטגוריות שונות: נהיגה זהירה, מהירות, ידיעת חוקי הנהיגה, רעיונות בתחום הבטיחות בדרכים, חידושים במבנה הרובוט ורכישת ידע במבנה הרכב עם תוכנת השרטוט  Solidworks.

התחרות תתקיים בשעות 09:00 – 18:00 באולם צ’רצ’יל בטכניון. להזמנה לחצו כאן

תמונות מתחרות רובוטראפיק 2015

תמונות מתחרות רובוטראפיק 2015

 

תמונות מתחרות רובוטראפיק 2015

תמונות מתחרות רובוטראפיק 2015